1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me BS... de game straalt AAA uit, zoniet AA op z'n minst... ik kan gewoon niet geloven dat ondanks de cultuur verschillen (en sci-fi wordt echt wel gewaardeerd in japan trouwens) dat ze dan toch nog een cijfer zo laag als een 3,5 geven.

2. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zou best kunnen; Famitsu is echt erg streng als het op punten aankomt!

3. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel een gast zijn die het concept niet aanspreekt en voor de lol effe erop zet dat het een heel slecht spel is.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.443
    Ik vind sowieso dat we moeten uitkijken met afkeuren van lage review scores. Wie zegt dat die mensen geen gelijk hebben? Wie zegt dat dit spel echt zo goed is? Hebben wij Mass Effect al gespeeld? Nee, maar sommige reviewers wel.

5. Eagle32

Eagle32 Secret Service

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet zozeer om het afkeuren, maar om het feit dat het tot nu toe alleen op wikipedia heeft gestaan dat maakt het cijfer wel een beetje verdacht.

6. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Als geen 1 andere onafhankelijke site het meld, geloof ik het ook niet echt.

7. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik hoop vooral dat het grafische geweld niet in de weg gaat staan van vloeiende gameplay... sfeer is heel belangrijk in een rpg..

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  9. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat er zelfs nog geen release date is voor ME in japan, dus totale BS dus.

10. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh, ik wist niet dat je die 'edit log' kon bekijken. bedankt :)

11. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=CItElYfc47g

Dit is een interview/walktrough met de "project director" en een andere belangrijke gast bij bioware.
    Als je naar het tijdstip 8:16 tot 9:13 kijkt

zie je hoe je van 1 planeet uitzoomt naar verschillende stelsels/melkwegen.
    Die project director zegt niet het aantal planeten maar hij zegt:
    Ik denk dat sommigen dat met die 200+ planeten verkeerd begrepen hebben want de project director zegt hier dat er honderden dingen in de melkweg van mass effect zijn (ik zelf denk dan aan voorwerpen, bepaalde gebieden en personages waarmee je je team kan vormen die elk wel of niet invloed op het verhaal hebben).
    Verder zegt hij ook dat het een soort loterij zijn, je weet nooit wat je op een planeet zal vinden, maar dat het altijd iets zal zijn.

En als je naar het tijdstip 12:25 tot 12:53 kijkt dan hebben ze het over de "mako", dat is dat verkenningsvoertuig dat je hebt die ook kan springen.

Dan vraagt de interviewer of er misschien een soort minigame is waarin je dat springen van dat voertuig gebruikt en hierop antwoorde de project director dat ze op sommige van de onverkende planeten "some really cool rewards" hebben verborgen. en je kan alleen bij de plaatsen op de planeet komen waar die zooi ligt door dat springen van je "mako" te gebruiken.

Als ik naar deze punten kijk dan ben ik het deels eens met zifnap, dat sommige planten erg groot zijn maar dat je er ook planeten bij hebt die dan weer weinig speeltijd opleveren.
    Maar ik denk niet dat sommige planeten zoals bij kotor een stilstaand plaatje met tekst is.
    En als je met je voertuig over cliffen moet springen om een neergestorte sateliet te vinden (zie tijdstip 12:25 tot 12:53 ) dan denk ik dat zelf op de "onbelangrijke" kleine planeten je nog genoeg tijd zal doorbrengen om het helemaal te onderzoeken.

Maar we zullen het allemaal wel zien op 23 november hoe groot mass effect is en of ze wat ze zeggen in dit interview waar kunnen maken.

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  12. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    maar doet het er echt toe hoe groot het is? Het gaat mij meer om het verhaal en de ervaring.

13. DutchDemons

DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    53
    het doet er in zoverre toe dat de game nóg beter gewaardeerd wordt door gamers, wanneer er ontzettend veel extra dingen te doen zijn. net als bij oblivion zeg maar; daar ha je ook tientallen extra quests die niet bij de main story hoorde.

toegegeven, na een tiental van die quests had ik t ook wel gezien:)dus als blijkt dat in ME 100-en planeten zitten met dezelfde opdrachten/items, dan is t idd totaal niet meer boeiend.

14. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het eigenlijk grappig bij oblivion dat het verhaal van the dark brotherhood eigenlijk stukken vetter was dan die van de main quest

15. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt omdat die was geschreven door iemand die ook aan de Thief games had gewerkt.

16. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan even niet goed volgen hier. hebben jullie kotor niet gespeeld ofzo? als ik het me goed herinner zaten daar 6-7 planeten in?

denk je echt dat ze in 3 jaar tijd honderden uren content in de game hebben gepompd? voor mijn part stoppen ze opnieuw rond de 7 planeten in de game, zolang er maar 30-40 uur aan content is en je erg veel zin hebt om de game 3-4 keer opnieuw te spelen.

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies, genoeg speeluren is belangrijker dan het aantal planeten.

Bovendien is het erg gemakkelijk met deze game om als downloadbare content een extra planeetje op Marketplace te gooien.

Kijk echt uit naar deze game!\o/

18. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is denk ik wel wat groter als kotor hoor, ze hebben met een team van 130 man aan ME gewerkt, dat is echt gigantisch groot voor een dev team (gears of war is met 25 man gemaakt).

Met honderden "dingen" in de melkweg bedoelen ze honderden verschillende locaties. Dus ong 20-30 planeten, en dan heb je nog dingen als ruimte stations, verlaten ruimteschepen, asteroïden enz enz. Voor de mainquest bezoek je misschien maar 10 planeten. Als je alle sidequests doet en alles wil bezoeken zit je aan een dikke 50+ uur game.

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  19. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is toch nooit de stijl geweest van Bioware om zoveel sidequests aan te bieden, laat staan gedetailleerde nieuwe locaties ontwerpen voor zoiets optioneels?

het lijkt me moeilijk zo'n sterke cinematisch audiovisuele game te maken met 50 uur content in 3 jaar, tenzij ze natuurlijk een heel team hebben om alleen die side quests te maken....

des te beter als dat wel zo is. ik probeer alleen de hype te verminderen voor mezelf zodat een eventuele teleurstelling niet zo erg is

20. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Kotor is toch veel ouder als mass effect.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina