Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Vandaag voor het eerst in twee weken weer gesport zonder zelf voor de groep te staan, 45 min cardio was even voldoende om er weer in te komen. Heb een paar keer lopen pieken met mijn hartslag boven de 200 en verder zwaar lopen buffelen op de loopband, roei en fiets. Kaaaaaaaaaapot! :+

2. Ashavan

Ashavan Guest

45mins cardio is pittig. Zeker met een hartslag van 200 :eek: Bij de 190 begin ik het benauwd te krijgen en hou het maar 4-5 minuten vol. Rest zit ik standaard 160-170. Zelf doe ik 45-60mins alleen tijdens afvallen/cutten. En dan op dagelijkse basis. Klinkt alsof ik al jaren train, maar eigenlijk beschouw ik mijzelf nu in die fase na het 2 jaar "bulken" qua snoep vooraf hehehe.

Net even gebelt naar een andere sportschool. Wil in februari over stappen dus begin nu wat honken in de buurt te verkennen. Aangezien het er maar 2 zijn ben ik snel klaar. De gewichten bij het Fitness Centre beginnen op te raken en als ik daar nog een jaar blijf heb ik na 6-7 maanden niks meer te doen op dit tempo. DB's gaan maar tot de 36kg en de apparaten 70-100kg. En als ik die doe zie je de mensen om me heen ook lichtelijk gedemotiveerd raken. Zo had ik laatst met Leg Press dat een stelletje uit de stoel kwam. Ik ging zitten en schoof de 50-60kg naar de 190kg om op te warmen. Tja...dan voel ik me zo wie zo minder op me gemak. En bij een krachthonk ben ik dan degene die ergens aan de ondergrens zit en dat geeft ook een stimulans om door te willen gaan.

Iig mogguh ga ik naar De Ringer in Dordrecht om kennis te maken en even wat te trainen. Doe toch alleen herstel deze week dus lekker licht is ideaal om wat uit te proberen en te kijken hoe het daar is qua sfeer en de begeleiding. En reisstijd is iets van 20mins fietsen van me huis.

@Kevf
    Af en toe flink ongezond doen is ook gezond als het ware. Merkte in het verleden dat als me lichaan 2 maanden strak aan een schema hield, en dan opeens afweek, de dag er na weer 1-2kg kwijt was aan vet. Je lichaam is dan zo gewend aan het ene dat het andere een nieuwe impuls/kickstart geeft. Me pa eet daarom soms een hele taart weg om de paar weken.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2007
  3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Moet het nu ook bezuren met spierijn in mijn poten 8)

4. Ashavan

Ashavan Guest

Maar je gaf toch RPM lessen? Zijn dat niet Spinning-lessen? En behoor je dan niet ook 30-45mins op die fiets te staan met mic aan je kop gebonden om instructies te schreeuwen? Want dan snap ik niet hoe je spierpijn kunt hebben.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Geef idd RPM lessen, maar is een training opzich. Niet te vergelijken met een eigen training op de cardio met andere oefeningen, daarnaast is het onmogelijk om tijdens de les de volle 100% te geven ;)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Net terug van het uitproberen van een echt krachthonk. Wat een cultuurverschil. Denk niet dat ik bij deze lid ga worden. Het is wel gezellig, maar de apparaten...

Kom je binnen, zie je enorme schijven en ruik je het ijzer...ik dacht: "YES!!!". Dus ik denken dat die schijven 100-50kg zijn. Maar zijn ze gewoon 25. En dat is niet het ergste...ze hebben kleurtjes. En dan denk je LAT e.d. te doen hebben ze de getallen van de gewichten afgevijlt. Dus ik had telkens geen flauw idee met hoeveel ik nu zat te trainen. Toen ik het vroeg bleek het 140kg te zijn...wtf!! Elke machine is anders, maar zo groot verschil :eek:

Dus denk Leg Press te proberen en zie dat het tot 260kg gaat. Begin voorzichtig met 160kg en dacht meteen al dat er iets niet klopte. Doe ik de 260kg voel ik er nog gee flikker van. Het voelde aan als een 150kg bij mijn huidige gym. Toen de incline Leg Press gevonden. Zag er ruig uit met al die stangen waar je de schijven aan kon hangen. En er zaten standaard 2 van 50kg aan. Dus deed die maar eerst...leuk. Bouwde het op tot 180kg. De schijven waren op en had geen zin om elders nog meer te halen. Nog steeds niet echt zwaar, maar genoeg om me in ieder geval te laten zweten.

Voel me nu wel vaag. Als de apparaten op de huidige fitness school al zwaarder zijn dan bij zo'n krachthonk waar iedereen beweerd massa gewichten te tillen terwijl het geen ruk voorsteld...heeft het dan wel zin om van school te veranderen. En krijg ik uberhaupt ooit het lichaam wat ik wil :mad:

Ben lichtelijk depri nu. Gisteren ook al. Omdat ik herstel training doe ga ik niet zwaarder dan 50% deze week. Dus dan sta je daar te squaten met 50kg zonder dat je er iets van voelt, deadlift met 40 idem, leg press opwarm met 190. En naast je staan er mensen te schreeuwen en puffen om hun gewichtjes op te tillen. Vraag me nu echt af waar ik in godsnaam mee bezig ben :mad:

Heb zin om te huilen

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt me echt a-relaxt trainen, als je niet weet hoeveel gewicht je hebt. Gewichten gaan hier ook niet bijster hoog, maar met de juiste oefeningen kun je flink trainen. Zie hier ook flinke krachtpatsers lopen, die met sommige oefeningen nog een heel stuk zwaarder zou kunnen (qua beschikbare gewichten).

Gister begon ik even met 10min fietsen. Red. rustig tempo, maar om even een beetje warm te worden. Als je koud van buiten komt en direct intensief gaat trainen, lijkt het net of je amper gewicht omhoog krijgt.

Enig nadeel is dat ik geen strak schema aan kan houden ivm drukte. Probeer op zijn minst twee keer in de week te gaan, het liefst drie keer.
    Ene dag doe ik dan borst/buik/biceps, andere dag schouders/rug/triceps. Moet tussendoor ook benen trainen en wat cardio doen, maar dat doe ik de laatste weken amper en moet ik weer op zien te pakken.

Ben in vier maanden tijd best veel aangekomen. Voordat ik ging fitnessen ben ik in een jaar ook flink wat afgevallen, dus nu ik weer meer ben gaan eten is het niet zo vreemd dat de kilo's er weer snel bijkomen. Nog steeds erg tevreden met mijn progressie.

Als je een ei eet, wat is dan het beste, gekookt of gebakken, of maakt dat niets uit?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: Gisteren wezen trainen bij mijn 2e gym (ga ik af en toe voor de afwisseling heen, losse les is toch maar 2,50) en ook daar allemaal gewichten met kleurtjes....echter daar hadden ze er wel stapel van en tot schijven van 25 kg. Dat icm een nieuw squatrek was toch echt wel dikke prima en ook bij deze schijven van die handige handgrepen in de schijven zelf.

@ 2k: ik heb ooit gelezen dat van bakken de eiwitten stuk gaan. Echter nooit bevestigd gezien. Ik eet elke dag 5 gebakken en 4 gekookt eieren met in totaal 1 eigeel.

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kleuren bij de gewichten is normaal, die worden zelfs gebruikt bij wedstrijden, elk gewicht heeft zijn eigen kleur. Kijk maar eens naar gewichtheffen e.d. :)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    alleen in mijn geval waren de schijven mintgroen en roze ;)

Maar idd is normaal en vermoedelijk voor het publiek en tv kijkers.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Eieren gebakken had ik ook gehoord dat vanwege de temperatuur de eiwitten minder effectief worden. Rauw eten zorgt voor extra snelle opnamen, maar ook grotere kans op salmonella. Zelf kook ik ze ook gewoon.

Vrijdag een fitnes school op loopafstand bezoeken. Wist niet dat die er zat. DB's gaan iets zwaarder en voor de rest zijn het dezelfde toestellen, maar wel de helft van de prijs van wat ik nu betaal.

Volgens mij ben ik 1 van de weinige mensen die zijn onder lichaam zoveel traint ivm het bovenlichaam :D

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dan zou ik wel heel erg op je cholosterol passen want 9 eieren per dag is niet echt gezond:eek:

Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  13. FuSionZ

FuSionZ Guest

idd dat stinkt

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Vandaag voor het eerst is echt goed spierpijn in me schouders:D Die nieuwe oefeningen die ik doe werken echt goed. Ik had eerst altijd maximaal een klein beetje spierpijn in me schouders maar nu voel ik het echt flink. Merk je tenminste dat je goed getrained hebt:)

15. Ashavan

Ashavan Guest

9 eieren is niet erg. Als je maar niet meer dan 2 met eigeel neemt. En KevF zei dat hij er maar 1 met eigeel neemt. Wij eten eieren voor hun eiwit niet het eigeel/dooier.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Tis niet alleen het eigeel van het ei dat het cholosterol verhoogt hoor:/
    9 blijft teveel zelfs zonder eigeel.
    Kheb het "geluk" dat me pa arts is waardoor ik best veel van dit soort dingen afweet.
    Zelf neem ik hierdoor maximaal 4 keer per week 4 gebakken/gekookte eieren zonder eigeel.
    Zal denk ik ook niet erg lekker zijn om 9 eieren per dag te eten?:p zou me dan echt de strot uit komen, mja dat moet je natuurlijk zelf weten:)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Daar heb je een goed afgestemd eetschema voor waarin je dus andere cholesterol spul achterwege laat.

18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hoe bedoel je eigenwijs:D

nja;p
    Weet iemand trouwens hoeveel een normale rechte barbell stang ongeveer weegt? Zo één die je bijv bij military press etc gebruikt:)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Eigenwijs? Zegt degene die nog moet leren voedingsschema's te maken ;)

Tja wat wegen die barbells. Ligt er aan. Je hebt ze van 7.5kg, 12.5kg en 20kg. Moet je aan de gast vragen die er rond loopt.

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Nah kbedoelde meer dat het vrij weinig uitmaakt wat je de rest van de dag eet aangezien alleen die 9 eieren je cholosterol al teveel aantast:) Heb je geen verstand van voedingsschema's voor nodig!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina