Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Dat klinkt bekend ja... Komen ze opeens vragen waarom ze uitslag krijgen, of een vochthoofd normaal is, of ze gyco hebben of vettieten, zonder na-kuur meteen aan de volgende beginnen. Maar fatsoenlijk werk verzetten tijdens het kuren of er om heen...nee. Alsof het een wondermiddel is.

Maar op zich kan je dat het forum niet kwalijk nemen. De moderators/admins zeggen ook dat je eerst jaren bezig moet zijn. Die jonge gastjes die weten het toch altijd beter *shrug*

Ben erg verleid door BCAA's...zit hier te kijken naar 400capsules...ik wil. Heb gevoel alles goed uitgezocht te hebben. Maar toch extra feedback aan me pa gevraagd of de motivatie van mij voldoende en correct is.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    BCAA's hoor ik verschillende dingen over. Er zijn ook zat lui die het er bij houden dat alleen voor het herstel na bijvoorbeeld ziekte ed is. Niet vergeten dat BCAA's ook 'maar' aminozuren zijn die ook echt wel in andere bronnen van eiwitten zitten ;)

Ga vandaag trouwens beginnen aan week 5 van mijn schema. Ik heb het schema niet bij de hand, maar wil het eigenlijk ook niet weten wat ik moet doen vandaag 8)

3. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik begrijp je. Ik train zelf ook mensen, en AAS is echt een hype.
    Dat krijg je met deze maatschappij, verwend en hoge verwachtingen van lichte inspanning/toewijding. Valt dat tegen, dan is de stap naar de darkside zo gemaakt.

4. Ashavan

Ashavan Guest

@Kevf
    Je kan die aminozuren idd ook uit eten halen. Maar dan sta ik voor een ander probleem. Dat zijn extra kcal die mijn lichaam niet weet te verbranden en omzet in vet. Een risico dat ik nu niet durf te nemen omdat ik juist van vet af wil.

Daarnaast zit ik ook met het gevoel dat mijn spieren alles behalve snel groeien (ondanks die relatief grote gewichten in zo'n 2 maanden tijd) en dat ze juist afgebroken worden. Hierdoor heb ik al wat meer koolhydraten aan me eetschema toegevoegd.

BCAA's zorgen dus voor geen spierafbraak, eventueel versneld spierherstel, verbeterde vetverbranding tegen zeer weinig kcal.

Even mijn motivatie zeer beknopt :p

5. Ashavan

Ashavan Guest

Kreeg het advies dat het geen kwaad kan. Gewoon proberen om te zien of het effect op me heeft. Zo niet dan koop ik het hierna niet meer, zo ja...beter.

Heb dus 200capsules BCAA besteld en ZMA. Volgende week een rust week en daarna ga ik ze gebruiken. Ben benieuwd.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben vooral benieuwd naar zma....lang niks meer over gehoord!

7. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ZMA is goed spul, kan ik iedereen aanraden.

Gewoon 3caps voor het slapen gaan, en je slaapt als doornroosje.
    Kwaliteit van je slaap wordt stukken beter, dus je hebt minder uren slaap nodig.

8. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ZMA hoor ik erg wisselende berichten over. Oorsprongkelijk is het bedoeld om je testosteron levels omhoog te krikken. Maar dit schijnt alleen te werken wanneer deze beneden pijl zijn. Ja het zorgt voor een eventuele slaapverbetering zeggen ze. Hoor ook verhalen van mensen die ineens midden in de nacht wakker worden.

Supplementen die gebasseerd zijn op valeriaan extracten verbeteren ook de slaap en zijn goedkoper dus ik denk dat voor iemand die nog in de 20 is ZMA een nutteloos supplement is. Of je moet een tekort aan zink en magnesium hebben vanuit je voeding.

9. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een tijd van plan om wat aan krachttraining te gaan doen. Omdat ik op atletiek zit waar het goed bij uitkomt, voor me uiterlijk en omdat het ook een goed gevoel geeft:)
    Nu was ik laatst bij de Decathlon en heb daar een halter(2kg)met 8 kilo aan gewichten gekocht. Kostte geen f*ck dus kon het niet laten liggen.
    Nu wil ik vooral me schouders/armen en borst(?) ermee trainen. Heb wat oefeningen ervoor op het internet gevonden: http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/informatie/fitness-oefeningen/fitness-oefeningen.html en heb de meeste, die ik kan met 1 halter, ook uitgevoerd.
    Maar nu las ik dit topic en heb nu enkele vragen:
    - Is het handig om een trainschema te maken, zo ja, kan iemand me ermee helpen?
    - Zou ik een 2e halter moeten aanschaffen?
    - Hebben jullie verder nog advies.

Dan wil ik nog dit kwijt:9:
    Ben 15(20 dec 16) maar volgens huisarts ben ik biologisch zeker 2 jaar ouder. Dit hadden we laten onderzoeken vanwege mijn lengte(kleine 2 meter). Verder doe ik dit met halters e.d. omdat ik een sportschool niet zou lunnen betalen:+

Alvast bedankt;)

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    2e halter is altijd handig. Dan heb je een beter evenwicht, en kan je je linker en rechter kant aanpakken tegelijkertijd.

Advies: voor grotere borstspieren en triceps, ga opdrukken. Doe het gediciplineerd elke dag voor het slapen, na het opstaan. 20x herhalen ofzo (en dan steeds opbouwen)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Wat betreft ZMA zal wel zien of het werkt. :D Testosteron e.d. gaat ook omhoog als je flink je benen traint. Grote spiergroep en effect op de groei voor je bovenlichaam. Althans zo begreep ik het. Qua nachtrust...als ik als doornroosje slaap is het meegenomen. Wakker worden..tja doe ik nu ook al 4-5x in de nacht. Doe het eigenlijk meer voor die extra spierherstel en groei tijdens de slaap. Dus ben wel benieuwd hoe het zal werken. Net zoals de BCAA's.

Een halter zie ik als 1 lange stang (Barbel) en als je daar 1 fatsoenlijk van hebt heeft het geen nut een tweede te halen. Als jij met halter bedoeld dat je een kleine stang hebt en 2 kleine schijfjes op schroeft (Dumbell) dan is een tweede inderdaad handig.

Als je dus een barbel hebt zou ik zeggen eerder een bankje aan te schaffen om daar op te bankdrukken. Veel effectiever dan opdrukken. Je kan zonder bankje ook nog Good Mornings, Squat (voorlopig licht tot je een simpel squat rek aanschaft), deadlift, Lungen, Militairy Press, barbel bicep curl e.d. uitvoeren. Met het bankje kun je dan ook nog lekker leg raise doen en andere ongein. De basis kan je dan al doen en die zijn het belangrijkst.

Met dunbells kun je een hele lading aan oefeningen doen. Van bicep curl dunbell, tricep extention, hammer curl, flyes als je het bankje hebt en ook dunbell press.

Ondanks dat ik geen fan ben van home gyms... uitleg hoe de juiste starters zooi te vinden om toch het meeste thuis te kunnen doen

Een trainingsschema is altijd handig om te hebben. Maar ga minimaal 3-4 maanden naar een sportschool om daar goede begeleiding te krijgen om de oefeningen goed uit te kunnen voeren.

13. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt:b:

Bedoelde een dumbell, mijn fout. Dan ga ik eens kijken of ik een 2e kan halen:)
    Ik denk dat ik over 2 maandjes dan een abbo voor de sportschool aan me ouders vraag, om de basis te leren. Tot die tijd hou ik het wel bij de basisoefeningen met me dumbells.
    Ow en over die link die je gaf
    Ben toen gestopt met lezen.

14. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Yo Gemini, check het krantje van Leenbakker. Aanbieding: 15 kg Dumbell (afschroefbare gewichten) voor 19,99 (eerst 30euro)
    Ik ga die ook halen denk ik!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Gemini: Atlethiek en krachttraining gaan vaak goed samen. Zijn er bij jou op de club niet een aantal gevorderde trainers die je een goed eind op weg kunnen helpen met voeding en training?

16. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Decathlon: dumbell, 10 kg(waarvan 8 aan gewichten) voor 10,- 1 kg schijf gietijzer = 50 cent. Andere gewichten weet ik de prijs niet:+ Maar iig, deacathlon is goedkoper:)
    Ze hebben ook setjes van geloof 20,-. Zit dan 14kg aan gewichten bij geloof ik. Misschien wat voor jou?

Hmm, daar heb je een punt:9
    Gvd..
    Dat ik daar niet eerder aan dacht: op de club hebben we enkele apparaten. Verder hangt een van me trainers er vaak rond.
    Bedankt voor het geheugensteuntje!:D:eek:

17. Ashavan

Ashavan Guest

Net weer lekker bezig geweest :D
    Lats met 65kgx10 en 10 en 70x8
    DB row setjes van 20kg, 22kg en 24kg per arm
    DL ging ook goed. 35kg, 40kg, 50kg en 60kg. Kutte is alleen me onderarm die nog niet goed mee kan.

Een abbo is nooit weg. Krijg je begeleiding die je de juiste techniek aan leert. In het begin zul je vast denken van boeiend...maar later bij zwaardere gewichten heb je het zeker wel nodig. Als ik steeds weer zo iemand zie die het weer eens fout doet... Tja.

Advies: Neem dat opdruk advies van striker niet te serieus. Ja het is een goede oefening, maar doe gewoon 4 setjes van 12-15herhalingen. Meer heeft geen nut. Leg dan een dunbell of een schijf gewicht op je borst voor meer weerstand. Anders krijg je alleen een extreem goed spier uithoudingsvermogen, maar geen sterkere buikspieren.

Nog een advies. Als je gewichten koopt kijk dan wel dat het van een degelijk merk en materiaal is. Als je bijv met 30mm stangen aan komt zetten schiet het niet op.

18. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Vertel, hoe zit het dan met die stangen? Does size sudenly matters?:+

19. Ashavan

Ashavan Guest

50mm is steviger en heb je later meer aan. Het is dikte niet de size/breedte...en dat is bij meerdere dingen belangrijker dan size hehe.

20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ok, best logisch. Maar neem aan dat een totale beginner als ik nog wel een tijdje genoeg heeft aan een 30mm stang?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina