De regering der Nederlanden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 25 sep 2007.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nog 2 puntjes van dingen die ik niet begrijp of wil begrijpen:

• Milieuheffing op vlees van 85 cent per kilo. Oh my god.

Dit las ik net even snel in de Telegraaf. Hoe verzin je het.

• Belasting betalen over een erfenis

Dit was al zo, maar die wil ik toch graag even noemen. Dit vind ik echt te achterlijk voor woorden en de meest lompe belasting die er is. Als je opa, oma, vader of moeder komt te overlijden en heeft besloten jou wat geld na te laten moet je daar als een gek belasting over betalen. Het gaat om geld waar die mensen hun leven voor hebben gewerkt en dus ook al belasting op hebben betaald.. En dan zijn ze dood en dan komt de belastingdienst nog even een deel van de eventuele centen opstrijken. Omg.

//edit; triple post, i know, maar het was wel heel veel allemaal.. Ik maak er even 2 van.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk is er het gros mensen dat het maar roept, maar de emigratiecijfers liegen er niet om. Nederland heeft al jaren problemen met hoogopgeleide mensen in Nederland te houden zelfs. Alles bij elkaar komt het er op neer dat Nederland nog een leuk akkertje is voor Jan Modaal die te weinig intellect heeft om zich te beheersen in de McDonalds en blij is dat de regering een moederrol aanneemt en hem zakgeld geeft en op de vingers tikt wanneer hij over de schreef gaat, maar mensen met een beetje niveau worden het spuugzat.
    Nu zijn de mensen die het land verlaten geen deserteurs, aangezien het land hen allang heeft opgegeven. De betuttelende regering, het uitknijpen van de mensen met een ietwat hoger loon, de deprimerende atmosfeer, het telt allemaal bij elkaar op.
    Tevens beschouw ik mezelf ook geen Nederlander, eerder een wereldburger. En dat was in principe de ware Nederlandse identiteit, door echte wereldburgers te zijn. Maar daar is tegenwoordig weinig meer van overgebleven.
    Als je het aan mij vraagt zou de Nederlandse regering het klimaat voor hoger opgeleiden en internationaal "ingestelden" vele malen aantrekkelijker moeten maken. Zorg dat men zo nu en dan altijd nog is even bij Nederland langs komt wippen, connecties houdt in Nederland en zo ook zakelijk verkeer naar Nederland leidt. Maar goed, zolang we nog kale worstenverpakkers met rode jasjes populistische irrationele en irreële leuzen laten roepen en er massaal op stemmen of op een partij voor dieren in plaats van mensen stemmen zal mijn afschuw jegens dit land op een dermate peil blijven dat ik de wens heb om mijn heil ergens anders te zoeken.
    Ik heb niet te klagen aan de andere kant, al was Nederland het meest ideale land in de wereld dan zou ik toch nog ergens anders heen willen. Dit negatieve klimaat is een goede stimulans om toch achter me dromen aan te blijven jagen. :+

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Klopt, om over de dollarstand nu nog maar te zwijgen. Mensen die roepen dat de dollarstand zo goed staat moeten snel een les in de macro economie krijgen.....

4. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Volgens mij mag ik ook gewoon zeggen hoe ik erover denk.

Heb jij enig idee hoe de regering die maximalisering wil gaan invullen? Je loopt namelijk wel te brullen, maar ik zou graag weten wat die maximalisering inhoudt.

Raar, met een andere mening schijn jij nogal moeite te hebben. En dat juist jij over onderbouwing moet beginnen. Laat ik het simpel houden. Wanneer kan jij makkelijker 100 euro missen. Als je 2000 netto in de maand hebt of als je 1500netto in de maand hebt?

Ah, weer een brulpost zonder dat je met cijfers komt! Het is nooit anders geweest dat je belasting moest betalen over een erfenis. Op dit moment is het zelfs zo dat je minder belasting moet betalen als je een erfenis van je ouders/grootouders krijgt. Krijg je een erfenis van de buurman dan betaal je meer belasting dan voorheen.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2007
  5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Het wordt tijd om de dollar-euro koers vast te zetten. Nederland exporteert nog altijd meer dan dat het importeert en dus is die hoge dollarkoers geen goede zaak. Alhoewel men in 2000 al voorspelde dat de koers richting de 1.5 dollar voor 1 euro zou gaan. Wat dat betreft heeft de dollar nog aardig stand gehouden de afgelopen jaren.

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    True, true.. Maar ik vond het niet relevant om andere landen aan te halen waar wij dus niet wonen, omdat wij in Nederland wonen. Omdat wij in Nederland wonen hebben wij te maken met de Nederlandse regering en dan mogen we daar niet op zeiken omdat er andere landen zijn waar het slechter gaat?

Nou, dit geval ging mij om het principe zoals je in de 1e post waarin ik dit aanhaal kunt lezen. Er zijn mensen in de regering die een maximalisering willen, maar aan de andere kant krijgen diezelfde mensen gewoon meer als zij zelf met een ontslag te maken krijgen. Dat vind ik hypocriet. Cijfers heb ik niet, maar het ging me dan ook simpelweg om dit principe. Als ze zoiets willen invoeren hoeft dit heus niet slecht te zijn hoor, echt niet, maar dan vind ik wel dat het ook voor henzelf moet gelden. That's all

2000 netto. Dit vind ik ook zo raar trouwens.. De vriend van mijn moeder is er de afgelopen 7 jaar bruto op vooruit gegaan, maar in diezelfde 7 jaar is hij € 100,- netto minder gaan verdienen. Dat is toch niet normaal?

Ehm, waarom moet ik hier met cijfers komen dan? Ik weet dat dit niets nieuws is, ik wil alleen zeggen dat ik deze vorm van belasting moeten betalen uberhaupt niet normaal vind. Heeft niks met cijfers te maken..

7. Ashavan

Ashavan Guest

Niet meteen zo conspiracy drama er van maken. Het is meer als een stel kinderen die bewezen hebben niet met hun vrijheden en verantwoordelijkheden om te kunnen gaan en die her-opgevoed moeten worden. Zodra ze aantonen wel er mee om te kunnen gaan krijgen ze het weer terug

Ik ben van mening dat als je een kind wilt een goede afweging moet maken of je er wel de tijd en financien er voor hebt. Althans in de huidige samenleving. Dus je hebt gezinnen waar de vrouw meestal dan part-time gaat werken OF beide ouders blijven werken en het kind wordt voor de tv/pc geplempt met weinig ouderlijk toezicht en begeleiding. Ouders kunnen hun taak niet waarmaken en schuiven al hun ouderlijke verantwoordelijkheden af op scholen die steeds meer een sociaal instituut worden. En dan zie je dat de kwaliteit van de primaire zaak genaamd onderwijs en kennis overdracht weer verzaakt wordt en dat studenten steeds meer opleiding volgen in landen zoals België. En dan krijg je een variant van de film Idiocracy als deze trend zich doorzet. Steeds minder mensen die geen kinderen nemen en andere die uitkeringen trekken die maar doorlopen te fokken als konijnen.

Op het moment wordt Nederland gerund door Linkse laffe honden. Mensjes die denken dat alles met praten op te lossen valt. Helaas werkt dat in de praktijk niet altijd zo.

De politie ligt zo aan banden dat ze niks anders kunnen doen dan bonnen uitschrijven. Ik twijfel niet aan de kunde van onze politiemacht, maar wel aan de instanties die de politie zo inbinden dat ze niks meer mogen doen. Zoals die 2 agenten die buiten de deur stonden terwijl er binnen iemand doorgemarteld werd. Normaal moet je gewoon naar binnen stormen, martelaars neerknuppelen, hun neus breken en afvoeren. Maar nee als je dat doet krijg je meteen een rechtzaak aan je broek voor excessief geweld en andere onzin. Dus als politieagent ga je dan maar wachten omdat het de "procedures" zijn en zichzelf zo indekken.

Het is zo rampzalig gesteld dat slachtoffers er meestal afkomen alsof ze de daders zijn. Justitie heeft dan een slechte aan mij, mijn princiepes wegen zwaarder dan het gerecht systeem en mooi niet dat de echte daders iets van mij zouden krijgen. Ik zou desnoods heel mijn hebben en houden in de fik steken en de rest van me leven in Huis van Bewaring zitten wat gewoon een 4 sterren hotel is. En ja dat weet ik 100% zeker. Een paar maten van mij willen NOOIT meer in voorarrest terecht komen, maar huis van bewaring zelf was geen probleem.

Net zoals iemand die bij jouw thuis inbreekt. Je mag hem niks aan doen, want dan ben JIJ de schuldige. Nee je moet hem binnen laten, drankje aanbieden, je spullen aanbieden om mee te nemen en je daarna lekker weer veilig voelen wetende dat iemand zo maar in je huis kan komen. Dan zeg ik...TYF OP!!. Ik rag die gast via het balkon van 4 hoog gewoon naar beneden. Je hebt gewoon van andermans spullen af te blijven. Gelukkig zit er een maas in de wet welk zegt dat als je "toevallig" iets in de buurt hebt om te beschermen er geen voorbedachte rade aan te pas komt. Ben ik blij "toevallig" in elke kamer zwaarden e.d. te hebben liggen aangezien ik ze spaar. En qua handelen uit verdedigen...ach het is zijn woord tegen het mijne.

Hetzelfde als je soldaten uitzend. Fuck alle regels. Zodra je in oorlogsgebied komt zijn alle wetten niet meer geldig. Gewoon je doel bereiken op elk manier mogelijk. Als je bedreigd wordt...knallen. In oorlogsgebied is NIEMAND onschuldig.

Ja dat is ook zoiets lomps. Iets wat van jouw is moet je gaan afdragen. Er zit geen logica achter behalve de grijpgrage handjes die "sociaal" toegankelijk moet zijn voor iedereen. Rot op. Ik heb geregeld dat ik het geld heb en daar hoor je van af te blijven. Vermogenbelasting doe je maar bij die miljonairs die makkelijk een percentage kunnen afdragen die ze net zo makkelijk met hun rente weer aanvullen.

Net zoals een erfenis. Wat heeft de overheid te maken met wat een familielid aan jouw na laat. Hebberige klootviolen.

Ik zit echt regelmatig manieren te zoeken om de overheid te zieken wat dat betreft. Overal waar ik bij hen geld kan plukken doe ik het. Heb niet voor niks een zeer uitgebreide collectie wetsboeken e.d. aangeschaft om te zoeken waar wat mogelijk is.

Mobilisten hoeven ook niet te verdwijnen. Je moet kwalitatief goede alternatieven bieden. OV is ideaal om de belasting van het verkeer te verdelen. Maar dan moet het OV wel beter opgezet worden dan hoe het nu werkt. Bussen moeten dan eens logische aansluiten op trams, metro's en treinen. Treinen/trams/metro's moeten dan volgens het Japanse princiepe opgezet worden waar men velen malen meer mensen vervoeren dan hier in Nederland en nog steeds een hogere efficientie hebben. Als het daar kan dan kan het hier ook.

@Orccrist
    Het is inderdaad zo dat velen immigreren en wat we er voor terug krijgen is ook niet geweldig te noemen. Sinds de grenzen van de EU open zijn komt er voornamelijk tuig naar ons land. Lading Polen, Roemenen, Azerbaidjane(spelling?) etc. Op dat gebied heeft Nederland te weinig controle tegenwoordig.

Het gehele immigratie beleid zou ik anders opzetten. We willen zogenaamd op EU vlak bezig zijn, doe dat dan ook. Zet een algemeen meldpunt op voor geheel Europa. Elke immigrant/vluchteling moet zich daar aanmelden. Vervolgens wordt er op dat meldpunt gekeken welk EU land plek voor hen heeft. Dan kunnen we de Nederlandse grenzen weer tijdelijk sluiten om intern de huidige immigranten fatsoenlijke steun te bieden en een plekje te bieden en om andere troep op te ruimen. Voor de immigranten en nederlanders beter.

Voor nieuwe immigranten ook trouwens. Die komen dan in een omgeving terecht waar ze gewild zijn, waar meer kansen liggen. Kijk naar Spanje die nog steeds mensen zoekt om een toekomstige vergrijzing tegen te gaan.

Qua emigratie. Enerzijds begrijp ik wel dat hogeropgeleiden weg gaan, maar toch vind ik ze deserteurs. Hun zijn juist degene die nog enigzinds als eenheid macht kunnen gebruiken via het bedrijfsleven en alles. Dat ze er voor kiezen dit niet te doen en de makkelijke weg kiezen om Nederland te verlaten zie ik als een deserteur.

Daarnaast, als je als Nederlander gaat emigreren EN een bedrijf daar wilt opstarten, krijg je gewoon renteloze leningen van de Staat om dat te bewerkstelligen. Erg krom. Of als je als student beslist in Suriname een Nederlandse opleiding te volgen krijg je een studiebeurs die aan de Nederlandse samenleving is geeikt. Maar in Suriname is alles vele malen goedkoper. Zorg dat het geld aangepast wordt aan de omgeving. Zo kan je ook aardig wat besparen en elders uitgeven.

De verscheidene splintergroeperingen die er nu zijn werkt ook totaal niet. LPF, éénNL, PVV die in grote lijnen hetzelfde zijn en in mijn ogen gewoon samen moeten gaan. Dan heb je aan de andere kant GL en PvD. Dan komen er nog partijen voor Marrokanen, dieren, moslims, turken...maar geen partij voor de Nederlander. Er zijn zoveel onzinnige partijen die veel overeenkomsten hebben dat je als stemmer ook vaak door de bomen het bos niet meer kan zien. Als elke partij dan nog incompetent is dan schiet het ook niet op.

Wat dat betreft zou ik het toelatings regime voor nieuwe partijen eens flink aanscherpen. Ipv stemmen verzamelen en handtekeningen om er bij te mogen komen zou het ook nog eens getoetst moeten worden. Komt het partij programma 66% overeen met een al reeds bestaande partij heeft jouw partij geen toegevoegde waarde. En zo kun je de helft van de reeds bestaande partijen met en zonder zetels al opheffen wat ook weer subsidies scheelt.

Of het in Nederland slecht is...Zoals eerder gezegd is slecht erg relatief. Nederland is een land die zichzelf zo'n beetje als enige concurent heeft en om dan scherp te blijven en vooruitgang te boeken is lastig. Maar wat Nederland in al die eeuwen nog steeds niet geleerd heeft is om zich niet te laten leiden door extremen. Maar het is altijd het ene kabinet rechts en de ander weer extreem links. En er zijn meer dan genoeg punten die nog verbeterd kunnen worden en die mogen zeker aangekaart worden. Maar ik krijg sterk de indruk dat we de laatste jaren juist meer stappen terug doen dan vooruit.

8. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Whehe, dat voorbeeld kwam al 1e in me op en vond het wel een mooie vergelijking :+ Maar goed, kan me er (helaas door de onkunde van vele mensen) ergens wel in vinden.

Het is sowieso bijna onmogelijk om voor iedereen een logische aansluiting te maken. Maar goed.. Ik vind het mooie ideeën, alleen ben ik van mening dat er ook wel degelijk geïnvesteerd moet worden in het wegennet in de vorm van meer asfalt.

Verder ben ik het met je post eens :thumbs:

9. Ashavan

Ashavan Guest

Het is zo dat er best wel goede plannen zijn. Alleen kosten de echt goede plannen vele jaren om opgezet te worden. En dat betekend dat er in de tussen tijd makkelijk 3-4 kabinets wijzingen zich kunnen voor doen. Tja en we weten dat het ene kabinet het andere ondermijnt. We blijven dan steeds van symptoom bestreiding naar symptoom bestreiding gaan en dat schiet echt NIET op. Daarnaast zeer frustrerend ook nog |:-

Echt 100% aansluitingen krijg je nooit. Maar dat zoals nu makkelijk 30minuten zitten te verspillen per overstap dat moet toch wel mogelijk zijn om te kunnen verkorten of niet. En ja veel investeren is dan benodigd.

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    In een ander land is dat niet anders hoor.

Ah, je loopt te schelden op de overheid die zo sociaal is om er vervolgens misbruik van te maken. Jij hebt geen recht van spreken meer.

Ik ken geen helemaal niemand met een HBO of WO opleiding die naar het buitenland wil. Ik ken wel mensen die in het buitenland hebben gewerkt en zichzelf gelukkig prijzen dat ze in Nederland wonen.

Extremen? Nederland heeft zich vooral nooit door extremen laten leiden. Integendeel. PvdA, VVD en CDA extreem? hahahaha

11. Ashavan

Ashavan Guest

Er is een verschil tussen Sociaal zijn en Leeg Zuigen. Dan ga ik terug zuigen. Als het echt sociaal was zouden we allemaal wat terug krijgen. Nu krijgen alleen uitbuiters iets terug. Nou dan ga ik ook uitbuiten voorlopig.

En ondanks dat de grootste partijen centrum partijen zijn wil nog niet zeggen dat ze ook centrum beslissingen nemen =(

12. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk, maar zij zijn ook degene die keer op keer worden aangepakt door de regering. Tevens is er weinig plaats binnen de huidige Nederlandse identiteit voor een "internationale" Nederlander. Je bent hoogopgeleid en heb geweldige contacten en ervaringen opgedaan in het buitenland, vervolgens voel je je hier in kortzichtig Nederland niet meer thuis. Tevens heb je dan ook niet bepaald meer de drang om je ergens voor in te zetten, welk hoger doel dien je ermee? Ik ben liever gelukkig in het buitenland waar ik dat land eventueel mee help, dan miserabel in Nederland om een paar luie aso's te voeden.

Voor de rest ben ik het over het algemeen met je eens, goed betoog.

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Er is een verschil tussen jouw interpretatie van sociaal zijn en leeg zuigen.

Nee, het zijn allemaal extremistische beslissingen die er worden genomen...

14. Ashavan

Ashavan Guest

Ga je maar lekker in de geschiedenis van de nederlandse politiek verdiepen ;)

En net zoals jij eerder bij iemand weigerde bronnen aan te bieden bezorg ik de wederdienst.

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Als ik jou goed begrijp wonen er in Amerika, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Ierland, Engeland, Noorwegen, Zweden, Finland, Zwitserland etc geen luie aso's en heerst er daar geen enkele kortzichtigheid.

16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Wat doe jij in een extremistisch land als ik je vragen mag? Ik zou nooit in zo'n land willen wonen namelijk.

Bron weigeren? _0/

Het heeft niet zoveel nut om hier een macro economische les te gaan geven.

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dan begrijp je me niet goed.

Ah, gelukkig maar. En ik maar denken dat er jaarlijks meer dan 100.000 emigranten zijn sinds 2000 waarvan een significant gedeelte hoogopgeleid is.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Ik woon hier omdat ik hier geboren ben en niet de middelen bezit weg te gaan. Probeer er het beste van te maken.

Macro Economy
    http://pages.stern.nyu.edu/~nroubini/MACRO3.HTM
    http://www.warwick.ac.uk/staff/Mark.Taylor/esrc/index.html
    http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=5977
    http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?ItemID=7004

Paar links geven al genoeg aanzet om mensen iets te laten lezen als ze daar behoefte aan hebben. Kan men iig een beetje inzicht krijgen in het systeem.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/_uniqu...477:rvmzjpho2wq&cof=FORID:11&q=emigratie#1106
    CBS met emigratie cijfers e.d.

Wat ik niet snap is waarom het volk nog steeds gekort wordt op van alles terwijl de economie blijft groeien. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-economie/nieuws/default.htm

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Je kan je als vluchteling aanbieden aan een land waar geen extremisten aan het bewind zijn!

Bezuinigen in tijden van voorspoed. Investeren in tijden van tegenspoed. Economische spelregel.

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ach kom op. Ik vind ook dat er over het algemeen veel te veel heisa wordt gemaakt om kleine dingetjes, maar dit is zo'n oudbakken argument. Ik word er een beetje moedeloos van dat altijd als je je ergens over beklaagd, er weer van die opmerkingen verschijnen als 'denk eens aan de bejaarden en gehandicapten' of iets over 'die arme kindjes in Afrika' (of Indonesië dan in dit geval. Als we zo gaan beginnen mag je je nergens meer negatief over uitspreken.

Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, dus wat maakt het ook uit. :thumbs:

Deel Deze Pagina