Bericht slaat natuurlijk nergens op, volgens mij is gewoon iemand zo leuk geweest om een F1 2000 bericht te mixen met de huidige omstandigheden.
Maar met het feit alleen al dat er staat dat EA de rechten van Sony heeft gekocht kan je dit bericht tot onzin verklaren. De FIA zal de licentie natuurlijk verkopen, en niet Sony. Sony had de licentie van 2003 t/m 2006, nu is het afwachten wat daar verder mee wordt gedaan. Het lijkt erop dat de FIA meer vraagt dan dat Sony wil uitgeven, en ik vermoed dat de FIA ook geen meerjaarlijkse contracten wil aangaan, maar dat ze de licentie per jaar willen gaan verkopen, dat levert natuurlijk meer op, omdat er dan meer gegadigden zijn en dus de prijs zal oplopen. Maar ik neem aan dat ze eerst exclusief zullen onderhandelen met Sony. Daar is vooralsnog niks uitgekomen, maar verkocht is ie ook nog niet, anders hadden we nu al lang iets gehoord.
Wat mij betreft mag Sony de licentie houden, ik heb een PS3, en Studio Liverpool maakt mooie en fijn spelende games. EA's F1 2000 op de PC heb ik helemaal gaar gespeeld, die speelde ook erg goed, maar F1 Career Challenge op de PS2 was wel van zo'n waardeloze kwaliteit dat EA zich wat mij betreft de komende 100 jaar zich niet mag bezig houden met F1 games.
Laatst bewerkt: 9 okt 2007