De Grote Voetbaldraad [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Afonso Alves naar Manchester City

Afonso Alves verruilt sc Heerenveen in de winterstop voor Manchester City. De Braziliaanse spits levert de Friese club naar schatting een slordige twintig miljoen euro op, schrijft De Telegraaf.
    Woensdag is een principe-akkoord bereikt door Heerenveen en Manchester City. De Engelse club had Alves tot topprioriteit gebombardeerd en reisde dan ook met een zware delegatie af naar Schiphol. Zo was niet alleen manager Sven-Goran Eriksson present, maar ook de steenrijke voorzitter Shinawatra.

Alves had in Friesland nog een contract tot medio 2011, waardoor Heerenveen een flinke transfersom kon eisen. Dat deed het deze zomer dan ook, wat er uiteindelijk toe leidde dat een transfer naar AZ afsprong. Alves kon dat lange tijd moeilijk verkroppen en bleef ongeoorloofd weg. Pas na enkele weken schikte de Braziliaans international zich in zijn lot en hervatte de training bij sc Heerenveen.

Nadat hij weer op conditie was geraakt, bevestigde de topschutter van afgelopen seizoen nog maar eens zijn reputatie als makkelijk scorende spits. Tegen Heracles maakte de spits liefst zeven treffers, een unicum.

2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Nee, dat is een lekkere stap vooruit. Goed gedaan Alves.
    Chapeau...

Wel lekker voor Heerenveen, 20 miljoen!
    En Heerenveen kennende staat zijn Zweedse / Deense opvolger al klaar. :)

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, daar zitten ze al op best een flinke zak centen volgens mij.. Want ze kopen in voor weinig, en verkopen voor miljoenen.. Respect voor Heerenveen!

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    iedere club had hem moeten proberen te kopen. Als je hem koopt heb je een ongepolijste juweel in handen. Je laat hem misschien nog 1 jaartje rijpen en je kan hem verkopen voor nog veel meer.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is wel makkelijk praten, maar dan moet je hem eerst nog scouten. Daar is Heerenveen gewoon erg goed in, ze scouten spelers die nog relatief goedkoop zijn. En die blijken dan voor vele miljoenen weer te vertrekken. Dat is gewoon knap voor Heerenveen.

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Reker heeft het (natuurlijk) ontkent. Marja, als je de vier namen bekijkt die nu de ronde doen (Jol, Stevens, Rutten en Olsen) heb ik er een goed gevoel over dat er een goede trainer komt.

Mareh, welke opmerkelijke clausule bedoel je? Volg niet zoveel nieuws rondom Stevens. :9

7. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dat clubs (de iets grotere clubs) Alves van Heerenveen moeten kopen en dan kunnen ze hem weer doorverkopen als hij weer iets heeft laten zien, want zo'n jongen komt er echt wel.
    Van Heerenveen is het ook zeker knap dat ze elke keer zo goed weten te scouten.

Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    dat als PSV zich meldt voor stevens dat HSV serieus moet gaan onderhandelen.

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Pff...kijk naar de financiele situatie van bv Ajax en je weet dat Ajax het nooit kan verantwoorden om 20 miljoen voor een speler als Alves neer te tellen. Nooit! Gisteren trouwens genoten van v/d Wiel en Vertonghen. Jaja, laat Ajax maar opleiden. :)

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mancherster City ? Ik had wel een beter club verwacht.

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dat zeiden we 3 jaar terug ook over Chelsea en zie nu. Man City gaat echt wel meedoen binnen een aantal jaren.

12. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Man, denk je niet dat Ajax een aantal miljoenen heeft overgehouden van de transfers van Sneijder en Babel?

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ligt eraan hoeveel je daadwerkelijk terug ziet van die, pakweg 45 miljoen die voor hin zijn betaald. Het betekend niet dat ze meteen 45 miljoen spelers kunnen shoppen. Bovendien wilt geen enkele Nederlandse club 20 miljoen betalen voor een speler. 10 miljoen is momenteel echt het maximum.

14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    So what? Ajax heeft 40 miljoen over gehouden. En ze hebben op dit moment Huntelaar en Suarez voorin lopen. Daarnaast is 20 miljoen voor Alves simpelweg niet te financieren voor Ajax. Waarom niet? Restwaarde, afschrijvingen. Neem het nu maar van mij aan.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, er zal geen Nederlandse club zijn die 20m aan 1 speler gaat uitgeven, misschien AZ maar de rest echt niet.

16. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    denk ook niet dat AZ dat zou doen.
    Maar wat ik wil zeggen is, dat als clubs dat zouden willen doen, ze daar wel geld mee kunnen verdienen.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    dat weet ik niet, het is een enorm groot risico. 20m is veel geld voor een Nederlandse club, en ik weet niet of Alves meer zou kunnen opleveren.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    paar van die wurgleningen en Dirk heeft zijn afschrijvingen er in princiepe alweer uit op Alves. Ik denk dat de TD het zelf niet zou doen. Voor 20 miljoen kan AZ veel meer halen. En dan heb ik het niet over "talenten" als Pelle die zich nog moet bewijzen, Ari gaat de goede kant op. Az kan veel beter scouten met 20 Miljoen dan 1 speler halen

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nou.. AZ is nou niet zo populair in het internationale voetbal, de meeste spelers zullen niet willen(ligt wel dichtbij het strand maar het is wel ongelofelijk koud :+) en gaan dan liever naar een warm land zoals Turkije of Griekenland om zakken te vullen.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    "Scouten" versta ik talenten onder die nog niet bij een grote club zitten, die zullen niet naar turkije of griekenland gaan om zakken te vullen......

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina