[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nou ik zie iedereen graag winnen behalve die arrogante spanjaard.. zat te juichen toen hij de auto kapot reed. natuurlijk wel eerst kijken of hij niks heeft want dat vind ik wel erg(kijk naar crash kubica eerder in het seizoen) maar dacht echt van YES kimi klimt weer... jammer dat hij Kovelainen net niet kon pakken op het eind..

    en ja Hamilton.. vond het niet goed van de Drive Trough van Kubica want ik zou Kubica ook wel graag zien winnen.. maar toch.. hij flikt het hem wel weer...
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Overigens is Hamilton's rijgedrag ook nog onderzocht, maar is zonder gevolgen gebleven.

    Jammer, want van mij mag er wel eens een keer iemand gestraft worden voor die onzin achter de Safety Car. Waarom opeens zo belachelijk hard remmen? Nergens voor nodig.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    heb je gelijk in.. ik vind dat die Hamilton veel te veel steun heeft.. volgens mij is er veel vriendjes politiek..
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Wrijving in je banden en remmen creeren. Als je dit niet doet kan je bij de 1ste bocht al bij het 300 meter bordje beginnen met remmen ;) Sterker nog, het duurt dan een paar tiende van een seconde voordat de rem gaat werken. De klauw slaat wel vast, maar onder een bepaalde tempratuur werkt hij simpelweg niet.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    aahhh. lekker is dat.. rij je 250+ doet je rem het niet....
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Schijnt ook eng te zijn de eerste keer dat je in een F1 auto rijdt. Je krijgt bij de 1ste keer vol remmen het 'wtf-gevoel'. Dus je remt, hij doet het niet (nog koud) je denkt wtf (onderstussen wordt hij gloeiend heet door de wrijving) en KLATS, je hangt in je gordels en het vocht loopt uit je ogen :9
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    lol.. met karten heb ik ook wel vaak dat als je voor het eerst vol gas gaat en dan moet sturen. omdat de banden nog niet warm zijn schiet je eerst nog een paar meter verder. als je het niet weet kan het erg schrikbarend zijn.... maar nu doe ik driften met mijn kart. echt superleuk.
     
  8. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    maar toch is het niet netjes om ineens zo hard op je rem te staan terwijl je dit eerst niet deed. De coureurs achter je worden zo wel erg verrast en kan bovendien nog gevaar opleveren ook, zie button in monza 2000 of montoya in monaco 2004.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Iedereen doet het. En ik zie het probleem niet. Je kan toch gewoon afstand houden? Het hele veld kruipt toch wel op elkaar 2 bochten voor start/finish. Waarom 5 rondes daarvoor al in de versnellingsbak van de andere zitten?
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Je weet als coureur nog niet dat het 5 rondes ervoor is dat de SC naar binnen gaat. En daarbij was de crash van Button in Monza 2000 vlak voordat de SC naar binnen ging, dus afstand houden leek me niet echt handig. Overigens kon dat ook niet eens, omdat Schumacher zowat stil stond, SC had een straatlengte voor op hem.

    Wat mij betreft maken ze er gewoon een regeltje voor dat je niet meer zo extreem mag remmen achter de SC.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier zijn de huidige regels van de Fia.

    SAFETY CAR
    164(a) The FIA safety car will be driven by an experienced circuit driver. It will carry an FIA observer capable of recognising all the competing cars, who is in permanent radio contact with race control.
    b) 30 minutes before the race start time the safety car will take up position at the front of the grid and remain there until the five minute signal is given. At this point (except under o) below) it will cover a whole lap of the circuit and enter the pit lane.
    c) The safety car may be brought into operation to neutralise a race upon the decision of the clerk of the course.
    It will be used only if competitors or officials are in immediate physical danger but the circumstances are not such as to necessitate stopping the race.
    d) When the order is given to deploy the safety car, all observer's posts will display waved yellow flags and a board "SC" which shall be maintained until the intervention is over.
    e) During the race, the safety car with its orange lights on, will start from the pit lane and will join the track regardless of where the race leader is.
    f) All the competing cars will form up in line behind the safety car no more than 5 car lengths apart. All overtaking on the track is forbidden (except under o) below), unless a car is signalled to do so from the safety car.
    g) When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light to signal to any cars between it and the race leader that they should pass. These cars will continue at reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.
    h) The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him.
    Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it (except under j) below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
    i) While the safety car is in operation, competing cars may stop at their pit, but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit. A car rejoining the track must proceed at reduced speed until it reaches the end of the line of cars behind the safety car.
    j) When the clerk of the course calls in the safety car, it must extinguish its orange lights, this will be the signal to the drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
    At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than five car lengths behind it. As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards at the observer's posts will be withdrawn and waved green flags will be displayed for no more than one lap.
    k) Green flags and lights will be shown when the safety car has pulled off the circuit but overtaking remains forbidden until the cars cross the line. However, any car which slows with an obvious problem may be overtaken.
    l) Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.
    m) If the race is stopped under Article 166 Case C, the safety car will take the chequered flag and all cars able to do so must follow it into the pit lane and into the parc fermé.
    n) If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
    o) In exceptional circumstances the race may be started behind the safety car. In this case, at any time before the one minute signal its orange lights will be turned on. This is the signal to the drivers that the race will be started behind the safety car. When the green lights are illuminated the safety car will leave the grid with all cars following in grid order no more than 5 car lengths apart. There will be no formation lap and race will start when the green lights are illuminated.
    Overtaking, during the first lap only, is permitted if a car is delayed when leaving its grid position and cars behind cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field. In this case, drivers may only overtake to re-establish the original starting order.
    Any driver who is delayed leaving the grid may not overtake another moving car if he was stationary after the remainder of the cars had crossed the Line, and must form up at the back of the line of cars behind the safety car. If more than one driver is affected, they must form up at the back of the field in the order they left the grid.
    Either of the penalties under Article 54a) or b) will be imposed on any driver who, in the opinion of the Stewards, unnecessarily overtook another car during the first lap.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is in ieder geval wederzijds. :+
    Denk toch dat het steeds realistischer word dat Alonso weggaat bij McLaren. Zeker ook nu er zo'n monstercontract van 5 jaar van 150 miljoen pond klaar ligt voor Hamilton. Maar dan het volgende probleem, wie moet Alonso eventueel vervangen?

     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Dus? Rond start/finish komt het bericht 'SafetyCar in this lap'. Zodra je dit hoort even 3 seconden je inlaat open en het gat is gedicht. Daar heb je echt geen 5 rondes voor nodig.

    Edit:// lol

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat tijden kunnen veranderen :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2007
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben trouwens benieuwd via het stoeltje bij Toyota gaat vullen.
    Sutil? Glock? Nakajima? Doornbos??
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik hoop niet dat doornbos komt hij is tenminste goed waar hij zit. en helemaal als Burdais weggaat.. kan het wel eens een WK worden.
     
  16. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk hoop ik op Doornbos, maar wat mij betreft lgt Sutil beslag op dat stoeltje. Die is dit seizoen erg goed bezig en heeft het eerlijk verdiend om naar een beter team te gaan. Bovendien, als Sutil naar Toyota gaat, zullen we waarschijnlijk ook snel verlost zijn van de Trulli-train :+. Of Massa misschien naar Toyota. Zou ook wel terecht zijn, want het is geen publiek geheim dat hij veel, maar dan ook veels te slecht is voor Ferrari.

    ik ben ook benieuwd naar wie dan het stoeltje van Alonso bij McLaren zal innemen, het zal wel Rosberg zijn. Dit hoop ik eigenlijk ook, want als Wurz volgend jaar bij Williams blijft, dan wordt ie niet nog een keer om zijn oren gereden. Bovendien heeft Rosberg mijn inziens dit seizoen ook een zitje bij een topteam verdiend.

    Ik denk dat de teams er ongeveer zo uit gaan zien volgend jaar:
    McLaren: Hamilton - Rosberg
    Ferrari: Raikkonen - Massa
    BMW: Heidfeld - Kubica
    Renault: Alonso - Kovelainen
    Williams: Piquet Jr. - Fisichella
    Red Bull: Coulthard - Webber
    Toyota: Trulli - Sutil
    Super Aguri: Sato - Davidson
    Honda: Button - Barrichello
    Kingfisher F1: Karthikeyan - Chandhok
    Toro Rosso: Bourdais - Vettel
    ProDrive: Paffett - Albers

    Geen Wurz meer ben ik bang. Ik kan dus op zoek naar een nieuwe favoriete rijder :'-(.

    EDIT: ProDrive en Honda toegevoegd.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  17. JeePee

    JeePee Guest

    ProDrive: Albers, Paffet :)
     
  18. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Oja, Prodirve ben ik helemaal vergeten. Ik denk dat Paffett daar in elk geval zal rijden. Overige stoeltje gaat denk ik tussen de la Rosa en Albers. Ik hoop natuurlijk dat Albers dat stoeltje krijgt.

    Ik ben Honda trouwens ook vergeten, zie ik, maar het is duidelijk dat Button en Barrichello daar volgend jaar rijden. Vijf Britten dus in de F1 volgend jaar.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Line-up 2008:

    McLaren: Hamilton - Rosberg
    Ferrari: Raikkonen - Massa
    BMW: Heidfeld - Kubica
    Renault: Alonso - Kovelainen
    Williams: Piquet Jr. - Glock
    Red Bull: Coulthard - Webber
    Toyota: Trulli - Sutil
    Super Aguri: Sato - Davidson
    Honda: Button - Barrichello
    Kingfisher F1: Karthikeyan - ?
    Toro Rosso: Bourdais - Vettel
    ProDrive: Paffett - De La Rosa
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Alonso gewoon blijft en dat het weer hard tegen hard wordt bij McLaren volgend jaar.

    Ik denk trouwens niet dat dit vaarwel is voor Ralf want ik las dat hij die beslissing zelf had genomen dus dan mag je toch aannemen dat hij een ander stoeltje heeft. En dan bedoel ik niet die thuis voor de TV..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina