Ik vind het naief van veel mensen die andere mensen veroordelen omdat die bij voorbaat al zeggen op mevrouw Verdonk te zullen stemmen.
Charisma en sterke persoonlijkheid zijn weldegelijk punten die een leider volgens velen nodig heeft, tegenwoordig zijn er teveel mensen die zeggen dat alles om de inhoud moet gaan, maar ik begrijp de andere groep wel. Liever een sterk persoon met weinig op de agenda maar die wel een groot deel van die punten gaat en kan uitvoeren, ookal ben je het misschien niet met alle punten eens (mede door persoonlijkheid), dan iemand met een grote lijst dingen die gedaan moeten worden en een partijboekje met duizenden stellingen waarbij amper tot niets werkelijk wordt verwezenlijkt zoals voor de verkiezing beweerd werd.
Bijna alle histoische wereldmachten zijn geleidt door charismatische en sterke persoonlijkheden, om met Alexander, de eerste 2 Caesars, Ghenkis Khan, Richard de Lionheart en zelfs bijna alle presidenten van de VS, etc. en dan zeggen vandaag de dag mensen dat vorige generaties eigenlijk alleen maar dom en naief waren? Ik snap dat velen Hitler en Stalin(stalin is niet rechtmatig gekozen dus eigenlijk telt niet eens mee) in gedachte hebben, maar of je het wilt ontkennen of niet, zelfs die hebben veel van hun agenda berijkt wat ze beloofd hadden (al was de agenda van beide niet echt positief te noemen).
Al met al, politiek heeft in de loop der jaren en geschiedenis bewezen minder om inhoud te gaan dan veel mensen denken.
(leuke stelling al zeg ik het zelf
)
Klik om te vergroten...