[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Schumacher komt zeker terug in de F1, maar niet als rijder. Hij gaat denk ik een managementfunctie bij het F1 team vervullen. Misschien wel als opvolger van Todt? Zou tof zijn als Hakkinen dan aan de slag gaat bij McLaren, 'vechten' ze weer tegen elkaar. :)

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Zou trouwens ook sowieso kut zijn als hij bij McLaren gaat rijden.
    wat moet ik dan doen met al mijn Ferrari petjes.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Schumacher bij McLaren? Weet eigenlijk wel zeker dat het nooit gaat gebeuren. Ik wil hem niet eens in zo'n mooie McLaren Mercedes zien! :+

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Fisichella is een subtopper, dat heeft ie bewezen te zijn. Ik denk dat 2001 en 2004 zijn beste jaren waren. Jammer dat hij toen geen topauto had, in 2005 was hij imo wat minder aan het worden en toen had ie dus wel die topauto.

Het was aan het begin van dit jaar al wel duidelijk dat het zou afhangen van het feit of hij Kovalainen kon verslaan of niet. De eerste seizoenshelft is dat hem ook gelukt. Rond de GP van Amerika dook er zelfs het gerucht op dat hij toen al dichtbij een contractverlenging zat. Maar toen begon Kovalainen zich te ontwikkelen, waardoor hij toch niet de verlenging gaat krijgen. Uiteindelijk heeft ie Kovalainen niet verslagen en dus lijkt het gedaan.

Jammer dat ie niet z'n laatste wedstrijd kon aankondigen en een normaal afscheid had kunnen krijgen, zoals bijvoorbeeld Jean Alesi of Johnny Herbert.

5. JeePee

JeePee Guest

Die discussie over Schumi... niemand weet dat Micheal volgende week gewoon de F2007 gaat testen zonder TC? Kimi is op vakantie aan Schumi neemt het ff over.

6. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Schumi heeft ervaring met F1 zonder TC, kan een grote hulp zijn.

-Edit-
    Ook leuk. :)

Laatst bewerkt: 7 nov 2007
  7. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kazuki Nakajima rijdt volgend seizoen voor Williams F1. De 22-jarige Japanner, zoon van voormalig Formule 1-coureur Satoru Nakajima, was in 2007 al testcoureur voor Williams en debuteerde in de Formule 1 tijdens de laatste race in Brazilië

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wist ik inderdaad niet. :) Dat Schumi het nog kan ben ik zeker van overtuig. Dat hij kan winnen ook. Maar wereldkampioen worden? Met jonge jongens als Alonso, Hamilton, Raikkonen, Massa, Kubica, Kovalainen en meer zou het hem zeer moeilijk gemaakt worden.

Wisten we al. ;)

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hehe , hoe oud dacht jij dat Fangio destijds was toen hij de laatste keer wereldkampioen werd.......in 1957 was hij 46 jaar oud...alvast heel wat ouder dan schumacher nu is...en kom niet af met het argument dat het autoracen zoveel méér vergt van een rijder...Destijds mijn beste reden ze met ware moordmachines die héél wat meer stuurmanskunst vereisten en die nagenoeg géén enkele bescherming aan de rijder boden.Héél wat anders dan die superveilige bolides van nu,waar de rijders na een zware crash quasi ongedeerd uit hun bolide stappen.Als die gasten uit Fangio's generatie een crash meemaakten konden ze het in de meeste gevallen alvast niet meer navertellen.....

10. JeePee

JeePee Guest

Wat heeft veiligheid met conditie te maken? Dat is puur de angstfactor. Je hebt nu toch echt een betere conditie nodig hoor:

18 in plaats van 7 races per jaar
    4 tot 5 G in plaats van 0,5 G in de bocht
    330 in plaats van 120 km/h
    0-100-0 in 4 seconden of van 0-100-0 in, wat zal het zijn? 15 seconden?

Of wil je zeggen dat Fangio met de conditie die hij op zijn 46ste had gewoon in een hedendaagse F1 auto had kunnen stappen en 1.5 uur lang had kunnen knallen op Maleisie bij 35° en een bom vochtigheid?

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2007
  11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    0,5 G en 120 km/h

Haha, dat meen je toch niet serieus he? Er is trouwens geen bocht die een F1 wagen 5G geeft.

12. JeePee

JeePee Guest

Best wel. Toevallig heb ik data geanalyseerd van een moderne rally auto en die heeft op asfalt ongeveer 1.3 laterale G-krachten. Ga 50 jaar terug naar banden zo dik als die van je fiets, een ophanding zo stijf als plastic en met rubber van wibra-kwaliteit, en je zit echt wel DIK rond de halve G.

Eau Rouge gaf met de V10 en plankgas ongeveer 4,8 G. Daarnaast komt het regelmatig voor dat er over de 4 G geremt wordt.

120 is inderdaad wat overdreven, topsnelheid lag ergens rond de 250, maar die haalde ze dan ook alleen op Monza en de Nordschleife.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ook Red Bull blijft nog een mogelijkheid voor Alonso. Stel nou eens dat Alonso naar Red Bull gaat ten koste van Coulthard (niet van Webber want anders gaat die naar Renault) die dan gedwongen moet stoppen en dat McLaren Kovalainen haalt voor Alonso. Dan blijven er bij Renault nog twee plaatsen over en twee coureurs: Fisichella en Piquet jr.

Ach ja *keeps on dreaming*...

14. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Renault in bezit van McLaren documenten. Het begint op wielrennen te lijken: corrupte sport....

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat was toch al tijdens het seizoen bekend of mis ik nu iets?

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    En een bronnetje? Een linkje?

@Tim NL: Owja? :eek:

17. JeePee

JeePee Guest

Dat is al heel lang bekend inderdaad.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
  19. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    :x

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik had wel geruchten gehoord maar verder niks meer over gehoord eigenlijk.

Oke, dat zegt genoeg. Wazig. Jammer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina