De game is ook helemaal voor mij gemaakt. Ik vind het een topgame tot op heden en ik geniet van ieder moment. Het spel neemt mij helemaal mee in die wereld en ik geloof die wereld (nou ja, niet altijd, de AI is soms een beetje dom ) en dat vind ik van belang. Dat ik niet 8.000 dingen kan doen zoals in GTA is voor mij geen probleem, ik heb genoeg te doen daar in die wereld.
Ik zou het spel geen 9,9 geven omdat ik ook goed begrijp dat niet iedereen in die wereld gelooft en daarmee dus een groot deel van haar kracht al weg is. Dan blijft er voor een hoop gamers (te) weinig over om een cijfer van 9,9 te kunnen rechtvaardigen. Persoonlijk vind ik het echt een prachtgame, een van de mooiste werelden waarin ik ooit heb mogen rondlopen. Er zijn games met betere gameplay hoor, maar de gameplay is goed genoeg voor mij om optimaal van dit spel te kunnen genieten. De hype van het spel vind ik niet boeiend, dat hebben de media en de gamers zelf gedaan. Dat het dan uiteindelijk voor velen minder is dan gehoopt is jammer voor hem. Ik had geen nieuwe standaard verwacht met de komst van deze game. Het spel is wat mij betreft wel van het kaliber van ICO en SotC. Daarin kan je ook niet een hele hoop doen maar de wereld is subliem in elkaar gezet. En tussen alle shooters, sportgames en racegames vind ik dat persoonlijk een verademing.
Laatst bewerkt: 16 nov 2007