[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tja dat de bas en drums te hard staan is bij bijna elk optreden waardoor de gitaar en vocals vaak nauwelijks hoorbaar zijn. Alsof je naar een lomp hardcore feest gaat.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vind de nieuwe nightwish eigenlijk ook wel oké, 14 oktober Norther leeuwarden _O_ hoe chill :cool:.

    Ensiferum is echt een aanrader voor melodetich death metal fans, al is ensiferum viking/volks metal echt zeker het checke waard.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ensiferium is echt zo'n band die je alleen op cd moet beluisteren. Zelfs muziek cd's en hun live optredens...nah
     
  4. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, op CD is het allemaal best leuk, maar live pak ik toch liever bier dan dat ik ga staan kijken, leuk voor een paar nrs en meer niet.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    De muziek is het probleem niet, maar als je ze ziet... Het zijn meer van die typische nerds dan metal performers. Het ziet er gewoon niet uit.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Even maar een paar metalvids plaatsen:

    [yt]jEp2uIc2EaE[/yt]
    Betzefer

    [yt]xHGlGWEKkhI[/yt]
    Sepultura

    [yt]4AfiN2RmZcU[/yt]
    Heaven Shall Burn

    [yt]82VHG2z15tw[/yt]
    Daath

    [yt]qtAhlPcdh9c[/yt]
    Ayreon
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    K weet het niet hoor maar ik vind Dimmu echt 10 keer slechter dan de gemiddelde metalcore band. Metalcore is de shit imo, maargoed ik vind Dimmu zowieso echt te nep voor woorden.

    Amon amarth vind ik erg tof en als die de hoofdact waren was ik er ook waarschijnlijk bij geweest (evenals m'n schoonouders lol).

    Ik ga over een tijdje naar Dillinger escape plan in de melkweg, nog mensen die daarheen gaan?
     
  8. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk :thumbs:
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had mijn kaartje voor Eindhoven, maar met het afhaken van Meshuggah hoeft het van mij niet zo meer, dus mijn kaartje gaat retour
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ERG jammer dat Meshuggah niet mee komt, maar een maat van me heeft al een kaartje en ik wil dillinger wel voor de lol zien.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er speelden gisteren in totaal 7 bands en weet nu weer waarom het Death Metal fest heet :D

    Eerste 2 opwarmbands waren ruk en er was zo goed als nog niemand aanwezig. Had medelijden met de bands. Bij de derde band ging ik midden in de pit staan. Maar ja waar bestond het nu uit, wilde gewoon beter zicht hebben en dat was DE plek er voor. Een paar pubers die met hun vlakke handjes als mietjes rondhuppelen. Dus elke "klap" die ik kreeg was nog zachter dan dat van een kussen, als ze al raak waren. What's wrong with them? Gaan ze pal voor je staan en gaan ze beetje in de lucht meppen als een stel ADHD figuren gecombineerd met epilepsie.

    Toen kwam All Shall Perish. De eerste stage dive van die avond zal ik voorlopig niet vergeten. Zo'n emo op het podium sprong en iedereen ging uit elkaar zodat hij vol op de grond terecht kwam hahahah. De andere gasten werden gewoon opgevangen, de pit begon langzaam aan te lopen ondanks dat ik nog steeds niks merkte van die zachte homo handjes en beentjes. Wat oudere gasten die door de pit rende en voel op de voorste rijen in sprongen en zo door het publiek opgetild werden en naar achteren afgevoerd. Toen werd er een wall of death gemaakt. Dacht: "nou de pit stelt niks voor dus ik blijf nu staan waar ik stond". En dat was dus precies in het midden. Zoals gedacht stelde het idd geen ruk voor.

    Kop was er van af en het werd steeds harder en harder...zo ook de muziek natuurlijk. De pubers en emo's konden het niet meer bijbenen en gingen steeds verder naar achter en de oudere gardere kwam steeds meer naar voren. Op het einde leek het net een oorlogsgebied. Bloed op de grond en bij de wc's lagen de wasbakjes ook vol met bloed hahah. Zo hoort het. Gewoon meppen met vuisten, rondvliegende benen. Niet dat zachte gedoen met vlakke handjes en in de lucht meppen terwijl je 2cm voor iemand staat en als een mietje rondhuppelen achter elkaar aan.

    Maar op een gegeven moment had ik het ook gezien. Werd moe en kreeg last van me rug. Dus ben ook wat meer naar achteren gegaan. Dit was 1 van de beste feesten van het jaar met een aantal van de beste bands. De sfeer was geweldig, muziek was geweldig...ben nu half doof voor de komende dagen...maar komt allemaal goed :D

    Dit is hoe elk metal festijn hoort te zijn.
     
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen vette avond, maar 1 ding: het was toch vooral hardcore wat er kwam? En niet echt metal :p. Weet wel dat Walls of jericho echt zwaar vet was op fields of rock (kan je nagaan hoe ze dus in een kleine club spelen) en dat All shall perish + Born from pain hoog op mijn live verlanglijst staan.

    Zelf aankomende woensdag naar Caliban in Utrecht. Ze staan in het voorprogramma maar ik ga vooral voor hen. De rest lijkt me wel ok maar ken ik niet echt, Dark tranquility, sonic syndicate en Soilwork, weet iemand of dat een beetje redelijk is live?

    Nog even een videootje van Caliban om alvast in de sfeer te komen.

    [yt]ojcw_ONLgt4[/yt]

    Let niet op de neppe clip.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2007
  14. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ashavan: Ben naar dezelfde tour geweest, maar dan in Doornroosje tijdje geleden. Zag die zanger van All Shall Perish er nog steeds zo belachelijk uit? :+
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ja. Die gast lag op een gegeven moment in me armen toen hij zich van het podium het publiek in liet vallen. Eeeww, maar ja staat zo lullig als je opeens op zij stapt ;)

    Sommige bands gaven idd een hardcore indruk, maar dat was alsnog goed te doen.
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey! Hardcore is vet ja! :p

    Ach, in vrijwel alle vormen van zware muziek zijn mooie bands te ontdekken. Maargoed erg tof dat het zo'n coole avond was, vind het zeer jammer dat ik er niet bij was.
     
  17. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Voor alle mensen die van lekker (metal)hardcore houden:

    http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=58647844

    en voor die, die van metal houden:

    http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=71196659

    Alle twee oude projecten van mij, maar met nieuwe zangers(ik was de oude, en toen waren ze nog niet zo goed als nu.. toch zo'n 5 jaar geleden!)

    en voor de hardcore gasten onder jullie, als je van de oude stijl Morning Again/Culture houd moet je eens de band I Rise checken!
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, die hele band is een beetje vreemd eigenlijk. Het voorprogamma was inderdaad ook echt prut. Snap niet dat die bands met de andere toppers meetouren.
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ja die ene gitarist is hartstikke jong en is vaag...dacht eerst dat het zo'n mannetje was om te stemmen en meer niet. Buigt ie voorover en zag je zijn onderbroek en dan zat ie tijdje met zijn hand in de broek bij zijn kruis en dan zat ie vreemde bekken te trekken. En dan idd de zanger van die band. Maar hun muziek is wel geweldig :D

    Heb niks tegen het hardcore genre, behalve dat ik het jammer vind dat de goede bands op 1 hand te tellen zijn.

    Die prutbands gaan waarschijnlijk mee om ervaring op te doen en naamsbekendheid op te bouwen.
     
  20. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    hoezo zijn goede hardcore bands op 1 hand te tellen!? Is echt bullshit, waarom omdat ze niet willen pielen met een guitar en een piano? Of omdat ze niet steeds nummers willen maken van 6minuten!?

    Ik ben compleet hardcore fan(proud since 1990!), en ik heb toch echt menig muziekaal juweeltje in mijn kast/op mijn HDD staan! Namen als Judge, Lifetime, Gorilla Biscuits, SickOfItAll, Madball, AllOutWar, Terror, Unbroken, MorningAgain, Culture, Bold, ChainOfStrength, Slapshot, Strife, Warzone, Agnostic Front, Ryker's, Ignite, and the list goes on and on!

    Maar goed, ik heb ook zo'n maat die zegt altijd.. ja die hardcore da's allemaal zo niet-hard... neem nou de nieuwe van (en dan komt er weer een scandinavische naam) da's pas brute shit... en ik denk dan altijd als ie t aanzet, waarom zo snel allemaal je mist de helft!

    En daarin brengt metalcore ons dan weer samen.. de lompe breakdowns en beatdowns, crowd singing die ik vet vind en voor hem de dubbelbass en de snelle shit.

    (ohw en dan heb je ook nog grind en noisecore.. daar snap ik al helemaal niets van.. gewoon 5 minuten op je snare zitten rammen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina