Kunstwerk: Hond gaat dood van de honger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 19 okt 2007.

1. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Wat een stomme paardenkut is deze kerel zeg, ik raak hier gewoon emotioneel van! Ik heb zelf ook een hond en die ga ik nu ff flink knuffelen. Dit doet me echt pijn! Laat deze man hetzelfde pijn lijden als dit arme hondje!
    Ik vind het trouwens ook ziek dat die mensen naar hem hebben geluisterd om die hond geen eten te geven. Als ik in de gallerij was had ik eerst die kerel blauwe luiken geslagen en dan mooi die hond bevrijd en veel eten gegeven!

Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Is dit niet nep? Tering.. Dit kan toch niet..

Ik hoop dat deze 'kunstenaar' een langzame, pijnlijke dood streft mocht dit echt zijn.. Damn zeg.. Ik denk serieus dat als ik bij zoiets zou rondlopen, dat ik deze persoon echt zou aanvliegen. :|

3. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wel. Met als doel om een 'discussie op gang te brengen' of de 'dialoog te openen'. Het wordt ook zo voorspelbaar allemaal.

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat voor discussie/dialoog dan? En waarom zou iemand in hemalsnaam kiezen voor een middel als deze? :|

Echt... Pisses me off.

5. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen vult daar het land van herkomst in, en bij Ciudad / Localidad de stad.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    PaAs is toch land? Vond het wel op Pays lijken iig :+

7. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de wereld draait steeds sneller en sommige mensen kunnen dat niet bijbenen...Wat een zieke gast is dit zeg..laat hem maar eens tentoonstellen en geen eten geven.Als ie dat kunst noemt:mad:

8. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nooit echt duidelijk. Meestal iets ongrijpbaars als wereldvrede of 'het onrecht in de wereld'. Pseudo-kunstenaars zullen elk excuus aangrijpen om met iets provocerends weg te komen. Denk maar aan die 'kunstenaar' die bordjes met 'verboden voor joden' en dergelijken ophing bij het vondelpark; of dan een soortgelijke mafkees die een soort van herdenkingsmonument voor Geert Wilders had gemaakt: allemaal onder de vlag van 'een dialoog aan het rollen brengen', terwijl het in de praktijk gewoon nietszeggende, bizarre provocatie is die tot niets dan controversie leidt. Misschien gewoon mediageiligheid om in de schijnwerpers te komen? Negatieve aandacht is immers ook aandacht.

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hoezo, het einde hier is dus duidelijk voorspelbaar...de dood van deze hond dus...Welke dialoog krijg je daarmee opgestart..
    Kan je net zo goed met stierenvechten vergelijken...Wat de stier ook presteert,hij maakt er alleen de matador beroemder mee als die alle passages volgens het boekje mag doen,en zelfs als hij erin slaagt om zijn kwelgeest op de horens te nemen wacht hem in een donker hoekje onder de arena de dood.....Dus alles is relatief....die hond moet vastgebonden wachten op een einde waar een stier moet voor vechten....alleen kunnen zij nooit winnaars zijn aangezien het einde allang op voorhand vaststaat....zowel voor die hond als die stier.....

Edit: als hij als statement wil stellen dat er momenteel 845 miljoen mensen dagelijks in de wereld honger lijden en dat daarvan dagelijks duizenden kinderen sterven van diezelfde honger...Dan heeft die gast wel degelijk een punt...aangezien ze hier duidelijk méér wakker liggen dan de dood van die hond op korte termijn terwijl iedereen vergeet dat in er diezelfde periode duizenden mensen en kinderen net zo goed omkomen van de honger zonder dat er een haan naar kraait of men hier verontwaardigd op reageert.....

Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Kortom: een dialoog aan het rollen brengen. Voor dat excuus alleen al wil ik de geweren uit het vet halen.

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    In Nederland houden wij ons wel degelijk bezig met de arme landen hoor, daarnaast heb je ook kunnen lezen in de kranten dat Nederland het meeste geld van Europa stort op rekening van de VN. Dus ik snap je punt niet echt... dit dier had een goed leven kunnen hebben. En we staan al genoeg stil bij mensen die in hongersnood zitten hoor, daar hebben we 1 van de duizende fonds voor waar je geld over kan maken. Maargoed als jij ons allemaal over 1 kam wil scheren moet je dat vooral doen, dan stort ik nog even wat over op het WNF aangezien ik van menig ben dat dieren meer hulp verdienen tegen de beesten, en dat dit 'kunstwerk' gewoon weer een zieke gedachte is van een nog zieker persoon. En ja ik ben meer begaan met dieren dan met mensen... raar maar waar. :{

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Dan heeft hij wel een achterlijk middel gebruikt om zijn punt te maken.. :{
    Hij had ook een kind van de straat kunnen plukken, opsluiten in de kelder, later sterven van de honger. Duidelijk punt ja. ;)

Het enige wat hij hiermee bereikt is het schokken van mensen en over de honger in de wereld praat straks niemand meer n.a.v. dit geval.

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk een Hoax, dit is gewoon Bonsai kittens all over again. Waarschijnlijk worden we binnekort allemaal weer doodgespamt met de kettingmailtjes over dit project. Ik zal vast even een spamfiltertje instellen op de naam van die kunstenaar:cool:

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    en wat als dat niet zo is..

15. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Precies, een beest laten verhongeren om mensen aan het denken te zetten van 'ow nu zijn we wel aan het treuren om een dier, en we zijn het bij de mensen zo weer vergeten laten we nu eens wat langer stil blijven staan bij het dagelijkse dosis nieuws dat elke dag weer dezelfde ellende mee brengt', als dat de boodschap is wat deze 'artiest' bij ons wil oproepen is hij nog gekker dan ik al daagt, laat hem lekker idd een kind van straat plukken daar rauw ik minder om als een dier wat zich niet kan verweren tegen klootzakken van dit formaat 'artiest'.

En als blijkt dat dit fake is, oftewel een reclame bron voor een weblog dan zou dat blog denk ik straks met de grond geladen worden met hate mail/spam, lijkt me de bedoeling zo maargoed weet je maar nooit... mensen zijn raar.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ach ,dit was een straathond, zo goed zal zijn leven dan ook wel niet geweest zijn...En O wij doneren hier ook de nodige euro's om mee te helpen het leed te verzachten...
    Zo mijn beste kopen wij allemaal ons eigen geweten om,dan hoeven wij ons niet schuldig te voelen dat wij hier alles hebben wat ons hartje begeert, en nog zijn we niet tevreden en gaan wij steeds méér willen en steeds minder tevreden zijn om wat we al hebben....En als er asielzoekers hier aanspoelen staat iederéén op om te schreeuwen," ga weg het is hier eivol...wij moeten jullie niet, aangezien jullie hier allemaal komen meeprofiteren van onze rijkdom.....die willen we voor onszelf houden".....

So what, dutroux heeft er 4 laten verhongeren, allemaal ontvoerde kinderen om zijn sexuele lusten bot te vieren . Denk je nu echt dat het na Dutroux echt verbeterd is...No way josé, na een korte opflakkering van de algemene verontwaardigde opinie die destijds tijdens de witte marsen op straat kwam om zijn ongenoegen te uiten, doofde dit als een kaarsje....en na Stacy en Nathalie in luik flakkerde deze verontwaardiging weer even op om verder te sudderen op het waakvlammetje van de desinteresse.
    Hier een cfitaat van die kunstenaar

Inderdaad, iederéén zag het, en was uiteraard verontwaardigd ....maar niemand greep in...en dat is pas hypocriet...Wie had de persoon kunnen weerhouden om hier in dit geval de politie of dierenbescherming te bellen wegens mishandeling en zo die hond te redden, of sterker nog hem zelf te bevrijden en eten te geven....Jajaja, iedereen was wel boos om het gebeurde,maar ze lieten maar begaan....en dat mijn beste is de hypocrytie ten top .Legt de verantwoordelijkheid maar bij de kunstenaar terwijl ze zelf hun verantwoordelijkheid ontliepen om die hond te redden, wie zijn nu de grootste hypocrieten, die kunstenaar of die tientallen toeschouwers die te laf waren om die hond te redden....

Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het was maar een straathond. Rechtvaardigd dat dit hele verhaal? :{

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Die bezoekers hebben nét zoveel schuld aan de dood van die hond...Niemand greep in,allemaal zagen ze het, en lieten ze het gebeuren....
    Hoe moeten we dat dan noemen mijn beste....
    Daar draait het voor mij om....achteraf zijn ze verontwaardigd, maar toen ze nog konden ingrijpen stonden ze er alleen op te kijken....

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38

Euh, dat kan allemaal wel zijn, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon zieke zooi is wat mij betreft.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mwa, er sterven jaarlijks 845.000 mensen door gebrek aan voedsel of water...
    En wij het rijke westen wéten dat, en toch gebeurt het...enne we laten het verder gebeuren tussen nu en de eeuwigheid...en niemand ligt er wakker van..
    En allemaal hebben we een excuus, we geven toch immers geld aan goede doelen...Zo sussen wij ons geweten,zodat we ons buikje verder rond kunnen eten en ons zorgen maken over games die nét niet aan onze verwachtingen voldoen zodat wij wéér iets hebben om over te klagen,zonder te beseffen hoe een gelukzakken wij zijn aangezien we hier zowat in het aards paradijs blijken te wonen,maar écht delen met asielzoekers willen we dan ook net weer niet aangezien zij een bedreiging vormen bij onze levensstandaard en de kans bestaat dat wijzelf het in de toekomst met wat minder zullen moeten doen...
    En hoe noemen we dat dan....juist ja....:eek:

Deel Deze Pagina