Bush waarschuwt voor 3e Wereldoorlog

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beyond The Grave, 18 okt 2007.

1. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor wie zouden de Duitsers kiezen?

2. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het toch ook een rare wereld. De gemiddelde burger in Rusland heeft niks te zeggen of te besteden van armoede, En waar pompen we ons geld weer in wapens.

3. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Hihi. Hier moest ik wel een beetje om lachen, net als al de andere reacties die hier op leken. Balkenende is het schoothondje van Bush, dus alles wat hij vind of doet volgt Balkenende hem in. Breekt er dus een oorlog uit, zal Nederland de eerste zijn die met zijn troepen in Iran gestationeerd staat. Bovendien zijn er bij een '3e wereldoorlog' dan gelijk veel meer partijen die misbruik maken van de situatie om hun eigen snode plannen te realiseren. Denk daarbij aan een Noord-Korea of een Rusland.

4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand hier hoeft bang te zijn voor een 3e wereld oorlog. Zoals al is gezegd zal de VS dan ook China en Rusland tegen zich krijgen. China produceert enorm veel materiaal voor de VS en Iran levert miljoenen vaten olie per dag aan de VS. Zie je het al voor je dat de amerikaanse tanks die 14 op 1 aan brandstof verbruiken dan niet zullen rijden. Ondanks de voorraden die de VS dan wel in heeft geslagen zal de vraag enorm groot blijven.

Rusland levert aan zo'n beetje heel Europa gas, dus Mr. Poetin zal ons niks maken. De hele industrie hier verwerkt ook enorm veel olie uit Iran, dus zij zullen hier ons ook niks maken.

Die gasten drijgen een beetje joh, niks aan de hand. De Iranese president lijkt mij overigens wel een goede vent. Hij blijft vast braaf!

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat was in de tijd van de sjah mijn beste, toen diezelfde sjah en de yankees allerbeste maatjes waren.
    De iraanse islamitische revolutie in 1979 heeft hieraan echter een einde gemaakt en de sjah samen met de VS het land uitgebonjourd...
    Iran levert momenteel géén druppel aan de VS....Waarom denk jij dat de VS zo gebeten zijn op Iran...Juist omdat iran zijn olie levert aan rusland en china.

Daar zou ik maar niet veel op durven verwedden...
    Momenteel staan er nog steeds verscheidene russische nucleaire atoomraketten gericht op de havensteden in belgië,Frankrijk en nederland omdat zij de bruggenhoofden zijn om het VS leger aan wal te brengen in geval van een oorlogsconflict....
    De vraag is niet of Ahmadinejad braaf blijft...De grote vraag is Bush zelf mijn beste....Hoelang blijft hij nog provoceren en slaagt hij erin om Israel zover te krijgen dat ze een raid op het iraanse atoomcomplex uitvoeren zoals ze laatstleden nog in syrië hebben gedaan...Wat dan zal iran wel degelijk verplicht zijn om te reageren en dan rollen we sowieso WW3 in omdat Bush dit nét nodig heeft om zijn inval in Iran te kunnen verschonen met het feit dat hij zogezegd israel te hulp komt....
    Een variantje op het irak scenario zeg maar....

Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Schroothondje of we willen gewoon een 'grote' speler zijn in de internationale politiek. Dit hoort er allemaal bij. Ik ben trots op onze militairen en alle andere troepen van de coalitie in Irak en Afghanistan. Het is goed dat we ons niet gek laten maken (alhoewel er constant kamervragen zijn bij iedere bomaanslag), en mee tellen!

Waarvoor is ons leger dan? Bloembollen redden bij een overstroming?

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zozo,ben jij dan niet trots op een deel van jouw nationale erfgoed....:+

Maar, waarom moeten al die coalitietroepen opdraven én hun leven riskeren om de amerikaanse belangen en bemoeinissen in deze regio veilig te stellen....
    Per slot van rekening hebben zowel de taliban als de al quaida beiden hun bestaan te danken aan de VS...
    Zij hebben destijds beide groepen voluit gesteund met geld en wapens voor hun strijd tegen de russen tijdens de russische bezetting van afghanistan...
    En nu ligt iran volop in het vizier, en enkel maar omdat die grote VS in 1979 er tesamen met de sjah hardhandig zijn uitgeschopt door de islamitische revolutie die ayatollah Khomeini destijds ontkende......
    Amerikanen reageren altijd uiterst simpel, eens een vijand ,altijd een vijand...
    Het kleine cuba kreunt al vanaf het jaar 1949 onder een amerikaans embargo,en dit niet omdat ze als mogendheid gevaarlijk zouden zijn voor de veiligheid van de VS zelf,maar dit embargo blijft alleen maar gehandhaafd omdat destijds Fidel en Ché de moed hadden om de Vs samen met de dictator Batista het land uit te zetten....

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, sorry.. maar Thats life. Amerika, Nederland, maar ook jij zelf hebt vast en zeker ooit zaken met iemand gedaan, waarvan je nu zeker niks meer mee te maken wil hebben. Sommige dingen zijn wellicht wat meer risicovol dan andere dingen. En Amerika speelt politiek op zeer hoog niveau. Maar je kunt niet de situatie van jaren 80 vergelijken met nu. Sowieso, had Amerika niks moeten doen na 9/11? (jaja..het was een inside job.. i know :p)

Ja, we hebben afgesproken dat bij een aanval op 'e'en NAVO land. Alle landen worden aangevallen. De Afghanistan oorlog vond ik in elk geval legitiem. Wat je/iedereen van Irak vind is een beetje krom. Destijds waren we het er nagenoeg allemaal overeens dat Saddam niet erg kosjer was. Veel waren het eens met de inval. Ik heb het hier natuurlijk over onze democratisch gekozen overheden. Of je het er nu mee eens bent of niet. Dat het vervolgens anders uitpakt dan gedacht is wellicht een misser, maar een beetje vreemd. Gelukkig hebben we dat we op onze Europese manier (nouja, meerdere landen hebben min of meer hun akkoord ingetrokken nadat het niet echt goed ging) opgelost door gelijk de vinger naar de V.S. te wijzen.

Oke, een misser klinkt een beetje goedkoop voor al die duizenden Iraakse burgers die tijdens het verloop van de oorlog gedood/vermoord zijn. Ik heb daar ook verder geen woorden voor, wat voor impact dat heeft gehad op de normale Jan Modaal (of mohammed Modaal ofzo, nja je snapt het wel:)) in Irak. Ik denk dat niemand dat echt zich kan voorstellen. Al hebben die vele bomaanslagen die elke dag het straatbeeld van Irak tekenen in principe niks met de Amerikaanse 'bezetting' te maken. Of de reden nu is dat je samen werkt met de Amerikanen, een bepaald geloof of iets anders randoms. Redenen voor bomaanslagen zullen altijd bedacht worden. .. en ik zie hem nu hier aankomen voor redenen voor oorlogen:p..

En Ché was ook zo'n lieverdje he. Al die afbeeldingen op t-shirts, alsof het een vredestichter is. Nou echt niet:). Maar je hebt gelijk dat het dat enigzins overdreven is, die embargo's dus.

Nou nou.. men heeft wel Amerikanen bijna anderhalf jaar lang gegijzeld, is nu bezig met kernenergie waar niemand iets van begrijpt. Nogmaals, als het om energie ging konden ze 'kernenergie' (alleen de energie dus) van Rusland krijgen tegen 'inkoopsprijs'. Waarom dan toch de hele wereld provoceren met eigen kernenergie. We praten overigens nu niet alleen over de VS. Tevens Frankrijk is zeer alert op het feit dat dit een keer fout kan gaan. Die ene minister van buitenlandse zaken sprak al van een eventuele prevencieve aanval op Iran.

Maar goed, iedereen speelt dit spel mee. Zowel Iran als de V.S. Wij reageren ook maar op wat we horen. Ondertussen allerlei akkoorden wellicht gesloten worden ala '24' 8). Het is moeilijk om een echt beeld van deze situatie te krijgen.

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ach als jij de steun van de VS aan rebellengroepen die landen in totale chaos storten om zo de regering ervan te laten vallen politiek op hoog niveau wil noemen mij best...Ik noem het wereldterrorisme ala VS...En de situatie van de jaren 80 is perfect vergelijkbaar met nu.Altijd gaat het om manipulatie van de VS om regeringen aan de macht te krijgen die zich de amerikaanse invloed laten welgevallen en wiens grondstoffen vooral de amerikaanse economie ten goede komen...

Integendeel mijn beste ze hadden op 9/11 zelf in actie moeten treden.Het beroemde norad air defensiesysteem die direkt door de Faa verwittigd werden dat er gekaapte vliegtuigen in de lucht waren slaagde er niet in om één onderscheppingsvlucht te organiseren die het doelwit tijdig konden onderscheppen.Sterker nog ,het pentagon bevindt zich in een no fly zone die beschermd wordt door 5 eenheden gesofisticeerde anti-raket installaties .Deze eenheden werken volautomatisch en reageren op ieder toestel dat zonder IFF baken deze zone binnenvliegt.Het zogenaamde gecrashte toestel is deze no fly zone binnengevlogen recht over het pentagon heen om vervolgens in een spiraal en met een lage aanvlucht op de voorzijde te chrashen zonder dat één van deze antiraketverdedigingsinstalaties in werking kwam.En dit alles 1 uur na de eerste aanslag op de twin towers.Op zo'n tijdstip zou je toch gaan denken dat alle verdedigingssystemen volledig stand-bye staan aangezien het pentagon altijd als een mogelijk doelwit van een aanval is bestempeld...
    Dan rijst de vraag mijn beste konden die anti-raketeenheden niet in werking treden...of mochten ze niet...of was het een kruisraket met een IFF systeem om het afweergeschut te misleiden...En vooral ,hoe komt het dat diegenen die bij het defensiesysteem norad verantwoordelijk waren voor de luchtverdediging destijds nooit op het matje zijn geroepen om hun collectief falen te verantwoorden.....

Zozo, omdat Bin Laden toen in afghanistan was,en hij zijn basis daar had,en hij de volledige steun en medewerking van de taliban kreeg.
    Yep je kan deze inval dan legitiem gaan noemen,inderdaad,alhoewel het een schrale troost is dat een heel volk naar de filistijnen worden gebombardeerd omdat de VS zonodig politieke spelletjes op hoog niveau moeten spelen en verliezen aangezien ze zowel de taliban als bin laden hebben helpen steunen ....De meerderheid der kapers waren van saoudi-arabische oorsprong.Er was géén enkele afghaan bij mijn beste,en ook geen iraki..

Kén jij je geschiedenis wel mijn beste.Nadat de VS met hun klikken en klakken uit iran zijn buiten gezet gingen ze saddam dan maar steunen met wapens én met massavernietigingswapens in ruil voor olie,jaja mijn beste van hetzelfde type dat tegen de koerden gebruikt werd en die door saddam in de achtjarige oorlog tegen iran dan ook op grote schaal werd ingezet tegen de iraanse troepen.
    Toen begin de jaren 90 saddam koeweit binnenviel wou bush senior wegens zijn economische belangen met irak niet tussenbeide komen...De eerste golfoorlog is er gekomen omdat Thatcher Bush senior zo onder druk zette dat hij niet anders kon...De afspraak was wel dat ondanks de toen al bekende excessen tegen de koerdische bevolking dus de coalitie wel irak zou aanvallen doch saddam mocht wegens de VS belangen blijven zitten waar hij zat...
    En enkele jaren later blijkt hij ineens het grote gevaar te zijn...En dat was dan alleen om het feit dat hij in die tussentijd de oliekraan richting VS definitief dichtdraaide....

Wat ché betreft, inderdaad hij was géén heilige,maar hij had een visie en ging tegen de armoede en uitbuiting van de zuid-amerikaanse bevolking door de dictators in samenwerking met de VS multinationals in die de rijkdommen voor een prikje en een deel smeergeld aan de dictators het land uitsleepten terwijl de arme bevolking onderdrukt en uitgebuit achterbleef...Ché had destijds gerust bij zijn vriend fidel in cuba op zijn ministerpost kunnen blijven...maar hij verkoos de strijd in bolivie aan te binden...
    Het feit dat Ché ginds nog als een heilige wordt vereerd zegt alvast méér dan jouw en mijn woorden...

Jullie hebben kernenergie, wij hebben het ,kortom zoveel landen ter wereld produceren met behulp van kernenergie..
    Dus euh wat was de vraag ook alweer, o ja iran zou provoceren omdat het een kerncentrale bouwt terwijl wij er hier in europa tientallen hebben staan en soit, wie zijn wij om andere landen al te gaan bevelen wat ze wél en niet mogen hebben...Het koloniale tijdperk is allang voorbij,en feit is dat géén enkel europees land een hoge borst moet opzetten ,net zomin als de VS aangezien wij allemaal in onze koloniale periodes ook schuldig zijn geweest aan excessen waarbij die van saddam haast verbleken...Dus wie zijn wij om anderen de les te gaan spellen....

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  10. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Bush rules man! Zo 'slecht' je werk doen en toch herkozen worden!
    Die man (lees: zijn achterban) is juist erg slim en gehaaid.
    Iedereen zit hem te bashen maar er moest toch iemand zijn die daar in Iraq de olie weghaalt, anders waren heel wat Bush-haters een stuk minder blij als ze moesten tanken.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben totaal tegen de strategie die ná de 'invasie' is gebruikt. Dat Saddam weg is uiteindelijk goed.

Yiihaa Texas!

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, inderdaad,het grappigste van alles is wie is nu de domste, diegene die momenteel president van de VS is of diegenen die hem herverkozen hebben...
    En tja, als je een beetje goed nadenkt wéét je al de reden waarom die machtige VS Bin Laden tot op heden nog altijd niet te pakken hebben....Hij vormt namelijk het excuus dat bush nodig heeft om zijn bloedige war on terror voort te zetten...En wij er in europa maar als schoothondjes achterkeffen....
    We moesten met zijn allen beschaamd zijn om wat die idioot in de VS allemaal uitspookt terwijl wij hier géén van allen de moed hebben om er tegenin te gaan uit vrees om de wraak van de VS en de daar vasthangende economische embargo's over ons af te roepen.....
    Wij trotse europeanen van eeuwen geleden zijn verworden tot een stel schoothondjes die samen blaffen op bevel van die idioot in de VS....tristesse....

Deel Deze Pagina