[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet al wie dood gaat ;)! Al van vriend gehoord, maar ben alsnog zeer benieuwd. Deel 7 is toch nog niet in het NL?

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Nee, 17 november :)

3. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 'n vraagje:

Het kan ook zijn dat ik traag van begrip ben, maar ik snap gewoon niks van de profetie die die lerares voorspelt heeft. Heb het eind inmiddels 3x doorgelezen (deel 5 dus :)) maar ik kom er echt niet uit. Dus wie zou mij die profetie is haarscherp uit kunnen leggen

4. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Grote Spoiler Deel 5

Wat begrijp je nou niet precies dan? het is eigelijk best simpel. Een profetie is een echte voorspelling die ook echt uitkomt (en dus niet van die vage bullshit die zwamdrift tijdens de les behandeld). Vaak gaat het zo: Persoon A maakt de profetie waar persoon B bij is (en dan is persoon A de helderziende in kwestie en B de getuige). Zestien jaar geleden (ten opzichte van boek 5) had Perkementus een sollicitatie gesprek met ene Sybilla Patricia Zwamdrift boven een kroeg genaamd; De Zweinskop. Deze vrouw wou leraar waarzegerij worden aan zweinstein. Na het gesprek (toen ze was afgekeurd) begon ze opeens op een hele andere toon te praten - ze deed overduidelijk een profetie (aan het einde van boek 3 maakt dezelfde persoon nog een profetie, deze keer is het echter Harry en niet Perkamentus die de getuige is). De profetie die Sybilla Patricia Zwamdrift tegenover Perkamentus maakt luid als volgt: 'Hij die de macht heeft om de heer van het duister te overwinnen nadert...het kind van hen die hem driemaal hebben getrotseerd, geboren aan het einde van de zevende maand....de heer van het duister zal hem aanmerken als zijn gelijke, maar hij zal een kracht bezitten die de heer van het duister niet kent....één van de tweee moet sterven door toedo0en van de ander, want de één kan niet voortleven als de ander niet dood is....hij die de macht heeft om de heer van het duister te overwinnen wordt geboren aan het einde van de zevende maand...'

Albus Perkamentus is echter niet de enige die deze profetie hoort. Een spion van Voldemort luisterd af. Deze spion word al snel verjaagd en dus krijgt hij alleen het eerste deel van de profetie te horen (later word ook bekend wie deze spion was, maar dat doet er nu even niet toe). Met andere woorden: Voldemort weet dat er een kind zal worden geboren aan het eind van de zevende maand. Hij weet ook dat dit kind de enige is die hem kan verslaan. Deze info heft hij allemaal aan zijn spion te danken. Voldemort weet dat de Potters op dezelfde datum een baby zullen krijgen, hij beseft al snel dat deze profetie op dat kind slaat. En dus besluit Voldemort logiescherwijs om dat kind te doden (dat kind is immers de enige die in staat is om Voldemort te overwinnen - als dat kind dood is zal Voldemort echt onstefelijk zijn). Hij heeft echter niet het einde van de profetie gehoord omdat zijn spion toen verjaagd werd uit de Zweinskop ( '....maar hij zal een kracht bezitten die de heer van het duister niet kent....' ) en dus word hij verslagen door Harry (deze kracht is namelijk de liefde).

Aangezien Persoon A (de ziener) niet eens weet dat ze überhaupt een profetie heeft gedaan weet alleen Persoon B (de getuige) de complete versie van de profetie. Men kan - als men dat wil- de herinnering van een profetie in een glazen bol deponeren. Deze bol word vervolgens in de Hal der Profetieën (bevind zich in het Ministerie van Toverkunst, het Departement van Mystificatie om precies te zijn) opgeborgen en kan alleen worden opgehaald door iemand die iets te maken heeft met de profetie (in dit geval alleen door Voldemort of Harry). Perkamentus besluit dit te doen.

Bijna zestien jaar na de geboorte van Harry is Voldemort al een jaar teruggekeert. Hij heeft al een jaar een lichaam en moord al een jaar mensen uit. Hij wil echter een wapen wat hij de vorige keer niet had. Hij wil de profetie horen, hij wil weten hoe hij Harry moet vernietigen. De enige die de profetie kan oppakken is Voldemort zelf en Harry. Aangezien Voldemort niet doodleuk het Ministerie kan binnenwandelen moest hij een manier vinden om Harry daarnaar toe te lokken.

Ik neem aan dat je de wijze waarop hij naar het Departement van Mystificatie word gelokt wel snapt?

5. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    weer spoiler:

Ja, doordat hij fisioenen van Voldermort doorkrijgt. Zo is hij er naar toe gelokt, bedankt voor de uitleg want ik snap de Profetie nu wel :)! Snel aan deel 6 beginnen

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nog iets minder dan een maand, en dan kunnen we eindelijk aan deeltje 7 beginnen!

Om die reden dan ook een wallpaper gemaakt :)

Widescreen only :eek:

Zeg het als je de originele wilt hebben :)

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nog precies 2 weekjes.
    Begint toch wel te kriebelen nu :D

8. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Dat is toch het laaste deel? :9

En dullenl wat is dat op jouw bureablad: Halo3 theaterding?
    Wat kan je daar mee doen?

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yep, is idd de laatste
    Helaas :'-(

Dat is gewoon een map waarin ik alle foto's opsla die ik in Halo heb gemaakt ;)

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nog 5 dagen tot het boek... :D
    en nog 2 tot de film. Daar ga ik zeker de SE van kopen. oa ook voor dit:

Omdat ik alle spoilers over boek 7 heb willen vermijden heb ik dus ook geen HP sites meer bezocht sinds de Engelse release. Ik ben dus totaal niet op de hoogte omtrent de vorderingen met deel 6.
    Ben benieuwd :D

Ook de sorteerhoed besteld:
    Ik zat eerst ook te twijfelen tussen een aantal bustes ed. maar die zijn nu leuk, maar met de volgende film zijn ze alweer 'oud'.
    De sorteerhoed blijft iets tijdloos houden.

En...
    :+

11. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand enig idee waar de dvd voor een redelijke prijs te pre-orderen is, ik wil wel de se omdat ik de rest ook in se heb..

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij Blokker kost de SE € 14,99
    Bij Kruidvat kost de dvd ook € 14,99 , maar weet niet om welke versie het gaat !!

13. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke dank je ! het is alleen op de 14e en de 15e dat hij 14.99 is,

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dan ga ik ook de SE maar kopen denk ik :)

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niemand vannacht opgestaan om het boek al te gaan kopen? :+

Toch grappig hoe officieel dit allemaal gaat in tegenstelling tot alle andere producten . Zo kreeg ik bv een paar dagen geleden dit mailtje van Bol.com

Zouden ze denk ik nooit met een ander product doen...denk ik

En nog even over die film: Het einde (alles in het Ministerie van Toverkunst) _O_ _O_ _O_

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Sneak Peek Harry Potter en de Halfbloed Prins (film)

[yt]d2I7ORGIf8g[/yt]

[yt]8-iDUXn60BU[/yt]

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    deden ze ook bij de engelse versie :) Had je de film nog niet gezien :eek:

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee :9
    Ik kijk films altijd liever thuis. Leker knus. Zak chips naast je. Een pauzeknop voor als je blaas iets te vol raakt. Een volumeknop om de buren te irriteren enz enz. :D

Enige nadeel is dat ik een paar maanden langer moet wachten om de film te zien dan de bioscoopgangers :'-(

Blijkbaar pas een paar dagen defnitief:

Helena Bonham Carter \o/ _O_

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen die (net als mij) het zevende deel uit hebben? Zo ja, wat is jullie mening hierover (graag in spoiler vermelden).

20. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ja
    Ik vond hem wel echt goed, alleen zo stom dat het nu helemaal is afgelopen en bij de recensies op de achterkant staat dat het boek een "dubbel" einde heeft, maar dat snap ik niet, want een dubbel einde is toch meestal dat je het op twee manieren kan interpreteren:confused: en ik vond het zo mooi toen Harry met zijn ouders, Sirius en Lupos het verboden bos inliep. Maar echt stom dat er zoveel doden waren:mad: Vooral Lupos, Tops, Fred en Dobby vond ik erg. Hoe kan George nou verder leven zonder Fred?!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina