[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarschijnlijk ken je ze al, maar voor het geval dat:

    Sonic Syndicate - Aftermath

    [yt]O8hQI3WhFuY[/yt]
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    T'is volgens mij geen melodic death metal band maar zeker een goeie band sonic syndicate.

    Hmm @ashavan:

    Misschien:

    - Norther
    - CoB
    - Wintersun
    - Ensiferum
    - Alchemist (erg moeilijk te vinden -_- zoek zelf ook nog concert was wel geweldig)

    Voor de rest kan ik ze niet al denk ik dat je in flames ook wel vet vind.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er komen weer een paar bands langs. Zal de suggesties even samenvatten :)

    Absence - Ben ik niet bekend mee, maar als het zoals de oude Arch Enemy is zal ik ze eens proberen.
    Duskfall ben ik inderdaad mee bekend, Nightrage nog niet.
    Deathevokation is ook nieuw...evokation heb ik helemaal grijs gedraaid. Vind Evokation lekker tijdes krachttraining.
    Illogist zal ik toevoegen aan de lijst.
    Nile - mijn mening daarover is al wel bekend. Moet echt eerst een andere stevig album geluisterd hebben wil ik deze band kunnen waarderen. Heb hun discography sinds kort compleet, maar echt warm wordt ik er niet van.
    Immolation - te lawaaierig voor mij, kan er te weinig melodie in herkennen.
    Behemoth - het oudere werk is goed
    Vital Remains, The Absence, Aeon, Idious Mortem - zal ik me aans wagen.
    Carcass - qua naam mee bekend, meer niet, zal die ook proberen.
    Norther - veel over gehoord, nog nooit iets van kunnen vinden :mad:
    CoB - zelfs al live gezien paar keer. Goede band
    Ensiferium - redelijke goed, maar je moet ze echt niet live zien die skinny ventjes
    Alchemist - rocks!! :p
    In Flames - vind ik eerlijk gezegd niks aan. Heb ze ook bij UnHoly Alliance live gezien en viel me zwaar tegen.

    Bedankt voor de suggesties :D
    Staan paar bands tussen die ik zeker zal proberen.

    Heb laatst Batallion gekregen. Combi van battle-death metal...aparte maar goede sound.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2007
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Sonic syndicate afgelopen woensdag live gezien. En ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk van ze was. En het eigenlijk totaal niet als melodische death, maar veel meer als commerciƫle hardcore achtige muziek.

    Het was wel geinig, maar meer niet. Een van die zangers had wel een vette stem.
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    @ Ashavan, als je Melodic Death interessant vind moet je de onderstaande bands maar eens checken. Ik heb verder niet gekeken welke bands al genoemd werden dus ik noem ze gewoon even op.

    - Scar Symmetry
    - Pain Confessor
    - Hypocrisy
    - Edge Of Sanity _O_ [Vooral Spectral Sorrows, Purgatory Afterglow en Crimson I & II zijn werkelijk sublieme albums]

    Iemand die het nieuwe "Aeon" album al beluisterd heeft? Ikzelf vind hem erg tegenvallen in vergelijking met hun "Bleeding The False" uit 2005. Totaal andere stijl en vooral de vocals vind ik veel minder dan op hun eerste album.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hypocrisy is inderdaad erg goed. Feast for the Crows luister ik ook aardig wat de laatste tijd.
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Bleeding the False juist nogal teleurstellend na hun geniale EP. Maar misschien kwam het ook grotendeels wel vanwege de verschrikkelijke drumgeluid. Ik vind de nieuwe in elk geval wel sterk!
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja een maat van me was er ook geweest. Hij was ook niet bepaald onder de indruk van ze. Alleen van de bassiste:D Maar goed, hij kwam eigenlijk alleen voor Soilwork.

    Maar goed, vandaag een CDtje binnengekregen van deze band via Marktplaats. Op CD klinkt het wel retestrak.

    En ja over het genre, moeilijk te plaatsen. Heeft verschillende elementen in zich, en het is dan wel moeilijk het in een hokje te plaatsen.

    Ik ben trouwens begonnen aan mijn derde bandproject. Zal ook meteen mijn derde genre worden. Mijn eerste was gewone hardrock, tweede was thrashmetal. De volgende zal meer lijken op Death/Blackmetal. Misschien horen jullie wel eens wat van mij, hehe:cool:
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net als bij die vorige twee he. ;)
    Maar neen, succes! Jammer genoeg ik saxofoon met metal nogal moeilijk te combineren. Weet eigenlijk niet waarom ik dat nog steeds speel. Gitaar faal ik wel in epische proporties ( 8) ) maar drummen vind ik erg leuk. En gaat ook beter. Als beginner iig. En Sonic Syndicate vind ik op CD ook enorm vet klinken, live heb ik er verder geen idee van.

    Ben zaterdag naar Badly Preserved geweest. Zijn nooit echt doorgebroken buiten Zeeland. Was hun laatste optreden, ze stoppen ermee. Was zo enorm bruut. Maar dat komt omdat ik het voordeel had van ze te kennen. Brengen ze de muziek nog meer naar je toe. Ze speelde ongeveer een uur hun eigen nummers, wat gewoon Metal is. Niet echt een stroming/subgenre. Verder hebben ze nog Tool, Life of Agony, Faith No More en Machine Head gespeeld. Zeer geslaagde avond. :cool:

    Kennen jullie trouwens Faith No More? Ik was daar ongeveer de enige die dat kende. :/ Mike Patton? Doet toch wel een belletje rinkelen?! :eek:
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Faith no More ken ik inderdaad. Maar ik krijg er geen spreekwoordelijke harde van.

    Zondag naar Volbeat in Nijmegen! Wie gaat nog meer?
     
  11. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mja, dit kan ik enigszins wel begrijpen. Ik vind alleen dat hun eigenlijk stijl veel beter te horen is op hun EP en Bleeding The False. Ikzelf vind het geluid op die CD echt zwaar machtig, zo hebben ze live ook een tijd gespeeld. Dat vind ik wel echt Aeon. Nu heb ik dat helemaal niet meer, helaas.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Norther is zeker goed laatst live gezien, Aclchemist o god ik kan niks online van ze vinden maar ik heb ze wel live gezien _O_ WTF vet chille band.
     
  13. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    @ Ashavan, de nieuwe In Flames is inderdaad zwaar klote. Echte commerciele troep, helaas. Indien je hun oude spul nog niet gehoord hebt zou je dat eigenlijk even moeten checken. Vooral Lunar Strain & Subterranean, The Jester Race en Whoracle zijn meesterlijk. Daarna is het eigenlijk alleen maar minder geworden.
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zijn idd de betere nummers van hun, de oudere nummers zijn ook beter. (maar dit is bij veel bands zo)
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Blaasinstrumenten met Metal wordt wel gedaan, Sear Bliss gebruikt trombone geloof ik.

    Faith No More ben ik geen enorme fan van, maar ik vind Angel Dust en The Real Thing wel goede platen. Het nr Epic is fantastisch!

    @NecroSadistic28: Je hebt wel een goed punt wat Aeon betreft, het nieuwe album is misschien qua geluid wat te steriel en ontdaan van de rauwe randjes. Ik vind het zelf niet een enorm bezwaar, maar ik snap wat je bedoelt. Met name het debuut heeft ook een geweldig kwaadaardig sfeertje, vooral met die vocalen.

    Wat In Flames betreft heb je ook helemaal gelijk, t/m Whoracle is het allemaal geweldig. Colony gaat, maar daarna is het wel redelijk snel achteruit gehold, tot de gare springband die het nu is. Erg jammer, maar zo gaat het wel vaker.

    Alchemist is fantastisch, ik denk dat je op www.relapse.com wel wat samples moet kunnen vinden. Verder heb ik zelf Organasm, Austral Alien, Embryonics en het gloednieuwe Tripsis moeiteloos kunnen vinden. Dis-order verkoopt ze sowieso allemaal
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind metalbands die experimenteren met verschillende argumenten gewoon tof. Geeft een andere feeling dan het standaard basgitaar-gitaar-drums-vocals gedoe natuurlijk:cool:
     
  17. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Precies, dat is het woord..."kwaadaardig". Dat is op het nieuwe album ver te zoeken. Daarnaast vind ik het gewoon erg jammer dat ze hun eigen, pure stijl aan de kant geschoven hebben voor iets wat toch meer "mainstream" klinkt binnen het Death Metal genre. Maarja, ik heb dan wel nog het '99 album van "Defaced Creation", die band bestond grotendeels uit de mensen die nu zichzelf nu Aeon noemen. Helaas maar 1 album, maar wel een erg vet album. Indien je dat nog niet gehoord zou hebben, doe jezelf een plezier en check die shit _O_

    Wat In Flames betreft vind ik het erg jammer, maar zoals jij ook al zei....zo'n shit gebeurt helaas erg vaak. Vrij weinig aan te doen...en als je naar hun fanbase kijkt zijn er toch zat mensen die het wel kunnen waarderen. Eh well, i guess it's all about the $$ :+

    Bedoel je niet "instrumenten" ? Anyway, als je eens naar Blues luistert en dan met name Stevie Ray Vaughan & Julian sas (Beide 1 lead guitarist, bass & drums), dan zul je zien dat als je het goed doet, je met minder instrumenten een betere "muziek" en klank kan produceren dan een band met meer instrumenten. Hoewel ik je punt absoluut begrijp, ben ik zelf nooit een fan geweest van blaas instrumenten of orgels/piano's binnen het metal genre. Natuurlijk zijn er bands die het echt wel kunnen en ook goed klinkende muziek maken, het is nooit iets voor mij geweest. De enige band die ik wel kan waarderen die zoiets doet is "Graveworm", en dan met name hun '01 "Scourge Of Malice"...dat album is gewoon machtig.

    Iemand trouwens bekend met "Pitbulls In The Nursery" ? Super freaky franse Death Metal met jazzy invloeden...prachtig om naar te luisteren. Beetje progressive death achtig, absoluut het checken waard.
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wahaha ja fuck:+ Denken aan twee verschillende dingen als je aan het typen bent is slecht8)

    Hehe wat voel ik mij dom8)
     
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Defaced Creation ken ik alleen van naam, zal eens proberen of ik het album ergens vandaan kan toveren. Pitbulls in the Nursery heb ik aangeschaft na je vorige aanraden, zeker een erg vet album!
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina