de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, ik schakel ook op geluid. Maar vind die teller wel een leuke toevoeging. We verdrijven beuker trouwens wel een beetje de laatste tijd uit "zijn brommer/scooter/motor" thread met al ons brommer/scooter gezemel :D. Beuker, hoe gaat het met je boodschappen scooter :+.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En jij geloofd zo'n uitleg dus....:lol::lol:

    En 140 per uur, waar was dat mijn beste, vanaf de top van de mont ventoux recht naar beneden ofzo....
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan beamen dat ook mijn monstertje de 140 theoretisch best zou kunnen halen, iig in de buurt kan komen als ik er wat geld aan uitgeef. Alleen die boete enzo lijkt mij ook sterk, 140 is zo gigantisch hard, daar zou je nooit zo makkelijk mee mogen wegkomen. Maarja, wie ben ik om hem niet te geloven?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  4. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een Dragster met Yas R. Uitlaat is helemaal aan het roesten nu, maar ja, het is een gebruiksvoorwerp. Zit nog te denken aan een Gilardoni 70 met Metrakit SP, Stage6 racekoppeling, Malossi torque driver, 21 mm Dellorto en P1 vario.

    ...of ik wacht nog een jaar totdat ik m'n rijbewijs heb en een 560 SEC koop.
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    lees hieronder in de link maar eens hoe ze in bepaalde gemeenten in belgie te werk gaan.En daarvoor pakken ze je géén drie keer,na de eerste keer is het daar al gedaan met laagvliegen....

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_603177.html?wt.bron=detailArt.

    Als je in mechelen met zo'n moordmachientje gepakt wordt zie je die ook nooit meer terug...
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat de regelgeving wat betreft brommers nóg strenger is in Belgie dan in Nederland. Jij beweert alleen het verhaal van YamaRox niet waar zou zijn en de brommer nooit 140 zou kunnen halen. Het punt dat ik wou ontkrachten.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja 140 per uur met een brommer die normaal gesproken 55 haalt.
    Als je nu zegt 100 a 110 op de kilomerteller dan zou ik akkoord gaan....Zelfs tot 120 nog....Nu blijkt die gast met zijn brommerke sneller te zijn dan sommige stadswagens,en dan heb ik het niet over ligiertjes:eek:......overdrijven is ook een kunst :+
    Ik had destijds een 50 cc honda viervitesse die in japan zelf onbegrensd reed terwijl het in belgie destijds max 40 per uur mocht zijn...
    Nu had ik geluk dat de mijne een buitenbeentje was, waarschijnlijk een exemplaar dat door de mazen van het afstellingnet was geglipt,aangezien de wet op begrensde brommers destijds bij ons nét van kracht was ...
    Afijn de hoogste snelheid die ik er na gewoon inrijden uitkreeg was 115 per uur in een ware stormwind ,met de wind in de rug.En in normale omstandigheden hield hij het bij 100 op de kilometerteller voor bekeken.
     
  8. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij had dus een 50cc brommer, tegenwoordig heb je ze in 70 en 80. Wettelijk niet meer gezien als scooters, maar goed, en met de juiste set-up blaas je daar heus wel 140 mee, maar dan is het ook echt gebeurd.

    ...en ik denk dat ze bij 140 dat ding meteen in beslag nemen.
     
  9. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een begrenzer hebben..
    Euro begrenzer lijkt super maar word veel over gesproken dat die je onsteking naar de klote helpt.. dat wil ik niet. :+
    En als je gepakt word en ze zien je begrenzer dat je dan 110 euro extra boete krijgt?

    Had het idee om een druk in/uit schakelaartje te maken bij het stuur of buddy in de buurt en daar een inbus of andere boutkop op te plakken, dat zien ze bijna niet, maar welke begrenzer sloopt niks en kan je moeilijk vinden? :)

    Danku. :>
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Had zo'n zelfde senda maar dan uit 2005 en die had hetzelfde verhaal, zowel de koppelingshendel als remhendel (klein kutding trouwens) verloren hun chroom.

    Mijn senda stootte niet trouwens dus wat betreft dat blok verschil zou goed kunnen. Heb nu een GPR Nude uit '05 en die heeft t ook niet. Ook mooi dingetje trouwens, weer heel iets anders dan de senda. Vind ze allebei erg gaaf.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ja. het enige waarom ik geen NUDE wil omdat je er niet zo rechtop zit als een Senda en de koplamp vind ik erg groot(van die nieuwe dan).

    maar eerst maar mijn certificaat halen dan praten we verder.
     
  12. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    IK had een vraag je over brommers als de TZR, Aprillia RS 50 en DNA. Deze lopen standaard toch allemaal tegen de 90 km/h?

    Hoe kan je deze dan schouwen, verzekeren en 't belangrijkste: hoe kom je ermee weg als je op de rollerbank moet?

    Of zijn hier ook gewoon 50CC modellen van?

    Gr,
    Robin
     
  13. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat in nederland ze 90 lopen, ze worden begrensd, is opzich makkelijk weg te halen, als je een beetje googled krijg je te zien welk type + merk welke begrenzingen heeft.

    Rollerbank = begrenzer :D

    Iemand een antwoord op mijn vraag een blz terug?(Welke begrenzer je onsteking niet sloopt en goed werkt.)
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Geen
     
  15. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik bijvoorbeeld zo'n euro begrenzer zou aansluiten, (of 1 met een knopje) sloop je je onsteking dan ook als je hem uit hebt staan?
    Want kan me niet voorstellen dat het snel kapot zal gaan, en zeker niet als je hem alleen maar aanzet wanneer je politie ziet..

    En is het duur om zoiets te vervangen? =P
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Schouwen, stop met dat woord gebruiken. Schouwen bestaat niet meer, alleen voor goedkeuring op de openbare weg bij het RDW. Schouwen moest ooit, een tijdje geleden vanwege de overgang van bromfietsplaatje naar bromfiets kenteken. Als jij nu een scooter, brommer of ander voertuig koopt dan koop jij er een MET kenteken. (Of je moet uberdom zijn en er 1 zonder kenteken kopen, die waarschijnlijk gestolen is). Schouwen is dan helemaal niet van toepassing.

    DE TZR, RS en DNA zijn allemaal 50cc modellen. Ze worden geleverd met begrenzingen waardoor de snelheid voldoet aan de gestelde eisen. De meeste mensen halen de begrenzingen eruit omdat ze harder willen. Als je een nieuwe brommer koopt dan loopt hij echt geen 90. Hoogstens 55.

    En dan de rollerbank, als je er op moet dan ben je eigenlijk gewoon de pineut. Meestal zijn er motoragenten aanwezig bij een rollerbank controle, dus wegrijden is geen optie. Je zal moeten proberen te voorkomen dat je op de rollerbank komt, dat is je enige mogelijkheid. En denk asjeblieft niet dat alle agenten dom zijn, sommige zijn dom maar de meeste weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

    Je CDI is gruwelijk duur om te vervangen. Elke begrenzer verneukt je CDI. Puur omdat juist het storen van de CDI ervoor zorgt dat je bougie eerder vonkt waardoor je minder druk hebt in je cilinder, een kleinere ontploffing en dus minder snelheid. Je CDI zal niet in 1x kapot gaan als je er een begrenzer op hebt. Maar het staat vast dat het ontzettend slecht is voor je CDI. Het is trouwens maar op 1 moment slecht, wanneer je rijd met je begrenzer aan. Denk aan reparatiekosten van 200 tot 400 euro als je CDI kapot is.
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal niet vaak op de rollerbank komen, zit maar op een heel klein schooltje (omdat ze vaak bij school staan) en onderweg zie ik ze niet echt staan..
    Dus denk max zo'n 6 keer per jaar.
    Is het het dan waard om een euro begrenzer aan te schaffen?
    Want ik weet niet hoe hoog de boetens zijn als je scooter rond de 70-85 rijd.. ( op teller dan)
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jongen denk je nou echt dat die agenten niet weten wat een begrenzer is en waar die zou zitten? :9
     
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben goed in verstoppen. :D
    En heb liever EEN kans om geen bekeuring te krijgen dan meteen ik weet niet hoeveel, of dat ding kwijt, al zal dat niet gebeuren denk. =P
     
  20. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Kerel stel jeniet zo aan. Ik rij met een 70 cc en mijne loopt zeker 100+ en ik kom nooit woute tegen laat staan een rollerbank en ik woon in een grote stad met hooge criminaliteit en ik ben nog 0x aangehouden.

    Geloof mij ik was ook eerst zwaar bang voor popo's maar je ziet ze nooit!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina