Niet meteen zo conspiracy drama er van maken. Het is meer als een stel kinderen die bewezen hebben niet met hun vrijheden en verantwoordelijkheden om te kunnen gaan en die her-opgevoed moeten worden. Zodra ze aantonen wel er mee om te kunnen gaan krijgen ze het weer terug
Ik ben van mening dat als je een kind wilt een goede afweging moet maken of je er wel de tijd en financien er voor hebt. Althans in de huidige samenleving. Dus je hebt gezinnen waar de vrouw meestal dan part-time gaat werken OF beide ouders blijven werken en het kind wordt voor de tv/pc geplempt met weinig ouderlijk toezicht en begeleiding. Ouders kunnen hun taak niet waarmaken en schuiven al hun ouderlijke verantwoordelijkheden af op scholen die steeds meer een sociaal instituut worden. En dan zie je dat de kwaliteit van de primaire zaak genaamd onderwijs en kennis overdracht weer verzaakt wordt en dat studenten steeds meer opleiding volgen in landen zoals België. En dan krijg je een variant van de film Idiocracy als deze trend zich doorzet. Steeds minder mensen die geen kinderen nemen en andere die uitkeringen trekken die maar doorlopen te fokken als konijnen.
Op het moment wordt Nederland gerund door Linkse laffe honden. Mensjes die denken dat alles met praten op te lossen valt. Helaas werkt dat in de praktijk niet altijd zo.
De politie ligt zo aan banden dat ze niks anders kunnen doen dan bonnen uitschrijven. Ik twijfel niet aan de kunde van onze politiemacht, maar wel aan de instanties die de politie zo inbinden dat ze niks meer mogen doen. Zoals die 2 agenten die buiten de deur stonden terwijl er binnen iemand doorgemarteld werd. Normaal moet je gewoon naar binnen stormen, martelaars neerknuppelen, hun neus breken en afvoeren. Maar nee als je dat doet krijg je meteen een rechtzaak aan je broek voor excessief geweld en andere onzin. Dus als politieagent ga je dan maar wachten omdat het de "procedures" zijn en zichzelf zo indekken.
Het is zo rampzalig gesteld dat slachtoffers er meestal afkomen alsof ze de daders zijn. Justitie heeft dan een slechte aan mij, mijn princiepes wegen zwaarder dan het gerecht systeem en mooi niet dat de echte daders iets van mij zouden krijgen. Ik zou desnoods heel mijn hebben en houden in de fik steken en de rest van me leven in Huis van Bewaring zitten wat gewoon een 4 sterren hotel is. En ja dat weet ik 100% zeker. Een paar maten van mij willen NOOIT meer in voorarrest terecht komen, maar huis van bewaring zelf was geen probleem.
Net zoals iemand die bij jouw thuis inbreekt. Je mag hem niks aan doen, want dan ben JIJ de schuldige. Nee je moet hem binnen laten, drankje aanbieden, je spullen aanbieden om mee te nemen en je daarna lekker weer veilig voelen wetende dat iemand zo maar in je huis kan komen. Dan zeg ik...TYF OP!!. Ik rag die gast via het balkon van 4 hoog gewoon naar beneden. Je hebt gewoon van andermans spullen af te blijven. Gelukkig zit er een maas in de wet welk zegt dat als je "toevallig" iets in de buurt hebt om te beschermen er geen voorbedachte rade aan te pas komt. Ben ik blij "toevallig" in elke kamer zwaarden e.d. te hebben liggen aangezien ik ze spaar. En qua handelen uit verdedigen...ach het is zijn woord tegen het mijne.
Hetzelfde als je soldaten uitzend. Fuck alle regels. Zodra je in oorlogsgebied komt zijn alle wetten niet meer geldig. Gewoon je doel bereiken op elk manier mogelijk. Als je bedreigd wordt...knallen. In oorlogsgebied is NIEMAND onschuldig.
Ja dat is ook zoiets lomps. Iets wat van jouw is moet je gaan afdragen. Er zit geen logica achter behalve de grijpgrage handjes die "sociaal" toegankelijk moet zijn voor iedereen. Rot op. Ik heb geregeld dat ik het geld heb en daar hoor je van af te blijven. Vermogenbelasting doe je maar bij die miljonairs die makkelijk een percentage kunnen afdragen die ze net zo makkelijk met hun rente weer aanvullen.
Net zoals een erfenis. Wat heeft de overheid te maken met wat een familielid aan jouw na laat. Hebberige klootviolen.
Ik zit echt regelmatig manieren te zoeken om de overheid te zieken wat dat betreft. Overal waar ik bij hen geld kan plukken doe ik het. Heb niet voor niks een zeer uitgebreide collectie wetsboeken e.d. aangeschaft om te zoeken waar wat mogelijk is.
Mobilisten hoeven ook niet te verdwijnen. Je moet kwalitatief goede alternatieven bieden. OV is ideaal om de belasting van het verkeer te verdelen. Maar dan moet het OV wel beter opgezet worden dan hoe het nu werkt. Bussen moeten dan eens logische aansluiten op trams, metro's en treinen. Treinen/trams/metro's moeten dan volgens het Japanse princiepe opgezet worden waar men velen malen meer mensen vervoeren dan hier in Nederland en nog steeds een hogere efficientie hebben. Als het daar kan dan kan het hier ook.
@Orccrist
Het is inderdaad zo dat velen immigreren en wat we er voor terug krijgen is ook niet geweldig te noemen. Sinds de grenzen van de EU open zijn komt er voornamelijk tuig naar ons land. Lading Polen, Roemenen, Azerbaidjane(spelling?) etc. Op dat gebied heeft Nederland te weinig controle tegenwoordig.
Het gehele immigratie beleid zou ik anders opzetten. We willen zogenaamd op EU vlak bezig zijn, doe dat dan ook. Zet een algemeen meldpunt op voor geheel Europa. Elke immigrant/vluchteling moet zich daar aanmelden. Vervolgens wordt er op dat meldpunt gekeken welk EU land plek voor hen heeft. Dan kunnen we de Nederlandse grenzen weer tijdelijk sluiten om intern de huidige immigranten fatsoenlijke steun te bieden en een plekje te bieden en om andere troep op te ruimen. Voor de immigranten en nederlanders beter.
Voor nieuwe immigranten ook trouwens. Die komen dan in een omgeving terecht waar ze gewild zijn, waar meer kansen liggen. Kijk naar Spanje die nog steeds mensen zoekt om een toekomstige vergrijzing tegen te gaan.
Qua emigratie. Enerzijds begrijp ik wel dat hogeropgeleiden weg gaan, maar toch vind ik ze deserteurs. Hun zijn juist degene die nog enigzinds als eenheid macht kunnen gebruiken via het bedrijfsleven en alles. Dat ze er voor kiezen dit niet te doen en de makkelijke weg kiezen om Nederland te verlaten zie ik als een deserteur.
Daarnaast, als je als Nederlander gaat emigreren EN een bedrijf daar wilt opstarten, krijg je gewoon renteloze leningen van de Staat om dat te bewerkstelligen. Erg krom. Of als je als student beslist in Suriname een Nederlandse opleiding te volgen krijg je een studiebeurs die aan de Nederlandse samenleving is geeikt. Maar in Suriname is alles vele malen goedkoper. Zorg dat het geld aangepast wordt aan de omgeving. Zo kan je ook aardig wat besparen en elders uitgeven.
De verscheidene splintergroeperingen die er nu zijn werkt ook totaal niet. LPF, éénNL, PVV die in grote lijnen hetzelfde zijn en in mijn ogen gewoon samen moeten gaan. Dan heb je aan de andere kant GL en PvD. Dan komen er nog partijen voor Marrokanen, dieren, moslims, turken...maar geen partij voor de Nederlander. Er zijn zoveel onzinnige partijen die veel overeenkomsten hebben dat je als stemmer ook vaak door de bomen het bos niet meer kan zien. Als elke partij dan nog incompetent is dan schiet het ook niet op.
Wat dat betreft zou ik het toelatings regime voor nieuwe partijen eens flink aanscherpen. Ipv stemmen verzamelen en handtekeningen om er bij te mogen komen zou het ook nog eens getoetst moeten worden. Komt het partij programma 66% overeen met een al reeds bestaande partij heeft jouw partij geen toegevoegde waarde. En zo kun je de helft van de reeds bestaande partijen met en zonder zetels al opheffen wat ook weer subsidies scheelt.
Of het in Nederland slecht is...Zoals eerder gezegd is slecht erg relatief. Nederland is een land die zichzelf zo'n beetje als enige concurent heeft en om dan scherp te blijven en vooruitgang te boeken is lastig. Maar wat Nederland in al die eeuwen nog steeds niet geleerd heeft is om zich niet te laten leiden door extremen. Maar het is altijd het ene kabinet rechts en de ander weer extreem links. En er zijn meer dan genoeg punten die nog verbeterd kunnen worden en die mogen zeker aangekaart worden. Maar ik krijg sterk de indruk dat we de laatste jaren juist meer stappen terug doen dan vooruit.
Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2007