Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik doe de oefeningen uiteraard allemaal zo zwaar mogelijk:) en ik probeer elke week wat zwaarder te gaan.
    Ik bedoelde idd Barbel Bicep Curl ermee:) Ik bedoelde trouwens ook gewoon 10/10/10 bij sqaut:/
    Kzal ook nog wel een voedingschema posten, kort gezegt eet ik 5 maaltijden per dag en drink ik bij die maaltijden veel melk en water.

Zo'n maaltijd bestaat bijv uit sochtends 4 dikbelegte boterhammen met kaas, kipfilet, pindakaas tonijn met wat afwisselingen natuurlijk. Ook zit daar nog een glas met brinta bij + nog een glas melk.

Als lunch neem ik ongeveer hetzelfde maar dan zonder de brinta, dan rond 3 uur neem ik een bak kwark + een boterham met kaas en 2 glazen water. Dan als avondeten natuurlijk heel verschillend maar zoveel mogelijk pasta, vis en vlees waar ik dan ook 2 glazen melk en een glas water bij drink.

Savonds rond 10 uur eet ik dan nog 4 gebakken eieren maar om de dag wat anders anders gaat het niet goed met me cholestorol:/ Ook drink ik dan nog een glas water.
    En ik was dus van plan om whey protein aan te schaffen wat ik dan voor of na de training zo nemen, weet niet welke tijdstip daarvoor het beste is?

Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar zit je dus dan naast volgens mij (niet arrogant bedoeld ;))

Want door diezelfde eeuwenoude tips die iedereen doorgeeft blijft 90% van de fitness/bodybuild volk het achterhaalde splitschema volgen. Vraag aan iemand waarom ze dat doen en je krijgt bijna zeker weten een niet onderbouwd antwoord. Ik denk dat het zeker veel nut heeft om op zoek te gaan naar schrijvers en trainers die er echt verstand van hebben, maar vaak niet gehoord worden omdat iedereen op de gym zo gewend is hetzelfde te doen.

Ik neem juist de tips van de mensen op de sportschool vaak met een enorme korrel zout. Zo ben ik al lang voorstander van vrij weinig trainen. Drie keer in de week 45 minuten is echt max. Als ik dan jongens naast mij 6x in de week zie gaan en echt niet groter worden dan dat ik dat ben :+

Er is ontzettend veel info over krachtsport alleen die komen gewoon nauwelijks 'aan het woord' door de principes van Weider en consorten |:-

(rest van de replies niet gelezen, ben eigenlijk een schutting aan het plaatsen ;))

3. Ashavan

Ashavan Guest

Oi wat is er zo slecht aan een split-schema ;)

Vind het zelf ideaal voor een beginner om schema's te leren maken. Lekker orderlijk en ruimte zat om meerdere oefeningen uit te proberen. En van daaruit kun je dan andere schema's gaan op zetten in de loop der tijd.

Voor mensen in de cut of willen afvallen/afslanken zoals mij...zijn Split schema's ook ideaal. Elke dag lading cardio en daarvoor kracht training. Maar met een 5x5, FB of UB/LB schema red je een week krachttraining voor de cardio niet. Te korte ruimte voor spierherstel.

Maar als je inderdaad voor massa traint en de basis weet dan vind ik ook dat je wel verder moet gaan kijken dan een split-schema voor optimale resultaten. Zo wil ik bijv. ook die 5x5 gaan proberen over 2 schema's.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2007
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het werkt gewoon minder goed. Je lichaam is 1 geheel en kan je imo ook beter als zodanig trainen.

Ik heb het trouwens over achterhaalde splitschema's in de zin van 16 setjes voor alle spiergroepen, je lichaam opdelen in vier stukken en 1,5 uur per keer trainen ;)

Voor afvallen vind ik full body trouwens ook veel beter toepasbaarder. Want dergelijke trainingen verbranden zelf al meer kcal.

Ben zelf nl geen voorstander van het combineren van cardio en krachttraining. Werkt voor mij iig gewoon niet samen, het is of het 1 of het ander. Maar dat is meer een ervaring iets.

Komt bij ook met cardio en kracht moet je samen eigenlijk niet op meer dan een uur uitkomen ivm overtrainen.

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb alleen in de beginperiode met splitschema's getraind, nu alleen Fullbody/UB-LB/Push-Pull en dergelijke.

Heb ook duidelijk meer resultaat gezien bij de mensen die ik train met deze schema's dan als vanouds elke spiergroep 1x per week afbeulen.

6. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je misschien wel gelijk in ja, maargoed ik train al zolang met een splitschema en ben er eigenlijk nog steeds tevreden over...

Drie keer in de week trainen vind ik ook genoeg, voor mij is het gemiddeld 2 keer denk ik. Heb ook niet echt doelen meer (mbt fitness:+), behalve in stand houden wat ik nu heb. Vind dat men krachtstats wel netjes zijn nu, eerst was ik echt nog gemotiveerd om voor de 500kg totaal (bench squat en deadlift) te gaan maar vind het eigenlijk wel best zo.

Misschien toch binnekort ook eens een fullbody schema uitproberen!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    500 kg....denk ook niet dat ik dat ooit ga halen :+

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Als ik trouwens me borst train voel ik het eigenlijk totaal niet in me borst... terwijl als ik biceps/triceps ofzo train ik het wel hard voel en ook spierpijn krijg enzo maar bij me borst totaal niet. Is dit normaal? Me borst groeit ook wat minder vergeleken met de rest.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Borst is voor mij iig moeilijker aan te spannen dan triceps en biceps. Iets wat erg goed helpt is de beweging zeer gecontroleerd uitvoeren en dan je schouders naar achter drukken en je borst goed naar voren drukken. Zo weet je zeker dat de schouders en triceps niet teveel werk gaan overnemen. En laat verder de stang uiteraard ook helemaal tot aan de borst zakken.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Zorg altijd dat je techniek goed is en de gewichten zo zwaar mogelijk. Ook al zul je het niet voelen vertrouw er op dat het toch getraind wordt. Het is net zoals je bovenrug waarbij je de biceps voelt, maar de rug zelf niet. Of met deadlift dat ik me onderarmen voel en de druk op me onderrug nauwelijks daar is.

Kev. Vrijdag nog even "gepiekt" heb met squat de 80kg gedaan w00t. Als ik zo door ga heb ik voor het eind van het jaar misschien de 100 lol. Doelstelling is iig bijna elke oefening op de 90 te doen tegen die tijd..

500kg..tja als je Militairy Press ook in dat rijtje opneemt zal ik wellicht ooit daar aankomen. Voorlopig vind ik de 400kg met die 3 oefeningen voorlopig mijn max ergens volgend jaar. Deadlift (160) en Squat (130) zou ik toch al bijna de 300 moeten zitten dan en geef ik mezelf wat ruimte wat betreft bankdrukken (110) lol.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2007
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    500 is een gemiddelde van bijna 170!

Ik denk dat ik zelf eindig op 1 rep max (netjes uitgevoerd):

DL 170 KG
    Squat 150
    Bench 130

dus 450 totaal....maar goed verder een beetje een loze schatting natuurlijk ;)

12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Die stang laat ik al helemaal tot me borst zakken ja, ik zal het is proberen om me schouders wat naar achter te drukken overmorgen:)
    Zal af en toe ook wel de stats van me nieuwe schema posten komende weken.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ben deze week wat nieuwe produkten aan het testen. Campina havermout pap...niet te vreten zo smakeloos. En nog veel kcal in ruil voor dat wat je terug krijgt. Bij de winkel vragen de cassieres tegenwoordig om het aantal tonijn dat ik heb, ze hebben geen zin meer om elk blikje 1 voor 1 er door heen te halen heheh.

A.s. week een rust week om te herstellen. Lekker licht trainen. En de maandag er na wil ik ook wel eens mijn 1rep max gaan zoeken voor de fun. Eens kijken of ik eigenlijk al 1rep 110kg squat kan ofzo :p

@Syzigy
    Een soort van log bijhouden is altijd leuk. Kun je de vooruitgang zien :D

14. Ashavan

Ashavan Guest

Kan iemand mij even feedback geven over de supplement innames of het qua tijdstip wel klopt? Omdat ik mijn ontbijt aan ga passen verhuisd de eiwitshake. Na het trainen stimuleert BCAA's eiwitsynthese dus logischerwijs besloot ik hem daar te plaatsen, maar of dat ook slim is...

Voeding

06.40 loopt de wekker af.

06.50 Ontbijt - 250gr magere kwark met muesli
    Kcal: 270 - EW: 28 - KH: 29 - Vet: 5 – Vezels: 2

09.00 2e maaltijd - 2 eieren zonder eigeel/dooier + 2 sneetjes brood + Appelstroop
    Kcal: 245 - EW: 14 - KH: 40 - Vet: 2 – Vezels: 6

12:00 3e maaltijd - 200gr tonijn met 1 peer
    Kcal: 300 - EW: 52 - KH: 15 - Vet: 2 – Vezels: 3

15.00 4e maaltijd– 200gr tonijn met 1 appel
    Kcal: 300 - EW: 52 - KH: 14 - Vet: 3 – Vezels: 3

16:00 1e supplement 15mins voor trainen – 3 BCAA capsules
    Kcal 10.5

17.45 2e supplement meteen nah et trainen – 2 BCAA capsules + 25gr Whey Protein 80
    Kcal: 92 - EW: 20 - KH: 1 - Vet: 0,25

18.30 5e maaltijd – 150gr Kipfilet en 150gr rijst
    Kcal: 390 - EW: 40 - KH: 49 - Vet: 4 – Vezels: 4

21.45 3e supplement circa 30-60mins voor slapen op een nuchtere maag – 3 capsules ZMA

Totaal: Kcal: 1597 - EW: 206 - KH: 148 - Vet: 16.25 – Vezels: 18
    Reden dat ik zo "weinig" Kcal in neem heeft te maken met mijn lichaamstype. Een endomorf eet aanzienlijk minder qua onderhoud dan een ecto- of mesomorf. Voor mij is 1600 onderhoud en is mijn sporttoeslag pure vetverbrandings winst. Omdat ik nog in het proces van “afvallen” zit is mijn eiwit inname hoger dan 2gr per kg lichaamsgewicht. En vult het een groter deel in het schema dan koolhydraten en vetten.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2007
  15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Van die suplementen heb ik geen verstand, je moet je ook niet gek laten maken door die wonderverhalen op die potjes, elke dag pillen slikken heeft misschien wel een goed placeboeffect maar mijn ervaring is dat goede training en voeding alleen genoeg is.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Toch knap dat je zegt geen verstand er van te hebben en toch oordeelt ;) En ik laat me idd niet gek maken. Het merendeel heeft niet eens toegevoegde waarde. De rest probeer ik een keer en beslis of het in de praktijk iets toevoegd of niet. Net zoals die L-carnitine welk geen effect had en er mee stopte. Al doende leert men.

Het is inderdaad zo dat je bijna alles uit je eten haalt. Maar wat als je schema zo in elkaar zit dat je te veel Kcal in neemt en toch te kort hebt bij iets belangrijks? Ik vind het dan ideaal dat ik voor weinig Kcal dan relatief veel terug krijg.

Heb besloten in de ochtend om 6.40 toch die whey shake er in te houden. Zitten soort gelijke dingen in als de BCAA. Snelle eiwitjes om te beginnen. Kwark voor de wat tragere en de koolhydraten en vezels uit de muesli.

Omdat ik komende week ontspannen ga trainen heb ik een vriendin gebelt. Zit op dezelfde fitness center. Morgen avond gezellig vanaf 20.30 beetje aanmodderen. Ga ook een afspraak maken bij De Springer om eens te kijken in hun krachthonk. Wil in februari ergens anders heen met goede begeleiding. En woensdag avond krijg ik de lesboeken en zooi van me pa om nog meer te leren :D

17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Van simpele suplementen als een whey-shake en creatine weet ik wel wat, maar ik oordeel alleen zo omdat ik eens een keer een boekje heb meegenomen waarin alle suplementen van een merk in samengevat waren. Dat waren in totaal misschien wel 80 verschillende potjes met pillen :+. Vandaar mijn reactie, zeg niet dat wat je doet verkeerd is, je zal zeker veel meer theoretische kennis hebben dan ik mbt fitness. Maar met de kennis die ik heb opgedaan, heb ik toch bereikt wat ik wou bereiken.

@ Kevf: ben je laatste tijd nog omhoog gegaan met je bench? (dacht me te herinneren dat die in een eerdere post over je krachtstats lager was) 130 is wel erg netjes :thumbs:

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de bovengenoemde gewichten zijn doelen en niet wat ik nu druk ;)

Stats nu

bench: 120
    dl: 160
    sq 150

al jeukt het wel om het weer eens opnieuw te meten.

@ Ashavan: je kennis neemt echt hard toe zo te zien. Probeer er echter niet te geforceerd mee bezig te zijn, werkt uit ervaring alleen maar negatief. Als je je druk maakt om een gemiste maaltijd, een paar biertjes tegen je zin in laat staan of flipt als je een training mist dan werkt dit alleen maar averechts :)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Nette stats KevF. Hoe lang heb je er over gedaan om dat te bereiken?

Qua kennis ben ik net een spons als het om dingen gaan die me interesseren. Ben er zo mee bezig dat velen het idee krijgen dat mijn passie zodanig is dat het tegen een verslaving aan zit lol. Maar ja...als iets nieuw is ga ik er meteen vol in tot het helemaal uitgevogeld is en ga dan weer wat anders doen.

En om te laten zien hoe strikt ik me aan me eetschema hou. Net naar een concert geweest en gestopt bij de mac. quarter pounder large menu, extra nuggets, extra cheesburger. De dag er voor had ik een fles alcohol gekocht die binnen een uur leeg was en we weten allemaal hoe ongezond dat is qua Kcal. Dus zit weer bomvol voorlopig hehe. Door de weeks hou ik me er wel heel strikt aan, maar ook daar improviseer ik wel eens. Stel als er erg veel spierpijn is neem ik extra kwark bijvoorbeeld. Zolang je maar bewust bent en gedurende de rest van de week compenseerd.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Records zijn alweer een jaartje of twee oud. Dat zou het dus rond de zeven jaar maken.

Ben door ze zo te posten wel geinpireerd om nieuwe neer te zetten. Ga ik komende maanden eens mee bezig!

en mbt je voeding, idd niet altijd netjes eten. Is ook niks aan :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina