1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bezig met een opdracht over Koerdistan maar kan geen duidelijk beeld krijgen van de situatie. Ik heb informatie nodig over de PKK en de Koedische staat, voor zover die er is, maar kan nergens eenduidige informatie vinden.

Ook heb ik belang bij informatie over de verhoudingen van Turkije tenopzichte van Koerden en de PKK.

Wie kan mij helpen?

2. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer te Googlelen/Wikipedia (waardeloos advies, sorry daarvoor).

Toch wil ik even reageren. Het lijkt me dat we hier best een discussie over kunnen starten. De koerden willen onafhangkelijkheid, een eigen land. De Turken, Iranezen en (Irakese) Arabiëren willen hun land echter niet splitsen en vinden dat het aan hun toebehoord. Wie heeft nou gelijk?

3. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, eigenlijk een beetje ironisch heel die toestanden.
    Waar nu heel veel bloed wordt vergoten is de plaats waar de eerste beschaving ontstond

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, de koerden willen al jaren onafhankelijk worden, en daardoor worden ze door de turken en irakezen en iranezen om gehaat. Ik geloof zelfs dat Turkije Irak binnen wilde vallen om de koerden daar aan te vallen.

Ik denk trouwens dat dit een heel goede oplossing is (van het amerikaanse leger geloof ik), maar ik denk niet dat die ooit uitgevoerd zal kunnen worden.
    zoals je ziet wordt het middenoosten opnieuw ingedeeld, er worden landen gecreeerd/ingedeeld op het volk wat er gaat wonen.
    zo zul je denk ik veel minder een situatie hebben zoals die nu in Irak is, waar sji-iten tegen de soennieten vechten.

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    De Koerden hebben toch al een onafhankelijke staat in het noorden van Irak? Ze hebben iig een regering.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja ,de koerden toch.Zij vechten al bijna 100 jaar voor hun zelfstandigheid...
    Hoe zou je zelf zijn als na de eerste wereldoorlog je land langs alle zijden ingepikt wordt...Waarbij de turken vooral de rotsen kregen, de iraniërs de woestijn en churchill zo slim was om het koerdische gedeelte dat bijzonder rijk was aan olie in een nieuw te stichten land onderbracht,dat toen volledig onder het britse koloniale bewind viel....Irak genaamd....
    Nu we erop terugkijken wordt deze zet van Winston Churchill in 1921 als de tweede grootste blunder ooit begaan in vorige eeuw geklasseerd aangezien hij het presteerde om 3 elkaar uiterst vijandig gezinde bevolkingsgroepen in één en hetzelfde land onder te brengen.Aangezien sjiieten ,soennieten en koerden elkaar al eeuwenlang bevochten op leven en dood....
    Daar ligt dus de basis voor een land dat nooit een democratisch bestuur zal kennen ......

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja de Koerden zijn momenteel een statenloos volk. Ze zitten verspreid in Turkije en Irak en zijn daar een minderheid. En beide landen denken er niet aan om ze een eigen staat te geven, en dat doet zeer bij hun.

Statenloze volkeren. In Europa heb je ze als Zigeuners (Roma) in de bekendste vorm. Naar mijn weten streven zij ook niet naar een eigen staat. Dat was wel met de Joden. Die hebben uiteindelijk het land gekregen wat nu Israël heet.

8. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    En dan formuleer je het toch verkeerd. Ze willen daar niet heen om de koerden te bevechten, ze willen daar heen om de PKK te bevechten.

Ook niet gek als je ziet hoe de PKK de laaste tijd/paar jaren bezig is (vorige week alweer 13 Turkse commando's gesneuveld bij een zelfmoordaanslag van de PKK, deze week was een Politie agent vermoord).

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
  10. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, sommige landen hebben meerdere regeringen en ver hoef je daarvoor nog niet voor te gaan ...
    Kijk maar hier in belgië, hier hebben we er drie

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Euh? In feite zijn het er 5 mijn beste.....
    De federale regering...
    De vlaamse regering...
    De waalse regering...
    De brusselse deelregering...
    De duitstalige deelregering...
    Allemaal tesamen goed voor maar liefst 59 ministers en staatssecretarissen...
    één eerste minister voor de federale regering..
    plus 3 vice-premiers voor diezelfde regering
    Een minister-president voor de vlaamse regering...
    Een minister-president voor de waalse regering...
    En natuurlijk idem dito voor de brusselse en duitstalige deelregering....
    plus 150 kamerleden én nog eens circa 74 senatoren.....

En dan nog een hele zooi politiekers die in het europees parlement zetelen...

Enne wist je dat de minister van landbouw van de brusselse deelregering juistgeteld één landbouwer op zijn grondgebied heeft wonen....

Laatst bewerkt: 16 okt 2007

Deel Deze Pagina