Speel hem sinds gisteren. Ik ben een door- en doorgewinterde fanatieke PESSER. Ik zwicht absoluut niet snel voor de marketingtrucjes en hypes van EA. Deze game heb ik toch maar aangeschaft omdat mensen mij er inhoudelijk van konden overtuigen dat het nu toch echt de game zelf is die scheen uit te blinken...
Na een lichte teleurstelling van de PES 2008 demo, want dat is het voor mij... Next-gen? ik had gewoon meer verwacht.. Nu moeten we natuurlijk afwachten tot de uiteindelijke versie er is maar het bracht mij in ieder geval geen opluchting ofzo, ik hoop immers ook dat PES weer de beste is dit jaar aangezien dat spel qua gameplay meer kan brengen.
Maar wat wil, FIFA 08 is zowaar realistisch. Niet omdat de engine zo goed inelkaar zit, want FIFA blijft toch een beetje een game waarbij je niet alles 'in de hand hebt'. Maar het speelt lekker weg, en na enige oefening krijg je het steeds meer onder de knie en dan gaat het gewoon lopen.
Om nog maar niet te spreken over de mooie 'cross-functies' met live, je kunt geloof ik goals uploaden.. Je krijgt newsflashes van de echte voetbalwereld, heel wat opties voor xbox live play... Noem maar op, het is gewoon het complete pakket.. De volmaakte voetbalgame zal ik het niet noemen maar laat dit qua opzet de natte droom van een voetballiefhebber noemen.
Een overvloed aan licenties, stadions etc. maken het allemaal nog mooier. Verder de kleine dingen die de sfeer bepalen slurpen je gewoon mee in de game, het Fifa gevoel zoals ik het vroeger had (de goede oude Song 2 Blur tijd ) , ik vind FIFA 08 sowieso een kans verdienen... PES mag me overtuigen!
Fifa 08 vs PES 2008 1-0
Laatst bewerkt: 28 sep 2007