Doden bij schietpartij Finse school

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 nov 2007.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Juist door dit soort mensen is de wereld ziek, dus ik snap je punt niet. Als dit soort mensen niet zou bestaan, mensen die zichzelf en hun standpunten belangrijker vinden dan anderen, dan zou de wereld geweldig zijn. Er klopt dus niks van jouw punt.

2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Jongeman, wat is dit in vredesnaam voor een redenatie?
    Waarom moet de wereld opgeschud worden? Gebeuren er al niet genoeg enge, maffe, stomme, niet leuke en gruwelijke dingen waar men wakker van ligt? Dus doet hij dat ook maar omdat de wereld toch al zo kut is? Volgens mij heb jij het niet helemaal gelezen (ja, nu jij:+) want ik had namelijk wel dat deel gelezen van de startpost. Dit mannetje dacht dat hij ook slechts een individu was 'een dier, een mens' en later beweert hij van een hogere klasse te zijn en denkt hij te zeggen dat de mensheid het niet waard is om voor te vechten maar alleen is om te doden...

3. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is er ook mis met de maatschapij ze willen niet luisteren naar de door ons verklaarde "gekken" om het maar zo te zeggen.

Wat geeft jou het recht om mijn mening nietig te verklaren?

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vrijheid van meningsuiting?

5. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    "Ja het is goed wat hij heeft gedaan
    Maar ik vind het niet kunnen."

Dat is jouw mening berendhaan, zie je de tegenstelling niet?

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Wat is dat nou weer voor reactie? Ik zie nu alweer waarom dat jouw mening is. Je ligt een beetje op dezelfde lijn als die persoon.

Zie je niet dat de argumentatie achter je mening heel krom is?

dat niet eens...

Hier klopt geen moer van:
    "De wereld is gewoon ziek en soms moet je gewoon de mensheid opschudden door zoiets te doen. Dat hier dan onschuldige slachtoffers vallen is dan wel jammer."

De wereld is ziek bedoel je vast allemaal zinloos geweld en oorlogen etc mee. Waarom zou je het dan goed vinden als iemand mensen vermoord om opschudding hiervoor te veroorzaken? Hij doet dan dezelfde zieke dingen als die andere mensen en maakt de wereld alleen maar zieker. Daarnaast zag hij zich als een beter mens dan andere mensen, dat is in 90% ook de oorzaak van alle ellende op deze wereld.

Trouwens: berendhaan, als ik jou was zou ik een beetje op je reacties letten. Ik heb al wat meer posts van je gezien in verschillende threads waarin je reacties nou niet echt al te goed waren. Daarnaast heb je al een waarschuwing, dus als het aan mij ligt heb je bij de volgende uitspatting een weekban aan je broek hangen. Probeer een beetje normaal te reageren, ok? Ik hou je iig in de gaten.

7. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat jij je per ongeluk verkeerd verwoord hebt, wat kan gebeuren uiteraard.
    Want anders... jij bent dan toch ook niet zo'n wat wij dan noemen 'gek'?
    Anders wil ik gauw even weten op welke school jij zit.

Het probleem van deze 'gekken' is juist dat ze niet weten hoe de maatschappij in elkaar zit, daarom doen ze dit soort dingen...
    Deze jongen is serieus een kleinkind van Hitler en Satan geweest, hij dacht dat hij übermensch boven heel het mensenvolk was, hoe vind je die... Hij had dus ten eerste al een hele andere gedachtengang dan zomaar de wereld 'opschudden' voor alle ellende die gaande is. Ellende is altijd al gaande geweest, geschiedenisboeken staan er vol mee... deze gast had gewoon een hele zieke kijk op het leven, 'geloof' e.d.

8. Hound_NL

Hound_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon iemand die gek is klaar. _0/

9. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    dat je dat allemaal denkt over de wereld en de maatschapij is niet erg, maar als je zoiets gaat doen dan zit er echt wel een steekje los hoor.. :{

10. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    door de omstandigheden waarin hij leefde zal zijn gedachtenpatroon wel zijn ontwikkeld;
    ik weet niet of hij een goede opleiding deed, of hij een vriendin had... dat soort dingen tellen wel mee, kijk als je niets hebt om voor te leven dan kan je dat soort dingen gaan lopen verzinnen

11. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    wat berendhaan nou bedoelt, is dat hy ook ziet dat de wereld ziek is en dat die gast ff de mensen om zich heen wilt laten realiseren dat de wereld ziek is. Daar is hij het mee eens niet met het vermoorden van anderen en zichzelf. (iig zo begrijp ik het)

Tis niet goed wat die finse heeft gedaan maar ik kan zijn achterliggende gedachte enigszins wel begrijpen. Maargoed hij was een beetje doorgedraaid met zijn acties. Als hij nou wat verder had gekeken en de echt mooie waardevolle dingen in het leven had gezien.. Maar in zo'n dunbevolk land en koudm, zal hij wel weinig echt goede(begrijpende) vrienden en familie hebben gehad.. maarja finnland is een groot alchol verbruiker en die saami daar in het noorden zijn ook al zo depressief.

Het leven is wel mooi, je moet gewoon weten waar je moet zoeken.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het sowieso niet eens dat mensen denken wat hun pijn is, is automatisch ook de pijn van een ander. Niet iedereen ziet de wereld zoals hij dat ziet en ik vond het ook pure onzin als mensen zo gaan doen want niemand heeft het recht jouw leven aftepakken, niemand en als dat wel zo was dan zouden dat je ouders zijn, die jouw het leven gaven! En dan nog mogen ze dat niet doen tenzij je dat zelf wilt. Mensen moeten inderdaad verder kijken dan hun eigen ego. Mensen denken vaak alcohol terwijl soms de meest simpele dingen er al voor kunnen zorgen dat mensen net dat stapje tever zetten naar voren, je hebt zeker zelf ook wel eens dat je een k*t dag hebt en dan valt dat weer tegen en dan ben je ook al van jezelf erg depri dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat je breekt. Dont Judge a man on the way he looks on the outside, but how he is on the inside. En de schutter is aan zijn verwondingen overleden :) En hij zette zijn reden waarom hij het deed op YouTube, geloof dat onderhand filmpje eral af is gehaalt.

Laatst bewerkt: 8 nov 2007
  13. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is die gast intussen wel dood, aan die eigen kogel door z'n kop.

SI VIS PACEM, PARA BELLUM! JUSTITIA SUUM CUIQUE DISTRIBUIT! SIC SEMPER TYRANNIS!

I am prepared to fight and die for my cause. I, as a natural selector, will eliminate all who I see unfit, disgraces of human race and failures of natural selection.

Deze vertaling is ook zo ongeloooooflijk vrij, klopt alleen in heeeeeel grote lijnen.

Ik, je kan daar op je 15e al legaal een eigen pistool/geweer kopen.(Voor de jacht, daar houden Finse jongeren nou eenmaal van :D )

Laatst bewerkt: 8 nov 2007
  14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik gebruik dit topic er even voor:
    [upd] Doden bij schietpartij Duitse school

Op de Duitse Albertville-school in Winnenden heeft vanochtend om 9:30 uur een schietpartij plaatsgevonden. Volgens de politie zijn er twee mensen gedood en zijn er verschillende gewonden. Een man heeft met een geweer om zich heen geschoten, aldus de politie. De dodelijke slachtoffers zijn waarschijnlijk leerlingen van de school.

De vermeende dader is daarna naar de stad gevlucht. Zijn identiteit is nog onbekend, alleen is bekend dat hij in zwarte legerkleding was gekleed. De politie roept automobilisten op geen lifters mee te nemen, de verdachte zou zo mogelijk willen ontkomen.

Update 11:11:
    Bild.de meldt inmiddels dat er 9 doden zijn gevallen. De man zou door de gangen van de school zijn gerend en daarbij hebben geschoten in de lokalen. De politie heeft de omgeving hermetisch afgesloten en is op zoek naar de dader.

Update 11:17:
    De schutter zou een oud-leerling van de school zijn. Van zijn ouders is bekend dat ze thuis een verzameling van zo'n 18 wapens hebben. Of de verdachte één van die wapens heeft gebruikt is onbekend.

Update 11:26:
    Inmiddels is het dodental opgelopen tot tien: acht scholieren en twee docenten. De politie is met helikopters en speurhonden een klopjacht begonnen. De dader zou een 17-jarige jongeman zijn, die al bekend was bij de politie.

Update 12:00:
    Inmiddels is een verdachte aangehouden en opgepakt. Bij het huis van de ouders van de verdachte is een inval gedaan door de politie. De moeder is meegenomen voor verhoor, de vader zou een rijke ondernemer zijn. In het huis zijn 16 legale wapens aangetroffen. Of de verdachte de dader is, is nog niet bekend.
    De scholieren van de middelbare school zijn direct na het incident opgevangen door psychologen en hulpverleners. Zo'n 1.000 scholieren waren aanwezig in het gebouw.

Update 12:14:
    Er wordt gemeld door de Duitse pers dat de dader nog niet is gepakt. De website van de Stuttgarter Nachrichten, een belangrijke nieuwsbron, is inmiddels helemaal onbereikbaar door de grote drukte.

Update 12:20:
    Om 12:30 uur is er een persconferentie over de schietpartij. De Duitse zender N24 meldt dat er inmiddels een 11e dodelijk slachtoffer is. Dit slachtoffer is door de dader neergeschoten tijdens zijn vlucht.
    Journaal24 zendt momenteel live-beelden uit van rond de school.

Update 12:30:
    De dader zou een automobilist gegijzeld hebben en met een Volkswagen Sharan door de politie-afzetting zijn gebroken. De gegijzelde zou bij de snelweg uit de auto zijn gezet door de dader, die nu weer alleen op de vlucht is.
    Er zou inmiddels ook sprake zijn van een tweede dader, aldus N24.

Update 12:40:
    De dader zou inmiddels dood zijn, onduidelijk is nog of het om zelfmoord gaat of dat hij is neergehaald door de politie. Hij heeft echter wel nog 2 dodelijke slachtoffers gemaakt op zijn vlucht.

Update 13:22:
    De dader is zo'n 40 kilometer verderop door de politie in een winkelcentrum doodgeschoten. Het dodental staat inmiddels op 13, exclusief de dader. Er zouden 9 scholieren, 2 docenten en 1 omstander gedood zijn.
    Bij de schietpartij in het winkelcentrum, waarbij de politie de dader doodde, zouden twee agenten gewond zijn geraakt.

Update 13:33:
    De Duitse bondspresident Horst Köhler heeft zijn medeleven uitgesproken aan de nabestaanden en kennissen van de slachtoffers. De dader zou in een legeruniform met gasmasker de school zijn binnengegaan.

Update 13:43:
    Het dodental staat momenteel op 16, inclusief de dader: 9 scholieren, 3 leraren, 1 medewerker, 2 omstanders en de dader zelf. In totaal heeft de politie zo'n 1.000 man ingezet voor de klopjacht op de dader en de afwikkeling rond de school.

Update 14:02:
    De dader zou de 17-jarige Tim zijn, wiens ouders inderdaad thuis een wapenverzameling hebben. De politie doorzoekt het huis. Tijdens zijn moordactie zou Tim in klas 10D geroepen hebben: 'zijn jullie nog niet allemaal dood?'

Update 14:11:
    Ministerpresident Günter Oettinger heeft zojuist de dood van de 17-jarige dader Tim K. bevestigd.

Update 15:06:
    Inmiddels is bekend geworden dat de vader van de vermoedelijke dader, de doodgeschoten Tim K., lid was van de plaatselijke schietvereniging.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  15. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Echt ziek dit, we keken vandaag bij mij op school en documentaire over Columbine, kom je thuis hoor je dat dit gebeurd is..

16. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wat erg.. dit is ongelovelijk, 32 doden..
    Dit verdient wel een eigen draadje Dulle.

Zo krijgt hij amper aandacht,

Overigens zijn er ook passanten buiten school vermoord tijdens een politieachtervolging..

RIP

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
  18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Is een schietpartij in een Finse school dan minder erg dan die in een Duitse? ;)

Update 16:09:
    Vanavond om 18:00 uur zal een speciale kerkdienst gehouden worden voor de slachtoffers van de gebeurtenis van vandaag. In het Europese Parlement is één minuut stilte gehouden ter nagedachtenis. Er is inmiddels ook een foto opgedoken van de dader Tim Kretschmer:
    Bij de huiszoeking in het huis van de ouders van Tim bleek één van zijn vaders wapens niet aanwezig te zijn. De vader is sportschutter en beschikt over 16 vergunningen voor wapens, echter miste er één wapen.

edit: Trouwens de startpost aangepast zodat ie nu over dit geval gaat.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    vreselijk dit , je vraagt je af hoe het zo ver kan komen

20. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dit gewoon echt niet, moet zeggen lijkt me wel een gamer....

Zou het een hel vinden als je zo'n mafkees door school ziet rennen en om zich heen schieten. Mijn medeleven voor de getuigen, en familie van de overledenen

Deel Deze Pagina