super storm op komst!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 5 nov 2007.

1. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ten minste als we piet paulusma en aanhang moeten geloven ik kopieer even een paar stukjes hier erover:

http://pietpaulusma.sbs6.nl/piets-blog-algemeen/superstorm-in-november.html

Elevation postte: AMSTERDAM - Zandzakken voor de deur want een vooraanstaand weerkundige in Engeland voorspelt deze maand een storm die we nog nooit eerder hebben meegemaakt.
    De kans op noodweer schat hij in op tachtig procent. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Volgens hem begint november rustig (kijk maar uit het raam), maar tussen 8 en 13 november breekt de hel in etappes los. Er is dus een kans van vier op vijf dat de wind over ons land gaat razen, met aanvankelijk windstoten van 145 tot 175 km/uur.
    Daarna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan een depressie ontwikkelt. Daaromheen weer een zeer actief koufront. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 703, zo concludeert ook Piet Paulusma .
    Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht, met windstoten van meer dan 200 km per uur. Zelfs tornado's worden niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw, zo verwacht Corbijn.
    Kortom: rennen naar het reisbureau en een maand Bali boeken!

-------------------------------------------------------------

De voorspelling van Corbijn
    November kent een rustig begin door invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter 'stilte voor de storm', zo lijkt het. Tussen 8 en 13 november wordt een (zware) storm verwacht. Er bestaat een kans van 80 procent dat deze storm over Nederland zal trekken. Windstoten (dus geen windkracht!) van 145 tot 175 km/uur zullen ons land teisteren.

weinig rustig begin als ik de voorspellingen voor deze week zie

http://www.windfinder.com/forecast/renesse

nou moet je dit mischien niet te serieus nemen het blijft een voorspelling maar het is mogelijk dus ik denk ik meld het wel even

oh en ter verduidelijking
    145 tot 175 km/h

Dat is 80 tot 100 knopen
    Dat is windkracht 12 !!

ik denk dat ik het kitesurfen maar laat die dag :) :emo:

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    harder dan die van 87?

Toen zat ik op een eiland en die is me nog behoorlijk bijgebleven! :eek:

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Eerst zien dan geloven :cool:

Vind het altijd wel gaaf, dat noodweer...

4. berenscheet

berenscheet Guest

waarom is dat deel nou weer net rond het weekend??

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    De wereld vergaat! Oftewel Die dagen gewoon achter de Geraniums door het raam staren, met een warme kop koffie en de hele zooi over je heen laten komen. :thumbs:

6. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Cool! Ben benieuwd of het echt waar is. Heb eigenlijk nog nooit een ''grote'' storm meegemaakt though. :)

7. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt dus weer effe bikkelen

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    lijkt me wel leuk:D
    vorig jaar werd er met Nederland helemaal gepot omdat er een weeralarm was met een zachte storm :+

9. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad eerst zien dan geloven:)

die storm van niet zo heel lang geleden was ook wel heel ernstig voor nederland principes maar dit is nog is een stuk erger...

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker windje op me fietsje...

11. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0

als je hem maar niet tegen hebt 8)

12. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GRR heb altijd wind tegen s'ochtens en s'middags!

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Lijkt me wel leuk om is mee te maken, als er dan maar geen ernstige dingen gebeuren. Ach, rond die tijd zit ik toch Assassins Creed te spelen als een malloot, het weer zal me niet eens opvallen dan :)

14. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    als xboxlive er die dag maar niet uitgaat of onze internetverbinding :D

15. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    leuk, dat zit menseen wel met een schoolexamens die nie gemist kunnen worden ook al is er noodweer

16. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Wat een ramp! :eek:

8)

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Gewoon Offline spelen dan! :eek:

18. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja denk zoizooo dat het niet gaat gebeuren maar ik zie wel.

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    brrr tornado's, moet er niet aan denken:eek: Werd al vrij bang toen ik lekker aan het varen was met een zeilbootje en er opeens een fucking grote windhoos in de verte op kwam doemen, tering snel richting haven gegaan:p

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Poepsie, ik moet like drie kwartier met een beetje wind door de polder heenfietsen voor mijn examens. Moet je nagaan met zo'n briesje... dat gaat allemaal echt niet lukken. Verdomme, als het vrijdag maar niet al gaat beginnen, ik moet dan ook bier drinken enzo en weer naar huis fietsen. Verdomme, mijn zus moet ook eens opschieten met haar rijbewijs...

Deel Deze Pagina