Het was op zich ook een prachtige manier. Kijk maar naar waar hij die kopstoot op richtte. Italië won de beker, maar niemand had het er nog over. In plaats van de 3 wedstrijden ban nam hij vrijwillig 3 dagen dienstverlening, en liet zich naar alle waarschijnlijkheid nog even aanbidden terwijl de naam van Materazzi nogal bevlekt is. Ik denk dat ik wel weet wie hier de winnaar is.
Dat zongen de fans van Villarreal ook totdat ze mede door zijn toedoen met 0-5 afgedroogd werden.
Valencia is niet representatief voor heel Spanje. Je hebt ploegen die om de haverklap lopen janken op het veld, en ploegen die dat niet doen.
Misschien dat we allebei een voorkeur hebben voor harde werkers met clubliefde. Nu we het toch over professionaliteit hebben is Raúl daar wel het ultieme toonbeeld van: heeft op het gegeven moment 30 maanden geen kaart gehad, en heeft in zijn professionele carrière nog nooit rood gekregen.
Voor de rest heb ik gewoon een aantal spelers die ongeveer op hetzelfde neer komen. Hardwerkende, trouwe leiders: Raúl, Del Piero, Tamudo, Puyol, en misschien zelfs Torres toen hij nog bij Atlético zat (al heb ik hem altijd erg overschat gevonden). Totti niet want dat is een arrogante kwal zonder professionaliteit.
Laatst bewerkt: 1 nov 2007