Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    damn snap die mensen niet hoor die van die foute middelen gaan gebruiken.. Ziet er toch nie uit:confused: en tis ook ech nie goed voor je.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Als je ergens in uit wil blinken of opvallen ;)

Zo heb je van die jonge gastjes die al beginnen te kuren en alles zonder te weten hoe en wat. Alleen omdat ze denken dat het DE snelle manier is voor spierontwikkeling en een stoer uiterlijk. Idioten.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is toch niet mooi meer? dat is gewoon misvorming. Ik vind het er echt niet uitzien.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hey maar nog even over die eiwitten he:

Dan mag je vader zijn kennis wel weer eens opfrissen. Hieronder een link met het aantal milligrammen cholesterol per 100gr in eiwit. En om het niet spannend te houden dat is dus precies 0(!!) gram. Hoe krijg ik daarmee mijn cholesterol dan omhoog? :+

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=271

Maar serieus, door met uitspraken te gooien zoals jij dat doet ben juist jij degene die meewerkt aan al die fabeltjes die er rondzwerven.

edit: hier die van eigeel en dat is idd een ander verhaal:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=270

:+

5. Ashavan

Ashavan Guest

Gebruik van kuren kan mooi zijn. Mits goed gedaan. Maar zoals die gasten het gebruiken is niet mooi. Ze focussen te veel op 1 aspect vn het lichaam.

Net lekker een geklutste omelet gemaakt met 7 eieren en 2 tomaten w00t ;)

Was helemaal op na de training. Maar ipv 2e traagste van het team sta ik nu bij de top 4. Was wel gaaf. Zit ik daar met mijn kart ploeg en met zijn drien reden we op kop in peleton weg van de rest hahaha. Ideale training, want zo kon ik van de 2 snelste leren.

6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Kzal het wel is vragen als ie terug is uit Kenia aankomende woensdag. Zal uhm dan wel verkeert begrepen hebben als jullie er zo zeker van zijn:) Misschien bedoelde hij iets anders dan het cholesterol dan, aangezien er idd niks in het eiwit zelf zit wat je cholesterol verhoogt.
    Maar komen die eieren zowieso je niet de strot uit trouwens als je er 9 per dag eet? Moet er niet aan denken.

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  7. Ashavan

Ashavan Guest

Zelf heb ik nooit echt gegeten omdat het lekker is. Eet omdat het moet en de smaak is daar aan ondergeschikt.

Eet al 2 maanden elke dag wat eieren en lading tonijn en rijst. Lig er niet wakker van. Maar het is wel zo dat je om de zoveel tijd weer even iets totaal anders moet om je lichaam weer even een extra trap te geven om het wakker te houden. Dus dan vreet ik een hele taart op die ik lekker vind of ga naar de mac ofzo.

Aanvullend. In het eigeel zit vet en alles wat ook de testosteron produktie verhoogd. Ideaal als je spiermassa wilt aanzetten.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2007
  8. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    wil bij het fitnessen weer eens split schema gaan doen:

Dag 1: Borst/ Triceps / Schouders
    Dag 2: Benen/Biceps/Rug
    Dag3: zie 1
    Dag 4: zie 2

maar hoeveel oefeningen kun je doen in 60-75 min ??

voor de rest thuis iedere dag aantal sit-ups tot ik niet meer kan

9. Ashavan

Ashavan Guest

Als je die indeling van plan bent kun je volgens mij beter een UB/LB schema nemen en dan op ma-di/do-vr. Meestal doe je in 60mins zo'n 6-7oefeningen met 3 sets van 10herhalingen.

10. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    wat het is verschil dan tussen UB/LB en split schema ??

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik geniet nog elke ochtend van mijn brood met gebakken ei, sla en tomaat. De vier eieren later op de dag zijn een automatisme. Verder is het avondeten iets waar ik altijd wel 'gewoon' lekker eet :)

@ Gotcha: upper/lower is natuurlijk ook een vorm van split. Maar is daarentegen niet een split schema zoals die in de bb-wereld gedefinieerd wordt.

BB-wereld: lichaam verdelen in 3 of 4 delen en alle spiergroepen 1x per week.

12. Ashavan

Ashavan Guest

@Gotcha
    Je maakt een 2daagse split van wat je daar liet zien. En vanuit dat oogpunt kun je dan beter 1 dag het bovenlichaam trainen en de andere dag het onderlichaam. 2 dagen en dan herhalen geeft je weinig ruimte om echt uitgebreid een split op te zetten en blijf je hangen bij compound oefeningen met 1 definitie oefening ter ondersteuning. Is niet slecht en zeker waard om te kijken hoeveel resultaat het je op leverd.

Bij een "fatsoenlijke" split zit je dan al snel op 3 en soms 4 dagen. Die 4e dag is meer als je specifieke spiergroepen vaker en uitgebreider wil aanpakken.

Wat KevF zegt dat in BB-wereld elke spiergroep 1x in de week getraind worden klopt ook niet helemaal. Je hebt schema's waar men 3x een Full Body doen met maar 1 dag rust er tussen.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2007
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat kevf bedoelt: dat in de bodybuildwereld onder een splitschema wordt verstaan: lichaam opdelen in drie, vier of zelfs vijf delen en dan alle spiergroepen 1x per week :+

14. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je het precies met de 2 daagse split ... snap het niet helemaal :confused:|:-

15. Ashavan

Ashavan Guest

2- 3- 4-daagse splitschema's duidt op de verdeling die je maakt. Train je het gehele lichaam in 2 dagen zoals in jouw trainingsvoorstel. Of doe je er 3-4 dagen over? Waarbij je elke dag 1-2 spiergroepen uitgebreid aanspreekt.

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Wat vinden jullie trouwens van het Rippetoe schema? iemand van jullie het geprobeert? Is volgens mij vooral voor beginners:

standaard Rippetoe :

dag A

Squat 3x5
    Bench press 3x5
    Deadlift 1x5

dag B

Squat 3x5
    Military press 3x5
    Power cleans 3x5

Lijkt me wel heel weinig oefeningen:/ Ben je maar half uurtje aan het trainen op een dag

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik train nu zelf via 5x5 wat ook op Rippetoe is gebasseerd en ben er erg over te spreken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het schema niet meer achtergrondinfo heeft dan wat jij hier post ;)

mbt het voor beginners zijn: die hele school heeft wel de theorie dat beginners hard vooruit kunnen gaan, harder dan ervaren mensen. Dus onderschat die schema's niet.

Ik ben er iig voorstander van :)

18. Ashavan

Ashavan Guest

5x5 - beginner en Rippetoe zijn ideale schema's om snel sterk te worden. Rippetoe is iets wat ik alleen de eerste paar maanden (2-:cool: zou gebruiken. Daarna overstappen op 5x5 intermediate of zwaarder. Of Russian Bear.

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    mja ik ben nu al ruim 5 maanden aan het trainen dus dan zou zo'n schema denk ik niet zo heel veel zin hebben?

Zal idd wel meer achtergrondinfo bijzitten Kevf maar had alleen dit schematje gezien. Kga maar wat rondkijken of ik er wat meer info over kan vinden.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Boek van hem heet starting strength en wat ik zeg, wees niet terughoudend om te beginnen als beginner met dergelijke schema's want die pushen je alleen maar naar grotere gains!

Principe werkt als volgt: iemand die al 6 jaar intensief traint zit dichterbij zijn max en boekt moeilijker progressie.

Iemand die maar een jaartje traint boekt veel gemakkelijker progressie.

Iaw krijg je het voor elkaar om een dergelijk beginnersschema met instructies af te maken dan ben je een stuk verder dan met een advanced schema ;)

achtergrondinfo is trouwens te vinden in: Starting Strength

Staat op de aanschafplanning voor volgende maand.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina