[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ha, cool dat je die daadwerkelijk gekocht hebt, ben blij dat je er net zo over denkt als ik. Ik hoop dat je dat Defaced album kan vinden, zo niet...dan kan ik hem je wel op MP3 sturen, aangezien ik het album gewoon origineel heb. Just let me know. Anyways, heb zojuist even de nieuwe Exodus gecheckt, met de nieuwe vocalist. Klinkt een stuk beter dan "Shovel Head, Kill Machine". Ook de nieuwe Graveworm is echt strak, maar daar moet je wel van houden.

    Heb m'n "Aborted" en "Deeds Of Flesh" collecties nog maar eens opgegraven, die shit blijft echt geweldig. Wat een meesterlijke muziek _O_
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens rondneuzen voor Defaced Creation. Bedankt voor het MP3-aanbod, maar ik ben toch wel origineel-freak dus ga eerst eens proberen een echte versie te bemachtigen.
    Nieuwe Exodus nog niets van gehoord, vond de vorige wel ok, maar niet veel meer inderdaad. Wat betreft Graveworm, ik vind het huidige album ook vele malen sterker dan (N)utopia. Engraved in Black en When Daylight's Gone blijven wel mijn favorieten, maar ik moet de nieuwe nog eens wat meer luisterbeurtjes gunnen. Misschien ga ik ook nog naar hun optreden in de Goudvishal, is maar net ff hoe alles uitkomt.
    Deeds of Flesh is prima muziek ja, maar op een gegeven moment heb ik er wel genoeg van gehoord. Aborted daarentegen is altijd vet, hoewel ik toch meer van Engineering the Dead en Goremageddon ben dan met name Archaic Abattoir, die vond ik net ff te gemaakt. De nieuwe is wel al een stukje beter. Ga volgende week ook naar hun show met Kataklysm in de dynamo!
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Morgen avond folkfeestje...Rapalje en Heidevolk :D

    Me kisten, malien arm beschermer, LARP broek, zwart tshirt, keltische riem, drinkbuidel en me Thulian Armor We gaan met 5 man verkleed dus wordt weer gezellig zuipen en mee brallen :D
     
  4. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Daar heb ik kaarten voor, maar ik kan niet gaan. Erg kut, had me daar zeker wel kunnen vermaken...maarja, shit happens :b:
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Gister en vandaag weer wat schijven beluisterd van een aantal bands die ik nog niet kon.

    Ontogeny [Lekkere Technical DM, wel een eigen release, dus ik weet niet of deze disc makkelijk te vinden is]
    - 2007 Pillars Of Perversion

    Veneral Disease [Straight up DM, zoals het hoort. Toch wel zeer degelijk, beetje Jungle Rot kwaliteit]
    - 1999 Verdicts
    - 2001 Perpetual Pain Procedure
    - 2004 Sworn To Hate
    - 2007 Superior Supremacy

    Necronomicon [Machtige shit, extreem strakke Brutal DM, vooral hun '03 album] _O_
    - 1999 pharaoh of gods
    - 2003 the sacred medicines

    Heerlijk materiaal alweer, zeker de moeite waard :b:
     
  6. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontogeny: Vind het best ok klinken, maar de drum (geprogrammeerd?) is wel een beetje eentonig, met name in dat 2e nr (wat qua gitaarwerk juist weer het lekkerst in mekaar zit). Klinkt op zich wel goed, maar ik heb toch liever iets als Necrophagist of Origin

    Venereal Disease: Klinkt inderdaad erg lekker, kende ze allen van naam maar moet nu zeker ook eens een schijfje van ze gaan anschaffen!

    Necronomicon: Heb Pharaoh of Gods al jaren, heerlijk album. Zou de 2e steeds van mensen krijgen, maar door omstandigheden wacht ik er zo onderhand al 4 jaar op en was ik het onderhand al half vergeten. Wel 1 voor het verlanglijstje!

    Wat betreft Death metal heb ik niet zo bizar veel nieuwe albums gekocht de laatste tijd, hoewel we met Nile, Odious Mortem, Immolation, Vital Remains, Obituary, Disavowed etc al een paar geweldige cds hebben dit jaar. Eigenlijk alleen pas de nieuwe Aeon, In Battle (best leuk, maar eigenlijk meer ook niet) en Fleshcrawl (die's wel lekker maar weinig schokkend) aangeschaft. Ik verwacht nog wel het nodige van de nieuwe Benighted (http://www.myspace.com/brutalbenighted), en hopelijk komt de nieuwe Severed Savior nog uit van het jaar. Volgend jaar dan ook eindelijk de nieuwe Decrepit Birth.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteravond was vaag. Eerst Folkmetal met Heidevolk. Was leuk en gezellig. Daarna rapalje die schotse muziek speelde en alles behalve metal...niet eens rock-achtig. Dus zie je meiden en vrouwen rondhuppelen in een cirkel.

    Ik tegen me maat hey een pit. Laten we mee doen ;)
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    En uiteindelijk werden jullie eruit gegooit omdat jullie een Keltisch ritueel bruut verstoorden?:cool:

    Morgen Volbeat! Iemand al ervaring met live optredens van deze geweldenaars?
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee we gingen op tijd weg. Nog even een fles Kersenmede gekocht en onderweg leeg gezopen.

    Maar er liepen een paar meiden rond...in die strakke keltische outfits met hun geweldige figuren. Heb me best vermaakt ;)
     
  10. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Absoluut, ik vind dit echt machtige shit. Op dat 2e album staan een paar geweldige "interludes" en in een aantal tracks zit wat opera achtige vrouwelijke zang verwerkt. Prachtige muziek, en toch zeer bruut met geweldige riffs en solo's. Ik hoop dat je deze disc snel in je bezit hebt, je zult het geweldig vinden.

    VD is ook erg goed inderdaad, vooral hun nieuwe disc is lekker strak. De oudere shit ook wel, zeer vermakelijke DM. De nieuwe Nile vind ik trouwens ook erg goed, heb hem al een aantal keer helemaal beluisterd en ook al blijven ze qua stijl hetzelfde, ik vind toch dat elk album anders klinkt en dat doen ze goed. De nieuwe Benighted heb ik zelf nog niet gehoord maar daar zal komende week wel verandering in komen 8)
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens over Nile, de formule is relatief hetzelfde maar ze houden het toch altijd boeiend. De nieuwe plaat heeft net wat meer extreem langzame stukjes erin, maar Nile kan als geen anders tempo variatie zo uitvoeren in Death Metal. Heb er zin in ze weer live te zien in December, ze hebben me tot dusverre nog niet teleurgesteld in hun live optredens.
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het intro nummer van de Ithyphallic vindt ik echt heel erg vet gedaan. De intro van Annihilation of the wicked trouwens ook.

    Ben net een aparte technische death band tegengekomen: Beneath The Massacre, die ik waarschijnlijk live ga zien in februarie samen met Misery Index.

    Je moet wel tegen hoge gitaar rifs kunnen, maar ik vind het zo op het eerste gehoor best vet klinken.

    [yt]cC-4ZRkVnOM[/yt]

    Edit: Ik had hem al in het "Wat luister je nu topic" gepost, maar ik wil hem de grindcore / death metal fans hier ook niet onthouden.

    MISERY INDEX - Conquistadores

    Super vette muziek met een sociale boodschap, ik vind het echt een strakke band .

    [yt]2aBXIPZUlx4[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    vind dat nieuwe album van Nile niet zo goed geproduceerd als voorgaande, dat hoor je echt, best jammer. staan een paar nummers op waar Kolias nog sneller dan normaal drumt dus dat is een bonus. album kan eigenlijk niet tippen aan ITDS en AOTW
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er mee eens dat de productie wat te wensen over laat. Vooral de snare klinkt wat genaaid, maargoed die intro blijft geniaal.
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Productie zit wat in ja, maar meestal is het voor mij niet zo de reden om een album minder te vinden. Maar eerlijk is eerlijk, ik weet niet of de nieuwste mijn favoriet is, ik denk dat dat toch Amongst the Catacombs of Nephren-Ka of Annihilation of the Wicked (vooral de titeltrack is geniaal) is. Maar ja, je hebt het ook over een kwaliteit op elk album die wat mij betreft voor 99% van de death metal bands onhaalbaar is.

    Beneath the Massacre is super, ze hebben ook een erg leuke EP "Evidence of Iniquity", hoewel op de cd het allemaal net ff wat beter klinkt. In dezelfde categorie zijn de band Atheretic (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=13171824) en Odious Mortem (http://www.myspace.com/odiousmortem) ook aan te raden. Ja, en uiteraard Cryptopsy! En als je iets meer in de richting van de band Death zoekt, zeker Illogicist (http://www.myspace.com/illogicist666) eens checken!
     
  16. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Atheretic vind ik persoonlijk erg saai. Heb hub albums een aantal keer beluisterd maar ik het doet me niets. Cyptopsy is natuurlijk wel de shit 8) Ik zal Odious Mortem binnekort eens checken, Beneath The Massacre vind ik ook maar weinig interessant.

    Voor mensen die van "aparte" DM houden...check Akercocke ;)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteren op stel en sprong naar Baroeg geweest voor

    GRAVEWORM
    DISBELIEF
    IN SLUMBER
    DEADBORN

    Open: 15.00 uur
    Entree: 10 euro.

    Had er weinig zin in. Niet mijn soort bands. Maar In Slumber was goed en Graveworm als ze Live zijn ging ook het dak er af. Deadborn leek nergens op en bij Disbelief was het gewoon hard spelen met een niet geinterreseerd ogende vocalist.
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Gister naar Volbeat gegaan en allejezus wat is dat wreed zeg. Tering!

    Eerst in het voorprogramma Non-Devine. Vond het eerlijk gezegd weinig aan. Zo probeerden ook een beetje een stemming te creëren, wat voor geen meter lukte. Pas bij hun eindnummer, toen ze Roots Bloody Roots van Sepultura speelden begon het was los te komen.

    Maar toen Volbeat. Geweldig! Ze klinken live nagenoeg hetzelfde als op de CD. Die hele zaal ging los. Fanatiek meezingen, brute pits. Echt een heerlijke avond!

    [yt]RvzeqoMSx5w[/yt]
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    ZOOOO herkenbaar. Me ex wilde naar zo'n after forever jank festijn. Non-Divine speelde in het voorprogramma. Was geen zak aan. Maar bij Roots lekker mee grunten voor de lol. En toen was het feestje alweer over voor mij en moest AF uit zitten.
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar ook echt. ''Ja het volgende nummer wordt lekker hard, dus ik zou graag willen zien dat hier een pitje wordt gebouwt''

    Iedereen blijft gewoon staan.

    ''En dit nummer is echt heel hard, dus wil ik die koppies heen en weer zien gaan''

    Twee mensen beginnen te headbangen.

    Gelukkig duurde het maar een half uurtje en toen begon het echte werk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina