Ik denk toch echt dat het deels ligt aan het feit dat jij en anderen eerst zijn begonnen met FIFA08. FIFA viel erg mee en PES valt je, mede door meer negativiteit, tegen. Dat gezeik over die graphics snap ik echt niet. Ik vind het helemaal niet lelijk. Wát is er dan lelijk? Het is een voetbalgame met een camerastandpunt van 50 meter schuin boven het veld ofzo. Je ziet altijd poppetjes in de verte en een groen veld FIFA vind ik pas lelijk...
Wat wil je dan mooier hebben? Je kan toch niet Bioshock graphics toepassen op PES of FIFA??
En het is helemaal niet arcade. Wat een gelul. Het tempo is anders dan FIFA (dat sinds dit jaar of vorig jaar extreem langzaam is geworden) en dus is PES meteen arcade? Voorgaande delen op de PS2 waren nog veel sneller en daar heb ik nooit iemand over horen klagen.
Ik zeg het nog maar eens: het valt me héél erg op dat mensen die eerst met FIFA zijn begonnen en slechts een paar uurtjes PES hebben gespeeld veel negatiever zijn dan mensen die alleen maar PES in de vingers hebben.
Tuurlijk heeft het spel z'n mankementen, tuurlijk is er weer weinig vooruitgang geboekt, maar qua gameplay en spanning in de wedstrijd blijft PES gewoon keihard heersen.
Als je puur naar tactiek, combinaties, A.I., afwisseling in aanvallen, animaties e.d. kijkt is PES echt véél beter dan FIFA. En dát is realisme. PES is voetbal, FIFA is nog steeds een boring, statisch, arcaderig voetbalspel.
Laatst bewerkt: 26 okt 2007