De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    @Fireballs_nl

    Gaan we ook ff wat pics make? :D :cool:.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @ Fireball

    Damn vette pioneer man ......

    even een vraagje.........op hoeveel meter afstand kijk jij ?

    Heb namelijk ook een 50inch plasma alleen niet full-hd, wil kijkafstand weten ivm met overweging om toch voor een 50 inch full hd te gaan. Ik zit namelijk op 4,5 meter kijkafstand.
     
  3. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn dus -tig theorien over he; maar goed die vraag je gelukkig niet, je vraagt hoe ver ik ervandaan zit: ongeveer 4,20 meter.

    Mijn ervaring m.b.t. die afstand (wetende dat ik eerst een 80cm scherm had en nu dus een 127cm scherm en dat ik die 50inch erg graag wilde, mijn partner minder - te groot) even het volgende:

    Afgezien dat het toestel het neusje van de zalm is (dus niks over de kwaliteit)

    - 1e avond... ik: - stil wat groot in mn hoofd - mijn partner: hij is erg mooi, maar ik heb spijt over de grootte
    - 2e avond... ik: hij is wel mooi he - partner: absoluut, maar blijf twijfelen over grootte
    - 3e avond... ik: gaaf he - partner: ja, eigenlijk wendt het snel...
    - 4e avond... ik: aan het genieten - partner: aan het genieten
    - 5e avond... beiden: nooit meer terug

    Haha, nou om het even te schetsen dus: de grootte is altijd wennen op welke afstand ook (even binnen de "normale" kijkafstanden). Ik ken sommigen die er dichter op zitten, maar hoe groter het scherm, hoe meer je je moet aanpassen, zeker als beelden snel veranderen of bewegen (kijk uit voor zeeziekte). Dat laatste (snelle bewegingen) maakt het wat minder confortabeler naarmate je er dichter op zit, maar qua kwaliteit is deze echt top!

    (en nee, ben geen student meer, maar het is inderdaad een behoorlijke investering, heb er absoluut geen spijt van!!)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  4. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, kom door de weeks in de avond thuis en dan vooral nu met het najaar is de kamer net wat te donker voor goede foto's... wellicht na dit weekend. Maar 1 ding voorop: foto's zeggen niks van de beeldkwaliteit he... }:] dat moet je in het echt zien.

    (overigens zijn er genoeg winkels die instellingen zo slecht hebben staan dat je hem niet zou kopen, voorbeeld was Correct R'dam... enug dit scherm is ZEER slecht te krijgen...)
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is niks beter dan deze TV!
    Als ik 6000 euro had zou ik niet over twijfelen en deze zo kopen.
    20000:1 contrast en niet van dat BS dynamische contrast, 1080p v1.3a, Plasma 2.0 technologie (geen burn-in meer) en veel energiezuiniger dan voorgaande Plasma TV's.
     
  6. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Rivanov die is nog effe wat beter dan dat ik heb. pioneer pdp.508XD.

    Fireballs mooie tv man en daar ga je zeker van genieten. Dat doen ik ook met mijn pioneer.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar jouw 50" mag er ook wezen hoor!
     
  8. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    haha dank je dat weet ik.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

    Ik sprak vandaag mij collega erover en die had van een kennis gehoord(die veel met plasma en LCD bezig is, verkoopt ze enzo, en leek er veel van te weten) dat je nog echt niet voor plasma moet gaan.

    Want na een tijdje zouden de kleuren flets worden, en de plasma mag ook niet liggen, dus ivm met vervoer is het heel erg uitkijken.

    Maar goed....is dit echt zo dan? Hoe erg is dit, en na hoeveel maanden/jaren gebeurd dit meestal?
     
  10. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt meer aslof je collega een beetje in tijd heeft stilgestaan sorry... Desondanks kun je over dit onderwerp gigantisch veel (en ook tegenstrijdige) info vinden. Het is te kort door de bocht te zeggen dat het 1 beter is dan de ander. Het ligt er vooral aan wat je wilt.

    Om zomaar iets in te brengen tegen LCD:

    - Grote schermen (>=37”) zijn nog steeds duur in aanschaf.
    - De reactietijd is niet zo goed als bij een plasmascherm, (maar is aan het verbeteren).
    - Het “Black level” (in donkere omgevingen) is niet zo goed als bij een plasmascherm.

    Andersom kun je natuurlijk ook veel zaken opnoemen, maar vele zaken zoals inbranden zijn echt geen reden meer (ok, ligt ook aan het merk, prijs en generatie én hoe je ermee omgaat) om geen plasma te kopen. Ga niet alleen af op wat een collega vindt, ga af op wat jezelf vindt en laat je goed voorlichten door speciaalzaken (nee, niet de grote boeren zoals MM)...

    Een leuke site om eens ook te bezoeken: Plasma en lcd feiten. Dat feiten op basis van techniek nog niet wil zeggen dat het een beter is dan het ander.

    Ik heb zelf inderdaad jaaaaaaren gewacht tot ik zelf tevreden was met de ontwikkelingen op plasma / lcd. Met de Kuro's van Pioneer was ik van mening dat het nu tijd was om er 1 te kopen. Ik hoop dat mijn verhaal je wellicht wat meer geprikkeld heeft :):
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmm klinkt toch wel beter zo'n plasma scherm xD.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet het man, het is altijd weer via via wat je hoort. In principe had ik al genoeg positieve dingen over de plasma gehoord en ik had niet voor niets eigenlijk de beslissing al gemaakt om straks voor een plasma te gaan.

    Ik wil absoluut een 100 cm scherm..niet kleiner,die panasonic kwam in recensies er heel goed uit.
    Ik moet hoe dan ook sowieso wachten,want ik kan het nooit betalen nog.

    Dus kortom....echt grote scherm (100cm dus bijv) bij LCD is gewoon duurder dan een plasma van 100 cm?
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Omdat LCD eerder full-hd is dan plasma... volgens mij.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Deze site laat echt goed zien waar ik zo van stond te kijken toen ik naar een speciaalzaak ging en de beelden ging vergelijken. Mooi stukje info met vergelijkend beeldmateriaal! :thumbs:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een nieuwe coax-kabel en antenne-versterker doet wonderen.
    Het analoge tv-beeld is hier met 10m kabel van redelijke kwaliteit.
     
  16. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand voor ong €600,- een goede hd tv om op te gamen. zit te twijfelen of ik niet beter een goeie monitor kan kopen om op te game.
     
  17. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zelf zou ik dan voor de LE32R81 gaan is 650,- goeie TV ga hem zelf ook hale ^^.
     
  19. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet de LE26R32? (heb het over de R niet over de '26')
     
  20. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina