Haha, ja vind je het gek dat het dan goed draait? Sjees! *)
Maar eff serieus: dit spel verschilt zo enorm van C&C 3. Als ik er langer over nadenk past Supreme Commander eigenlijk helemaal niet op de 360. Want:
1) Totaal andere demografie. Veel console gamers willen best wel een RTS spelen, maar dan moet het vooral fast paced en twitchy zijn. En dat is C&C altijd geweest. SupCom is dat stukken minder en is daarnaast ook veel lastiger onder de knie te krijgen (om echt te meesteren). SupCom is ook veel serieuzer qua toon. Tis bijna werken af en toe in SupCom, zeker als je het spel serieus neemt. Verwacht ook geen maffe quips als je op units clickt of te kunnen winnen met alleen maar een simpele tankrush. SupCom (en ook Total Annihilation) is veel meer gericht op de hardcore RTS fan. Kan me niet voorstellen dat er daar zoveel van zijn op de 360. De echte gekken kopen gewoon een fatsoenlijke PC en spelen het spel daar wel op.
2) Technisch haalbaar op de 360? Kleine kaarten misschien wel, maar wat als er 200+ units over je scherm crossen? Nog erger, in MP? Het zou geweldig zijn, maar ik betwijfel het. En dat optimizen voor de 360... denk je echt dat ze daar nog veel tijd voor gaan nemen?
3 ) C&C3 is nog redelijk eenvoudig qua strategy en dus ook qua besturing en functies. Maar SupCom, dat is een ander verhaal. Tis gewoon een veel complexer spel en ik vraag mij dus echt af hoeveel plaats hiervoor is op een controller. Het lijkt me echt een crime om al die functies te laten mappen onder alle controller buttons. Of gaan ze de 360 gewoon sterk vereenvoudigen? Een soort versimpelde versie tegenover zijn grote PC broer? Dan speel ik eerlijk gezegd liever the real thing.
SupCom op de 360: lijkt me leuk. Maar eerst zien, dan geloven.
Laatst bewerkt: 20 nov 2007