Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wordt er eentje wakker 8) ;)

2. Ashavan

Ashavan Guest

weeee 190kg 15x weggedrukt met me beentjes. Nu uitvogelen hoe meer gewicht aan dat apparaat te hangen :confused:

Ok het is Leg Press en 190kg op dat ding steld niks voor, maar het bekt wel lekker alsof ik sterk ben ;)

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    man, ga squatten ;)

4. Ashavan

Ashavan Guest

Doe ik al :p

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ ashavan

heb je voorheen altijd een chest press gedaan op een machine dan? Die doe ik eigenlijk nooit. altijd vlak bankdrukken of incline met een losse stang. Alleen decline wil ik nog wel eens op een smith machine doen. Vink toch een beetje een linke oefening. Als je nu gewoon met losse gewichten traint zul je merken
    dat je borst veel sterker wordt en ook harder groeit. je spreekt meer spiervezels aan tijdens je training.

heb je een squat van 70 kg al gered inmiddels?

6. Ashavan

Ashavan Guest

Weet niet of ik die poging daarnet voor de 70 geslaagd kan noemen :confused:

Begon extra laag met 40kg om op te warmen. Hoopte zo genoeg kracht over te hebben. Deed 65kg 10x en me onderrug voelde niet prettig. Toch de 70x8 en 70x6. Vervolgens zonder pauze had me pa extra gewicht er op gelegd, maar omdat hij klein is moest ik de stang met 80kg naar beneden leggen. Het voelde relatief licht aan en deed daar 5 herhalingen mee. Dus geen enkele set is voltooid en voor mij gefaald.

Met Leg Press 190x10, 190x10 en 190x12 Dus dat zit wel goed.

Dusver altijd Chest Press in een machien gedaan inderdaad. Op zich niet vreemd. Was begonnen met een schema met oefeningen die ik leuk vond en ben de afgelopen tijd steeds meer oefeningen gaan vervangen door anderen. Het is een evolutie in mijn schema's zullen we maar zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2007
  7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Man, met chest press ruk ik zelfs bijna de 100kg weg 8) Terwijl ik met bankdrukken al met 22,5kg per kant moeite heb om 4 volle setjes te draaien. Squatten ben ik mee gestopt helaas, maar het bleef pijn doen bij wat aanhechtingen (zelfs bij lichtgewicht), dus ben nu overgestapt op de lunges en leg press /zittend en liggend.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Heb zelf al moeite met 20kg elke kant + 7.50 stang als ik bankdruk (47,5kg totaal dus). Maar goed moet gewoon nog wennen aan dat balans houden.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoewel lunges dus eigenlijk veel meer belastend zijn!

Gebruik je glucosamine en visolie? Wil nl ook nog wel eens helpen.

Ik loop met het 5x5 tegen een intensiteitsprobleem aan. Schema van gisteren zag er zo uit

squat 93kg: 5 x 5 (is tweede squatdag, is altijd vrij laag in gewicht)
    deadlift tot 122 kg (weet exacte gewichten niet meer, laatste gewicht was iig 122 kg): 5 x5
    Incline bench 96 kg: 5 x 5.

Probleem is dat ik bij IB echt zo totaal naar de klote ben van het deadliften dat ik na twee setjes niet meer weet hoe ik het heb. Vlekken, zuurstoftekort en echt niet meer tot veel in staat, resultaat is dat ik flink terug moet in gewicht.

Om dezelfde reden laat ik ws HIT voor wat het is. Dit schema draait er om om met met max intensiteit en in zeer korte sessies er alles uit te halen. Ik geloof best dat het kan. Ik geloof echter niet dat ik 8 tot 12 oefeningen van 1 setje het op kan brengen om de intensiteit zo op te schroeven dat ik bijna kotsend boven de pot hang.

Dus misschien idd maar eens verdiepen in hst en misschien ook dogcrapp. Maar eerst 5x5 afmaken uiteraard.

Heb gisteren trouwens ook getraind met een supplement RPM. Erg over te spreken, maar daarover later meer. Moet ook nog werken ;)

10. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Het geen wat jullie allemaal doen met gewichten is toch niet geschikt voor vrouwen of wel? :) Althans. Echt van die spierbundels wil ik zelf niet.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Juist wel! Vrouwen hebben vaak de angst om zeer breed en gespierd te worden en blijven daarom weg bij oefeningen als deadlifts, bankdrukken, squatten en meer van deze 'mannelijke' oefeningen.

Toch is dat zeer onterecht. Vrouwen kunnen anatomisch gezien zeer moeilijk erg gespierd worden en bovengenoemde oefeningen zijn de beste oefeningen om je complete lichaam mee te trainen.

Meestal zie je vrouwen vreemde isolatie-oefeningen doen zoals deze:

Oefeningen die nauwelijks spieren aanspreken en veel te specifiek zijn. Er is geen betere oefening dan squatten om mooie stevige bilspieren te krijgen en je benen in het algeheel te trainen.

Een vrouw zou er waarschijnlijk wel beter aan doen om iets hoger in de herhalingen te gaan zitten. Dan zit je wat meer richting fitness naar het schijnt (kan het eigenlijk niet wetenschappelijk onderbouwen). Een ex van mij heeft jaren keihard getraind in het krachthonk. Kon met 80kg squatten, 60kg bankdrukken en was gewoon slank.

Iaw: 'echt van die spierbundels' zul je niet snel krijgen. Eerder de definitie die veel vrouwen graag willen. Als je iets wilt veranderen aan je lijf zul je je lichaam toch iets moeten laten doen wat het nog niet kan iaw die grens over door keihard te trainen.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Vrouwen kunnen dat ook en je hoeft niet breed te worden. Zag laatst zo'n heel pezig mannetje 28kg per arm Biceps trainen. De manier waarop je traint is dan van belang. En dat is dus op uithoudingsvermogen trainen ipv op massa ontwikkeling. Zodoende stijg je ook minder snel met gewicht toename. Voorbeeld...rawr ;)

Iris ik zou je aanraden om dit artikel te lzen. Zij snapt het ;) en kijk daarna eens hoe strak ze er uit zien voor een 30+'er :eek:

Oi I resent that :p

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2007
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo die vrouwen zijn echt al wel zeer gespierd. De dame die ik in mijn voorbeeld aanhaalde kwam daar echt niet in de buurt.

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nee gebruik dat niet. Ik voel het ook niet in mijn gewrichten, maar het lijkt op de aanhechting van de Iliopsoas, terwijl ik die spier nauwelijks gebruik bij het squatten, ik voel het voornamelijk bij het terugkomen/diepzakken. Het gevoel kan ik niet plaatsen en de fysio weet ook niet wat het is. Wat ik voel is alsof er locaal iets verbrand, het gevoel wat je hebt als je je fikken verbrand maar dan heb ik dan in mijn onderbuik. Het kan nauwelijks te maken hebben met mijn buikspieren want die zijn sterk genoeg...very weird:eek:

15. Ashavan

Ashavan Guest

Die zijn idd zeer gespierd voor een vrouw. Maar dat haalt wellicht ook de angst bij Iris kwijt, want dat van die voorbeelden bereik je niet snel. Dus een angst om breed te worden e.d. is er niet.

ps. wat zijn lunges. hoor ze vaker voorbij komen maar kan er geen beeld bij vormen.

Wat betreft mooie stevige bilspieren e.d. Ik schrok me rot toen ik s'avonds in bed opeens jeuk had en voelde hoe strak en gespierd het daar opeens was. Dus ja squatten werkt en Leg Curl ook :D

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2007
  16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Leg curl pak je geen bilspieren voor zover als ik weet :)

= Lunges

17. Ashavan

Ashavan Guest

Nee maar wel de hamstrings en die zijn ook belangrijk in het totaal plaatje :D

Als dat lunges zijn, dan val ik bij elke herhaling om :p

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Lunges zijn er in aantal verschillende vormen, je kan ze doorlopend doen, om de beurt of zoals op het plaatje een serie per kant. De balans zorgt ervoor dat je ook een hoop core spieren aanspreekt en veel meer vezels aanspreekt in de benen bij de oefening.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Zou het handig zijn om die lunges te doen als 4e been oefening ipv leg extention? Want als ik die doe ben ik al bijna uitgeput. Of als 3e oefening na squat en leg press en voor de Leg Curl?

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    het is een totale oefening, ik zou het dus een beetje overkill vinden om deze na een leg press en squat te doen, ik zou deze dan vervangen ipv de leg press.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina