Ik denk dat die tv (23R81) inderdaad heel erg goed voor je is. Als je een halve meter van een TV af zit, moet je sowieso niet groter nemen dan 26 inch. Ik gebruik zelf mijn 26R71 ook als monitor en daar zit ik iets meer dan halve meter vanaf.
Samsung staat bekend om zijn prijs/kwaliteit verhouding, dus je zal waarschijnlijk geen betere TV vinden voor dat geld. Let er wel op dat het maximale audio vermogen een beetje aan de lage kant is. 6 Watt is redelijk weinig, maar aangezien je dicht bij je TV zit is het wel te doen (behalve als je een audiofiel bent zoals ik).
Ook iets waar je op moet letten is de kijkhoek. Als je niet recht voor je TV zit dan zul je snel een vermindering van kwaliteit zien.
Als laatste is de contrast misleidend. De hoge contrast komt dankzij het DNIe systeem. De meeste mensen zetten deze functie uit, omdat de donkere kleuren verspringen. Zwart moet steeds opnieuw worden ingesteld, waardoor bij een wisseling van beeld zwart pas na 1 seconde 'echt' zwart wordt. De echte contrast ratio ligt waarschijnlijk rond de 800, maar dit is natuurlijk ook erg goed.
Je snapt natuurlijk wel dat je in een winkel waarschijnlijk altijd meer betaald. Op internet is dus vanaf 450 euro te vinden. Ik heb geen moeite met online bestellen. Als het verschil met de prijs in de winkel niet echt groot is, moet je maar gewoon naar de winkel gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je dat fijner vind.
Laatst bewerkt: 15 nov 2007