200? damn. Deed maandag voor het eerst 75kg ass to the grass en was al redelijk heavy vergeleken met 85kg paralel.
Sick? Go train
Should you excersize while sick?
http://www.bodybuilding-muscle.com/training-while-sick.html
Maar ja er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die het bewijzen of tegen gaan. Dus het is en blijft een gevoelsmatige iets.
Je kant zeggen dat het slecht is omdat het je immuunsysteem verneukt. (wat ik alles behalve serieus neem) En er zijn mensen die beweren dat je door te sporten allerlei zooi sneller door je lichaam pompt zodat het sneller bij de ziekte kiemen is.
Mij boeit het weinig. Uit eigen ervaring weet ik dat ik juist harder train en meer kan en binnen 2 dagen weer gezond ben. Maar je moet dan wel je training aanpassen afhankelijk van wat voor ziekte je hebt.
Mijn immuunsysteem wordt daar en tegen net zoals de rest van me lichaam, elke 2 weken opgemeten en gecontroleerd, en alles is intact. Me pa neemt het fysieke aspect voor zijn rekening en me stiefma het interne. Even prikken voor 1 druppel bloed, onder de microschoop er mee en kijken of alles er nog in zit wat er in moet zitten...en natuurlijk of het actief is. In het verleden had ik wel alles, maar werkte het niet dus moest ik immunonorm en vitamines zoals B50+C complex slikken.
De vraag is dan in mijn ogen niet of het slecht is voor je immuunsysteem, maar eerder hoeveel zin heeft het mbt spieropbouw. Tijdens ziekte kun je grotere prestraties neerzetten, maar groeien je spieren na afloop ook? Of is je lichaam te druk bezig om je verkoudheid e.d. nog te bestrijden?
Klik om te vergroten...