De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Digitale TV nemen.
     
  2. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Verder geen andere optie?
     
  3. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de R32 helemaal niet zo'n mooi beeld hebben. Valt mij heel erg tegen. Ik heb hem ook een tijdje bekeken, maar voor iets meer geld heb je een stuk betere TV. Dat is het echt wel waard.
     
  4. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja k heb niet meer geld en heb eignelijk nog nooit op lcd tv gegamed dus zal het verschil met de betere lcd tv's niet merken :thumbs:
     
  5. DuckBite

    DuckBite Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitale tv zal wel helpen mits je dan een HD decoder neemt en geen gewone decoder met scart. Als je dat wil zul je toch dieper in de buidel moeten tasten. Ik heb de tv zojuist terug gebracht en game nog wel even een tijdje door op mijn Sony CRT tv. Mocht iemand een ander goed idee hebben wat betreft EN goed tv/dvd kijken EN goed gamen dan hoor ik dat natuurlijk graag! :) en nee, twee tv's is geen optie voor mij.
     
  6. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Analoge tv op een HDTV is niet sowieso crap! Ik heb de Panasonic TX-32LX70, de kwaliteit van analoog vond ik eigenlijk extreem meevallen (het is niet super, maar kan er wel zeker mee door)! Het is soms niet veel slechter dan digitale tv bij andere mensen.
     
  7. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Iemand?
     
  8. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 26R71 is ook mijn eerst HDTV, maar goed als je net niet genoeg geld hebt houd het op.
    @thomas wat is je maximum bedrag? De 23R81 is een heel goede TV maar misschien te klein. Ik weet niet hoever je van de TV gaat afzitten. Mijn advies is 26R71 of de 32S81. 23 is misschien iets te klein. Ga je voor een 26 inch TV dan zou ik niet de S pakken, maar de R . Die is toch net wat beter en voor hetzelfde geld.
    Wil je trouwens per se in de winkel een TV kopen?
     
  9. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Bedankt voor je reactie sven..
    Ik zit ongeveer een halve meter van mijn tv af, dus een kleiner voormaat lijkt me slimmer ..
    http://kieskeurig.nl/review/8E711603275B4CCCC12572A4004DA3F9.htm
    ik blijf toch daarop terugkomen, dat contrast is geweldig.. (Edit: oh haha daar had je het dus over -.-')

    Ik wil mijn tv liever in de winkel kopen omdat het anders met garantie en dergelijke waarschijnlijk wat moeilijker gaat, maar als jij deze twijfel van me af weet te krijgen zou dat fijn zijn :p.

    Mijn budget is ongeveer 500 euro.. mag er ìets vanafwijken.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Die Sony bravia in het Mediamarkt krantje ziet er ook niet verkeerd uit.
    Kost 800 euro.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    (gaat over de philips aurea)

    Ik vind dat ambilight echt geweldig, vele malen beter dan dat kleine beetje licht bij de vorige types.
    Maar de scherpste? Nee hoor, echt niet. Ik heb m lang zitten bekijken en bij sommige stukken was t beeld geweldig (film met die 4 superhelden, ben de naam kwijt), maar er zaten ook stukken bij die waren niet meer dan matig met een hoop pixelruis(en t was geen tvzender ofzo, gewoon dvd of blu-ray demo).

    Maar nogmaals, dat licht is prachtig. Helemaal als je m thuis heb hangen en je kamer donker is. Als die over 2 jaar op n plasma zit met n betere beeldkwaliteit en voor 2000-2500 op 50inch, dan staat die zeker op mn lijstje!
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind het Aurea licht (om het scherm heen dus) inderdaad bijzonder. Maar het beeld wat het scherm zelf tevoorschijn tovert niet zo bijzonder. Zwart was geen zwart, maar blauwgrijs. Een bekend probleem voor deze serie blijkbaar, op diverse fora gelezen tenminste.

    Toch was de ervaring van een DVD van Michael Buble met veel paars/roze licht in een vrij donkere zaal in NY toch wel best indrukwekkend door het Aurea systeem (en de vette Harman Kardon set die mooi geluid produceerde in de winkel).
     
  13. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die tv (23R81) inderdaad heel erg goed voor je is. Als je een halve meter van een TV af zit, moet je sowieso niet groter nemen dan 26 inch. Ik gebruik zelf mijn 26R71 ook als monitor en daar zit ik iets meer dan halve meter vanaf.

    Samsung staat bekend om zijn prijs/kwaliteit verhouding, dus je zal waarschijnlijk geen betere TV vinden voor dat geld. Let er wel op dat het maximale audio vermogen een beetje aan de lage kant is. 6 Watt is redelijk weinig, maar aangezien je dicht bij je TV zit is het wel te doen (behalve als je een audiofiel bent zoals ik:+).
    Ook iets waar je op moet letten is de kijkhoek. Als je niet recht voor je TV zit dan zul je snel een vermindering van kwaliteit zien.

    Als laatste is de contrast misleidend. De hoge contrast komt dankzij het DNIe systeem. De meeste mensen zetten deze functie uit, omdat de donkere kleuren verspringen. Zwart moet steeds opnieuw worden ingesteld, waardoor bij een wisseling van beeld zwart pas na 1 seconde 'echt' zwart wordt. De echte contrast ratio ligt waarschijnlijk rond de 800, maar dit is natuurlijk ook erg goed.

    Je snapt natuurlijk wel dat je in een winkel waarschijnlijk altijd meer betaald. Op internet is dus vanaf 450 euro te vinden. Ik heb geen moeite met online bestellen. Als het verschil met de prijs in de winkel niet echt groot is, moet je maar gewoon naar de winkel gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je dat fijner vind.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  14. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Alright, nogmaals bedankt voor je info.
    Ik ga hem binnenkort is even in de winkel bekijken en kijk dan wat ik doe :)
    450 euro tegen 499 euro vind ik toch wel een groot verschil.. En echt grote nadelen zijn er niet, je hebt overigens nog steeds garantie (toch?). 10 procent extra betalen gaat wel erg ver
     
  15. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wel zeker dat je niet gewoon last hebt van banding via scart? Jouw decoder gaat over scart? Een behoorlijk deel van de Samsung schermen heeft hier namelijk last van. Op Tweakers zeggen een hoop mensen dat dit komt omdat de voeding te dicht op de scart poorten is geplaatst. Je noemt blokjes etc die door het beeld heen gaan; zie je ook golfjes door het beeld heen gaan?
    In de winkel waar ik mijn scherm heb gekocht pakten ze eerst mijn tv uit zodat ik in de winkel (voor de aankoop) de scart aansluiting kon testen (gewoon mn 360 meegenomen :) ) op banding problemen evenals checken welke firmware versie erop stond. Oudere firmware versies (1013 en eronder dacht ik) hebben problemen met 24 fps ('Truemovie' oid.)ondersteuning @ fullhd met hddvd's en blurays.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  16. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds een week de Pioneer 50-inch 1080p KURO met Direct Colour Filter 3+ Full HD PDP-LX508D in huis:
    [​IMG]

    Meer info: Klik
    [​IMG]
    En toen maar ook een PS3 (naast mn in reparatie zijnde Xbox360... ) gekocht met wat blu-rays...

    In ieder geval allemaal: :eek::eek::eek: en om nog eens wat te zeggen: :eek:
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  17. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Super tv, is voor mij iets te duur en te groot *)
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Holy smoke. Lekker hoor! :cool:
     
  19. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Omfg, dat is gigantisch 50 inch :0. Design vind ik alleen niet zo mooi ;) Maar voor de rest wel een über TV :9
     
  20. pinda

    pinda jordy

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding man! Pioneer is top, heb er ook mijn DVD-speler en reciever van! Maar zo'n brute TV is te hoog gegrepen voor een student ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina