Er speelden gisteren in totaal 7 bands en weet nu weer waarom het Death Metal fest heet
Eerste 2 opwarmbands waren ruk en er was zo goed als nog niemand aanwezig. Had medelijden met de bands. Bij de derde band ging ik midden in de pit staan. Maar ja waar bestond het nu uit, wilde gewoon beter zicht hebben en dat was DE plek er voor. Een paar pubers die met hun vlakke handjes als mietjes rondhuppelen. Dus elke "klap" die ik kreeg was nog zachter dan dat van een kussen, als ze al raak waren. What's wrong with them? Gaan ze pal voor je staan en gaan ze beetje in de lucht meppen als een stel ADHD figuren gecombineerd met epilepsie.
Toen kwam All Shall Perish. De eerste stage dive van die avond zal ik voorlopig niet vergeten. Zo'n emo op het podium sprong en iedereen ging uit elkaar zodat hij vol op de grond terecht kwam hahahah. De andere gasten werden gewoon opgevangen, de pit begon langzaam aan te lopen ondanks dat ik nog steeds niks merkte van die zachte homo handjes en beentjes. Wat oudere gasten die door de pit rende en voel op de voorste rijen in sprongen en zo door het publiek opgetild werden en naar achteren afgevoerd. Toen werd er een wall of death gemaakt. Dacht: "nou de pit stelt niks voor dus ik blijf nu staan waar ik stond". En dat was dus precies in het midden. Zoals gedacht stelde het idd geen ruk voor.
Kop was er van af en het werd steeds harder en harder...zo ook de muziek natuurlijk. De pubers en emo's konden het niet meer bijbenen en gingen steeds verder naar achter en de oudere gardere kwam steeds meer naar voren. Op het einde leek het net een oorlogsgebied. Bloed op de grond en bij de wc's lagen de wasbakjes ook vol met bloed hahah. Zo hoort het. Gewoon meppen met vuisten, rondvliegende benen. Niet dat zachte gedoen met vlakke handjes en in de lucht meppen terwijl je 2cm voor iemand staat en als een mietje rondhuppelen achter elkaar aan.
Maar op een gegeven moment had ik het ook gezien. Werd moe en kreeg last van me rug. Dus ben ook wat meer naar achteren gegaan. Dit was 1 van de beste feesten van het jaar met een aantal van de beste bands. De sfeer was geweldig, muziek was geweldig...ben nu half doof voor de komende dagen...maar komt allemaal goed
Dit is hoe elk metal festijn hoort te zijn.
Klik om te vergroten...