http://www.youtube.com/watch?v=CItElYfc47g
Dit is een interview/walktrough met de "project director" en een andere belangrijke gast bij bioware.
Als je naar het tijdstip 8:16 tot 9:13 kijkt
zie je hoe je van 1 planeet uitzoomt naar verschillende stelsels/melkwegen.
Die project director zegt niet het aantal planeten maar hij zegt:
Ik denk dat sommigen dat met die 200+ planeten verkeerd begrepen hebben want de project director zegt hier dat er honderden dingen in de melkweg van mass effect zijn (ik zelf denk dan aan voorwerpen, bepaalde gebieden en personages waarmee je je team kan vormen die elk wel of niet invloed op het verhaal hebben).
Verder zegt hij ook dat het een soort loterij zijn, je weet nooit wat je op een planeet zal vinden, maar dat het altijd iets zal zijn.
En als je naar het tijdstip 12:25 tot 12:53 kijkt dan hebben ze het over de "mako", dat is dat verkenningsvoertuig dat je hebt die ook kan springen.
Dan vraagt de interviewer of er misschien een soort minigame is waarin je dat springen van dat voertuig gebruikt en hierop antwoorde de project director dat ze op sommige van de onverkende planeten "some really cool rewards" hebben verborgen. en je kan alleen bij de plaatsen op de planeet komen waar die zooi ligt door dat springen van je "mako" te gebruiken.
Als ik naar deze punten kijk dan ben ik het deels eens met zifnap, dat sommige planten erg groot zijn maar dat je er ook planeten bij hebt die dan weer weinig speeltijd opleveren.
Maar ik denk niet dat sommige planeten zoals bij kotor een stilstaand plaatje met tekst is.
En als je met je voertuig over cliffen moet springen om een neergestorte sateliet te vinden (zie tijdstip 12:25 tot 12:53 ) dan denk ik dat zelf op de "onbelangrijke" kleine planeten je nog genoeg tijd zal doorbrengen om het helemaal te onderzoeken.
Maar we zullen het allemaal wel zien op 23 november hoe groot mass effect is en of ze wat ze zeggen in dit interview waar kunnen maken.
Laatst bewerkt: 28 okt 2007