Daar zijn dus -tig theorien over he; maar goed die vraag je gelukkig niet, je vraagt hoe ver ik ervandaan zit: ongeveer 4,20 meter.
Mijn ervaring m.b.t. die afstand (wetende dat ik eerst een 80cm scherm had en nu dus een 127cm scherm en dat ik die 50inch erg graag wilde, mijn partner minder - te groot) even het volgende:
Afgezien dat het toestel het neusje van de zalm is (dus niks over de kwaliteit)
- 1e avond... ik: - stil wat groot in mn hoofd - mijn partner: hij is erg mooi, maar ik heb spijt over de grootte
- 2e avond... ik: hij is wel mooi he - partner: absoluut, maar blijf twijfelen over grootte
- 3e avond... ik: gaaf he - partner: ja, eigenlijk wendt het snel...
- 4e avond... ik: aan het genieten - partner: aan het genieten
- 5e avond... beiden: nooit meer terug
Haha, nou om het even te schetsen dus: de grootte is altijd wennen op welke afstand ook (even binnen de "normale" kijkafstanden). Ik ken sommigen die er dichter op zitten, maar hoe groter het scherm, hoe meer je je moet aanpassen, zeker als beelden snel veranderen of bewegen (kijk uit voor zeeziekte). Dat laatste (snelle bewegingen) maakt het wat minder confortabeler naarmate je er dichter op zit, maar qua kwaliteit is deze echt top!
(en nee, ben geen student meer, maar het is inderdaad een behoorlijke investering, heb er absoluut geen spijt van!!)
Laatst bewerkt: 16 nov 2007