45mins cardio is pittig. Zeker met een hartslag van 200 Bij de 190 begin ik het benauwd te krijgen en hou het maar 4-5 minuten vol. Rest zit ik standaard 160-170. Zelf doe ik 45-60mins alleen tijdens afvallen/cutten. En dan op dagelijkse basis. Klinkt alsof ik al jaren train, maar eigenlijk beschouw ik mijzelf nu in die fase na het 2 jaar "bulken" qua snoep vooraf hehehe.
Net even gebelt naar een andere sportschool. Wil in februari over stappen dus begin nu wat honken in de buurt te verkennen. Aangezien het er maar 2 zijn ben ik snel klaar. De gewichten bij het Fitness Centre beginnen op te raken en als ik daar nog een jaar blijf heb ik na 6-7 maanden niks meer te doen op dit tempo. DB's gaan maar tot de 36kg en de apparaten 70-100kg. En als ik die doe zie je de mensen om me heen ook lichtelijk gedemotiveerd raken. Zo had ik laatst met Leg Press dat een stelletje uit de stoel kwam. Ik ging zitten en schoof de 50-60kg naar de 190kg om op te warmen. Tja...dan voel ik me zo wie zo minder op me gemak. En bij een krachthonk ben ik dan degene die ergens aan de ondergrens zit en dat geeft ook een stimulans om door te willen gaan.
Iig mogguh ga ik naar De Ringer in Dordrecht om kennis te maken en even wat te trainen. Doe toch alleen herstel deze week dus lekker licht is ideaal om wat uit te proberen en te kijken hoe het daar is qua sfeer en de begeleiding. En reisstijd is iets van 20mins fietsen van me huis.
@Kevf
Af en toe flink ongezond doen is ook gezond als het ware. Merkte in het verleden dat als me lichaan 2 maanden strak aan een schema hield, en dan opeens afweek, de dag er na weer 1-2kg kwijt was aan vet. Je lichaam is dan zo gewend aan het ene dat het andere een nieuwe impuls/kickstart geeft. Me pa eet daarom soms een hele taart weg om de paar weken.
Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2007