Pro Evolution Soccer 2008 [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb ze allebei en ik vind FIFA op den duur gaan vervelen.. steeds dezelfde manier van aanvallen en alle teams hebben dezelfde manier van spelen. Je ziet niet echt een verschil tussen Milan of Man Utd.
    PES daarentegen, heeft wat minder bijkomende dingen zoals nieuwe competities die FIFA nieuw heeft, maar daar staat tegenover dat de gameplay véél beter is dan die van FIFA. Veel betere 'feel' van de game. Met name de verdedigers zijn meer responsive dan bij FIFA. Ook is de kunstmatige intelligentie zeer goed. Hij verandert zijn opstelling als -ie achter staat, of juist gaat-ie de bal rondspelen als-ie voor staat. Dat zie je allemaal niet terug in FIFA en dus was mijn keus gauw gemaakt... PES!
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk toch echt dat het deels ligt aan het feit dat jij en anderen eerst zijn begonnen met FIFA08. FIFA viel erg mee en PES valt je, mede door meer negativiteit, tegen. Dat gezeik over die graphics snap ik echt niet. Ik vind het helemaal niet lelijk. Wát is er dan lelijk? Het is een voetbalgame met een camerastandpunt van 50 meter schuin boven het veld ofzo. Je ziet altijd poppetjes in de verte en een groen veld :confused: FIFA vind ik pas lelijk...

    Wat wil je dan mooier hebben? Je kan toch niet Bioshock graphics toepassen op PES of FIFA??

    En het is helemaal niet arcade. Wat een gelul. Het tempo is anders dan FIFA (dat sinds dit jaar of vorig jaar extreem langzaam is geworden) en dus is PES meteen arcade? Voorgaande delen op de PS2 waren nog veel sneller en daar heb ik nooit iemand over horen klagen.

    Ik zeg het nog maar eens: het valt me héél erg op dat mensen die eerst met FIFA zijn begonnen en slechts een paar uurtjes PES hebben gespeeld veel negatiever zijn dan mensen die alleen maar PES in de vingers hebben.

    Tuurlijk heeft het spel z'n mankementen, tuurlijk is er weer weinig vooruitgang geboekt, maar qua gameplay en spanning in de wedstrijd blijft PES gewoon keihard heersen.


    Als je puur naar tactiek, combinaties, A.I., afwisseling in aanvallen, animaties e.d. kijkt is PES echt véél beter dan FIFA. En dát is realisme. PES is voetbal, FIFA is nog steeds een boring, statisch, arcaderig voetbalspel.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  3. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    We spelen op een next-gen console en dan wil je geen PS2 graphics.

     
  4. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Je speeld zo'n game toch niet voor de granaat inslagen en de zonsopgang die zo prachtig is? Het is veld is zo lelijk dat het wel lijkt of ze er zomer's aardappelen op verbouwen. De spelers en het publiek ziet er ongv. uit als de personages van GTA3.
    Maar wat maakt het uit? Het gaat om voetballen en dat gaat echt geweldig! Om nog maar niet te beginnne over de Master League waar weer heel wat uren in gaan zitten.
     
  5. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0

    Is dat zo een gekke gedachte dan?
    Lijkt me niet zo moeilijk om zo een game grafisch mooier te maken, misschien moeten ze dan maar degene die voor de graphics zorgt bij Konami eruit flikkeren en die gasten van Bioshock aannemen.

    Animaties zijn cool gedaan, maar grafisch onvoldoende voor een current gen game.
    als het om de gameplay gaat dan ken ik net zo goed weer PES 6 op de PS2 gaan spelen of dan hoef ik geen 360 of Ps3 in huis te halen.

    Het oog wilt ook wat.
     
  6. rawdiee

    rawdiee New Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    GEWELDIG, jij zegt het helemaal perfect en dat vind ik dus ook mensen zeuren echt zo ontzettend veel maar ik kan je vertellen dat ik alweer een paar geweldige potjes achter de rug heb. En daar zitten zeker weten 1-0 en 2-1 bij. Dus dat er zoveel gescoord hebt ligt aan je eigen verdediging en hoe je verdedigt. Dus als ik een tip kan geven aan mensen die nog twijfelen over PES, als je alle PES games rlx vond moet je deze zeker kopen want hij is gewoon net als altijd weer GEWELDIG!
     
  7. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Hey, ik ben benieuwd of iemand nog iets te zeggen heeft over 'mijn stelling'
    Dus dat je per definitie 'beter' voetbal speelt dan irl
     
  8. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15


    En wat dan nog als de uitslagen 5-3 zijn, dat is toch geweldig? En dat is niet realistisch? Portsmouth - Reading 7-4 en Arsenal - Slavia Praag 7-0 en niet te vergeten S.C. Heerenveen - Heracles 9-0
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  9. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vond ik bij PES6 een van de grootste nadelen en nu schijnt het dus nog extremer te zijn geworden.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je moet bij Konami gaan werken man.

    En het dikgedrukte is in mijn ogen onzin.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je FIFA 08 gespeeld Nerazzurri?
    Dan praat je wel anders.

    Ik ben namelijk ook een PES-fanaat. Maar heb dit jaar FIFA 08 aangeschaft en ik ben er zéér over te spreken!
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  12. PESFEYENOORD

    PESFEYENOORD Guest

    hoe doe je je eigen speler bij een echt team.?
     
  13. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb ook een soort gelijke vraag, moet moet je in godsnaam een speler (bijv. Koné) naar een andere club krijgen zonder te hoeven ruilen?
     
  14. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    JE moet; Edit Team doen..... Dan naar de club gaan waar je de speler bij wilt hebben. (in jouw geval Sevilla) en dan Add Player doen. Vervolgens kan je Kone bij PSV weg kapen...

    Op de andere vraag heb ik geen antwoord, heb ik nog niet gedaan...
     
  15. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, jij moet cabaretier worden man!:emo:
     
  16. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Toch moet ook ik toegeven dat het scoren makkelijker is geworden. Ik ben echt niet zo goed, en had vroeger best wel moeite met 'Top Player' maar nu niet meer. Misschien omdat de game beter doet wat je in je hoofd hebt.

    Zo had ik gisteren op Top Player, 30minuten 2 wedstrijden. Lyon - Celtic. Zit ik de eerste wedstrijd te k*tten en die verloor ik met 8-1 of zo, echt elke Celtic/Vennegoor aanval vloog erin (mijn Juninho goal was overigens wel een beauty). Dus ik denk, dat roept om revanche. Ik ga er voor zitten maar verdomd ik sta toch vrij snel met 3-0 achter. Nu ga ik er echt voor zitten om in ieder geval te scoren. Dat lukt voor rust, en gelijk nog een keer, dus met rust toch 3-2 achter. Maar de wedtrijd was al gedraaid, je zag Celtic zonder gevaar opereren, rijp voor de slacht, en Lyon was uberscherp. Werd dus 7-3 voor Lyon.

    Realistische uitslag? Nou, ehhh niet helemaal... Maar was het goed/realistisch voetbal? ... Ehhh, ja toch wel! ... Was het fun? ... NOU EN OF:)
     
  17. Achillias

    Achillias Guest

    Ik moet toegeven nu ik het spel voornamelijk online speel en mijn tegenstanders ook om de minuut beter worden, dat de hoge uitslagen veel minder beginnen voor te komen :)
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game gisteren ook gekocht. Ik vind hem weer goed, ben gelijk alweer hooked eraan. Wat me wel opvalt is dat dat fluitje meteen word gefloten bij een goal. En de replays een beetje haperig maar daar heb ik geen last van. Was ook gelijk begonnen met Master League met Ajax, maar ik kon nergens de datum enz vinden? Zit dit er niet meer in?
     
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Volgens mij omdat je bv iemand niet meer van 25 meter laat knallen, en iemand neerleggen op de 20m is nu ook stukken gevaarlijker met die vrije trappen die er makkelijker invliegen.

    In PES6 kon je ongelimiteerd iemand vlak voor de 16 neerhalen (zelfs met gevaar voor rood). Die vrije trap vloog er toch nooit in ... maar nu heb je rood en misschien alsnog een doelpunt tegen. Als je er zo tegenaan kijkt is dit dus wel degelijk een verbetering
     
  20. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Voor de originele spelersnamen moet je de 'match mode' kiezen. Dat is de middelste kolom na het filmpje met de uitleg over de Master League. Kan niet missen. :)

    Dan heb je dus inderdaad de meest gekke namen in je team. Spelers als Ximelez en Castolo zeker? Met de middelste kolom heb je de origiginele ManU-namen, alleen niet de juiste shirts bij een gebrek aan licenties.

    Ja, dat lijkt mij ook. Het gaat allemaal wat eenvoudiger met meer overzicht. Vergelijk het met spelers die in het echt veel ruimte hebben. :)

    Het scoren is voor mijn gevoel ook wat eenvoudiger geworden, zeker omdat je iets te veel rebounds krijgt in een match. In 1-op-1 situaties staan de keepers beter en vind ik het wel lastiger geworden, omdat de keepers niet één hoek per definitie openlaten.
    Verdedigen is dan wel weer lastiger geworden. De CPU komt er met regelmaat nog doorheen, doordat ik verkeerd sta te dekken en nog te veel hap met de A-knop.

    Gisteren overigens de Long Ranger achievement gehaald. Je moet van meer dan 35m scoren en dat lukte. De Guzman schoot zelfs van 45m raak tegen Fenerbahce!
    Het was er wel een voor open goal. De keeper van Fenerbahce nam een vrije trap op het randje van zijn eigen zestienmeter. De Guzman ving op de middenlijn met zijn borst op tussen 2 middenvelders en schoot van 45m in de rechterhoek.
    Ik zat al een tijd te azen op zo'n moment. De keepers maken niet veel haast om terug naar hun hok te gaan na een vrije trap. Op de radar zag ik al dat de doelman terugwandelde. Pas toen De Guzman schoot zette hij een sprint in, maar dat was al veel te laat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina