Ik bash niet mijn beste, ik wijs jou alleen maar terecht....
Als jij alle feiten wil uitpluizen en daarover discuteren hier, bedenk dan eerst maar dat om te beginnen het oude testament geschreven is door een groep van zo'n 70 joodse theologische geleerden destijds....
Het nieuwe testament is een samenraapsel van allerlei sterke verhalen die samen de 4 evangelieën ondersteunen.
Destijds moest Bisschop araneus in ongeveer 400 nc wel een selectie maken onder de circa 30 evangelies die er destijds in omloop waren om het handboek van een nieuwe geloofsleer te kunnen schrijven die gebaseerd is op het oude joodse geloof.
De bijbel kent net zoveel heldenmoed en duistere legenden en toorn en dood en verderf als de noorse sagen en griekse mythologieën....
Tussen al die groteske verzinsels zit er altijd een héél klein deeltje waarheid...
En nét daar moet je naar opzoek gaan mijn beste.....
Bijvoorbeeld, vraag je af wie Jezus werkelijk was,en vergelijk met hoe hij in de bijbel beschreven staat....De geschiedenis kan het leven van één persoon zodanig herschrijven dat het uiteindelijke resultaat er volkomen anders uitziet dan de waarheid....
Klik om te vergroten...