[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Noisecore is als een radio op ruis met in de verte een grunter. Het lijkt nergens op hahaha.

    Ben zelf van de meer melodieuze shit van deathmetal. En power/speed metal. Met af en toe uitstapjes naar andere genres.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Misschien moet je bands als Heaven Shall Burn en Bury your Dead checken. Misschien vind je dat wel vet. HSB is een soort mix van deathmetal en hardcore (deathcore) en BYD is hardcore.
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    he muzieklui onder ons....vraagje uit het anton piek achtige almere.



    was wat aan het "u tuben" en kwam dit filmpje tegen met bijbehorende beuk soundtrack.


    http://www.youtube.com/watch?v=bHY9TzQj_gY

    wie zijn deze knakkers en hoe heet eventueel dit nummer......heb hem wel vaker gehoord en vind deze plaat helemaal geweldig.

    experts........verlos mij van deze kwelling :+
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Disturbed - Down with the sickness
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    disturbed - down with the sicknes

    edit: sorry
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    MAAANNNUUHHH...bedankt!!!!!!!

    beuk gaat morgen naar zijn locale platenboer hier in almere om deze schijf te scoren.....


    thx allemaal.
     
  7. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard verwachten wij foto's waarop we kunnen zien hoe beuks uit zijn dak gaat op deze hippe plaat:cool:.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    jeezus...waarom heb ik nog nooit eerder van deze lui gehoord...


    http://www.disturbed1.com/main.html

    wat een bomvette muziek....dit moet ik niet horen voordat ik de motor pak want ik rij de voor een gemiddeld afrikaans land de complete staatsschuld aan bekeuringen bij elkaar op een tank benzine.......waanzinnig!!!
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Disturbed is zeker een zeer vette band. Tijdje terug hadden ze een cover van Genesis (Land of Confusion) die best veel airplay kreeg op tv. Maar het nummer valt een beetje tegen als je andere nummers hoort. Heb zelf alle albums van die gasten (drie, de vierde komt binnenkort)

    Zeer aanstekelijke muziek. De album variƫren alledrie wel van elkaar:

    The Sickness - Erg hard album. Veel nu-metal elementen zoals electronica maar pompt het hardste van de alle drie.
    Believe - Muzikaal vooral erg goed, minder electronica maar gewoon erg goed.
    Ten Thousand Fists - Gewoon een goed album. Veel meel hardrock geƶrienteerd. Stricken is echt een aanrader!
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou net als jij van zowel metal als hardcore. Vooral de zwaardere metal (death, thrash en soms black) kan ik waarderen. Verder ben ik een grindcore fan, maar dan moet het geen goregrind zijn want dat vind ik dan weer kut.

    Was je btw bij Sick of it all in de melkweg laatst?
     
  11. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    HeavenShallBurn en bands als Caliban komen juist voort uit de hardcore scene... heb beide bands zien komen en gaan...

    vooral die caliban zanger was in het begin(en later ook) mikpunt van spot... wij dachten altijd waar haalt die schriele het vandaan!?

    Ben niet naar sick of it all in a'dam geweest, ook die heb ik al zoooo vaak gezien dat ik er niet zo lang voor wil reizen. Als ze ergens staan op een festival, dan ga ik zeker kijken want Lou is echt een super zanger, ook qua persoonlijkheid. Trouwens ook 1 van de weinige hardcore bands die volgens mij nog in vrijwel de complete originele setup spelen.

    Ben zondag naar Gorilla Biscuits geweest in 013. DAMN.. oude school hardcore, dat ging er in als koek! 1e band was Justice, deze belgen spelen Old School ala Cro Mags.. kon mij niet overtuigen. 2e band was het duitse Waterdown, metalcore met een vleugje cleane zang.. mwah niet slecht maar 2 zangers is altijd een plus imo! :) 3e band was No Turning Back.. die gasten die zetten wel ff een showtje weg. Echt gewoon de nederlandse Terror... harde lompe old school met een vleugje new school.

    PS iemand die links gecheckt van mijn maten!?
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet dat Caliban voortkomt uit hardcore, maar ik moet zeggen dat het me niet echt boeit dat ze een stijl verandering hebben ondergaan. Daardoor vinden veel "hardcore" fans ze nu nep, terwijl het mij echt geen moer boeit wat voor genre het is, zolang het maar goed klinkt.

    Gorilla biscuits had ik nog heen gewild in de melkweg, maar had in die tijd al te veel concerten staan.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Even wat goede muziek!

    BiLE is de shit, ja zo leren jullie nog eens wat anders als die commercie! ;):+

    [yt]MO2WJDG2Qe8[/yt]
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb die links wel ff bekeken en ik vond het wel geinig. Jij zal als old school hardcore liefhebber dit wel een vette avond gaan vinden denk ik: Vengeance fest in de Pul.

    Hoofdprogramma:
    First Blood
    Full Blown Chaos


    Voorprogramma:
    Catherine
    CDC
    Enemy Ground
    Make Them Suffer
    Since The Flood

    Prijs 8 euro in de voorverkoop


    Ik ga er in ieder geval bij zijn. Vooral Full blown chaos verwacht ik veel van.


    Nog even een verslagje van gisteren: Sonic syndicate, Caliban, Dark tranquility en Soilwork.

    Ik ging eigenlijk alleen voor Caliban en dat is tijdens het optreden niet verandert. De rest van de bands was geinig, maar meer niet (1 van de 2 scream gastjes van Sonic syndicate had wel een aardige stem).

    Caliban was daarentegen echt vet. Eerste keer dat ik ze gezien heb en helaas speelde ze maar een korte set (met vooral nummers van de laatste cds), maar het was alsnog erg cool. Nog ff de Wall of death meegepakt. Wat wel grappig was, was het feit dat tijdens Caliban alle hardcore mosh gasten alle metal kiddies de pit uit rosde. Het zijn trouwens ook altijd dezelfde gezichten die ik in de pit tegenkom bij hardcore shows.

    Bij As I lay dying paar weken terug heb ik nog met Steven van de PU staan te moshen lol.

    Maargoed, het was dankzij Caliban dus een topavond.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat valt mij ook op. Op een gegeven momenten zie je steeds weer dezelfde gasten voor in staan en in de pit :p
     
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    First Blood.. da's echt wel een vette band, alleen wel een beetje gehyped. FBC, niet slecht maar ook niet zo heel goed....

    Bij hardcore is t vaak dat een hoop gasten leven voor de shows. Er zijn gasten die serieus alle shows van een bepaalde hardcore band volgen waar ze maar kunnen. Zo heb ik ook een tijdje (toen born from pain net begon) born from pain gewoon echt te vaak gezien... gewoon we hadden toch niets beters te doen.. hoppa in de auto en op naar de volgende show..

    Hell, we zijn zelfs jaren gewoon bijna elke dag naar bijna alle hardcore/punk/metalcore shows in heel zuid nederland/limbo en belgie/duitsland geweest... wat moet je anders op woensdag avond!? :p

    nu niet meer.. je wordt ouder, en je hebt door de weeks je rust nodig! :)

    ps een van jullie ooit All Out War live gezien in de originel bezetting!? Ik wel, long time ago in Hilversum... damn.. dat was pas deathmetal gespeeld door gasten in skate kleren!! ( Dat is volgens mij vaak t grote verschil tussen metal en metalcore... de band met de skate kleren, de kale zanger en 1 gitarist met lange haren.. yep da's de metalcore band!)

    seriously... beste live band van dit moment(los van de GB show) is toch wel Terror.. altijd een goede harde pit, en gruwelijk vet geluid...
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2007
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kan iemand nog wat goede (melodic)death metal bands aanraden? En dan niet de bekende want die ik heb voornamelijk al :p
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, The Absence misschien? Hun nieuwste album klinkt zoals Arch Enemy al jaren niet meer heeft geklonken. Ik neem aan dat je dingen als The Duskfall en Nightrage al kent, die borduren behoorlijk voort op het gothenburg straatje. Als je van old school a la Dismember houdt dan zijn bands als Deathevokation en Evocation wel de moeite waard om eens te beluisteren, typisch zweeds stampen met behoorlijke ruimte voor heavy metal riffs. Als je het iets technischer zoekt dan is Illogicist de moeite waard, heeft behoorlijk wat overeenkomsten met latere Death. Kan zo snel even niets anders verzinnen, heb je wat vergelijkbare bands in welke hoek je iets zoekt?

    Mijn favoriete dm albums van het jaar zijn in elk geval Nile, Immolation, Vital Remains, The Absence, Aeon, Odious Mortem, Disavowed, Behemoth, Illogicist
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het album Heartwork van Carcass proberen. Het gelijknamige nummer is een prachtig melodisch death metal nummer.

    De eerdere albums van Carcass zijn meer richting grindcore, dus daar zou ik van af blijven (tenzij je dat net als ik ook van grindcore houd).
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vrijdag/zaterdag was extreme aggresion festival in leeuwarder zeeeer chill norther was d'r ook _O_.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina