1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Supreme Commander

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 13 nov 2007.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Maar dat kan de Xbox wel aan. Kijk naar Ninety Nine Nights. Was wel geen super game, maar daar had je eindeloos veel mannetjes op je beeld die toch wel allemaal apart handelen. Niet verschillend, maar elk kón afzonderlijk handelen en alles was volledig ganimeerd. Dus dat moet mogelijk zijn. Met C&C3 en Lord of The Rings ging 't toch ook goed? Die games zijn technisch misschien wat lager, maar vroeger ook zo goed als niks van de Xbox360 hé!

2. aqwwqa

aqwwqa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft Command and Conquer niet bewezen dat RTS-games op consoles WEL werken ??? Voor mij wel ! In het begin is het gwn wat sukkele met de controls maar na een paar uurtjes kan zelfs t'kleinste kind het ! Wrm zoude de controls dan niet macheren met SC ?

3. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het met hem eens. Je moet er even door heen bijten in het begin, maar daarna is het een geweldig spel! Als je er van houdt!! :thumbs:

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ehh, Gears of War heeft hoge systeemeisen. Tenminste, als je voor max. details + hoge res. + AA gaat.

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, das jouw mening. Ik vind ze meevallen. Om ook even aan te geven waarom : mijn PC (nu inmiddels ook weer bijna anderhalf jaar oud) trekt Gears of War op 1920x1200 full detail. En dan heb je het mooiste plaatje wat er te behalen valt, in ieder geval onder DX9 (kweet niet wat DX10 nog precies aan dit spel toevoegt). Zelfs op 1280x800 (zegmaar 720p) ziet Gears er op de PC strakker uit dan op de 360 op dezelfde resolutie. Maar goed, daar ging het niet om :)

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan ben ik best nieuwsgierig naar je videokaart. :)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie sig :)

8. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    C&C3 speelt heel anders dan Supreme Commander.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haha, ja vind je het gek dat het dan goed draait? Sjees! *)

Maar eff serieus: dit spel verschilt zo enorm van C&C 3. Als ik er langer over nadenk past Supreme Commander eigenlijk helemaal niet op de 360. Want:

1) Totaal andere demografie. Veel console gamers willen best wel een RTS spelen, maar dan moet het vooral fast paced en twitchy zijn. En dat is C&C altijd geweest. SupCom is dat stukken minder en is daarnaast ook veel lastiger onder de knie te krijgen (om echt te meesteren). SupCom is ook veel serieuzer qua toon. Tis bijna werken af en toe in SupCom, zeker als je het spel serieus neemt. Verwacht ook geen maffe quips als je op units clickt of te kunnen winnen met alleen maar een simpele tankrush. SupCom (en ook Total Annihilation) is veel meer gericht op de hardcore RTS fan. Kan me niet voorstellen dat er daar zoveel van zijn op de 360. De echte gekken kopen gewoon een fatsoenlijke PC en spelen het spel daar wel op.

2) Technisch haalbaar op de 360? Kleine kaarten misschien wel, maar wat als er 200+ units over je scherm crossen? Nog erger, in MP? Het zou geweldig zijn, maar ik betwijfel het. En dat optimizen voor de 360... denk je echt dat ze daar nog veel tijd voor gaan nemen?

3 ) C&C3 is nog redelijk eenvoudig qua strategy en dus ook qua besturing en functies. Maar SupCom, dat is een ander verhaal. Tis gewoon een veel complexer spel en ik vraag mij dus echt af hoeveel plaats hiervoor is op een controller. Het lijkt me echt een crime om al die functies te laten mappen onder alle controller buttons. Of gaan ze de 360 gewoon sterk vereenvoudigen? Een soort versimpelde versie tegenover zijn grote PC broer? Dan speel ik eerlijk gezegd liever the real thing.

SupCom op de 360: lijkt me leuk. Maar eerst zien, dan geloven.

Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zifnap, ik heb SupCom gespeeld en ben het met je eens. Ik denk echter wel dat het mogelijk moet zijn. Je hebt de gigantische kaart waarop veel gebeurd, dus dat word lastig met een controller. Je hebt echter ook redelijke trage actie, dus dat maakt het dan weer makkelijker speelbaar. En qua diepte? Wat maakt dat nou uit? Waarom kan een console-gamer niet diep gaan? Op de computer is het wellicht makkelijker, maar het is zeker mogelijk. Denk ik.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik weet het niet. Denk je echt dat hier een markt voor is op de 360? Bij C&C3 kan ik me dat nog wel voorstellen. Maar SupCom op de 360? Zullen dan echt veel gamers geinteresseerd zijn? Gamers misschien waarvan de PC niet krachtig genoeg is... maar de rest? Geven die daar wat om? Ik vind SupCom niet echt een "console vibe" hebben. C&C en BfME daarentegen wel. Gewoon veel dezelfde units bouwen en je komt vaak al heel ver. Ik vind C&C3 echt ontzettend vet (ga de geplande expansion ook zeker halen), maar serieus moet je het zeker niet nemen. Bij SupCom moet je juist veel tactisch en strategisch nadenken als je succesvol wilt zijn. Hell, je voertuigen komen zelfs zonder "benzine" te staan op grote kaarten. Zie je zoiets in C&C3 terug? En zoals je zegt, het spel is verre van snel en ook qua uitstraling eerder sober. Denk je dat zoiets bij veel console gamers zal aanslaan?

EDIT:

Om nog een keer op je vraag in te gaan Willem... ik denk dat het dus wel mogelijk is, alleen mijn vraag is dus: is de groep geinteresseerden ook groot genoeg?

Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hhmm, ja, nu grijp je wel iets interessant aan ja.
    C&C3 en LOTR zijn toch meer de snelle games. De games met een naam! SupCom spreekt toch wat minder mensen aan, zeker de mensen die zich alleen bezig houden met consoles. Mensen die zich bezig houden met het gamen op de pc en strategie spelen, hebben de game vast wel. Dat kan inderdaad een probleem worden ja! :eek:

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou, de IGN preview komt eigenlijk best positief over.

IGN.

Besturing lijkt heel redelijk en de graphics zien er nog best behoorlijk uit. Ik zie wel dat de schaduwen sterk zijn vereenvoudigd, maar gelukkig zien ze er niet blokkerig uit (zoals bij BFME).

Wie weet wordt het nog wat... dit spel zou ik nog best eens willen kopen voor de 360, ook al draait ie redelijk goed op mijn D-Core PC. Toch leuk om dit online te kunnen spelen en het is tenminste niet zo rush gericht als C&C en BFME, waarbij het toch vooral om de actie gaat.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Een nieuwe preview bij Gamespot:

Click.

Voor zover ik kan beoordelen draait het heel netjes. Details staan op gemiddeld tot hoog (vergeleken met mijn PC), heel behoorlijk als je bedenkt hoe massief de schaal is waarop alles gebeurd in dit spel. Maart/april is waarschijnlijk al de release. Ik zal binnenkort eens wat meer informatie over Supreme Commander zetten op deze forum, om mensen die onbekend met het spel zijn te enthousiasmeren. Als SupCom fatsoenlijk werkt op de 360, heb je wel meteen een van de beste RTS games te pakken op welk platform ook. C&C3 is leuk, maar SupCom is de overtreffende trap. :)

15. aqwwqa

aqwwqa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij spreekt het zeker aan en ik denk ook degene met een xbox360 en een minder sterke pc zoals ik . Zelfs de demo van SC is te zwaar voor men pc. En als SC uit is voor de 360 ga ik hem zeker halen.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    OUCH!

Wat een tegenvaller... dit had ik dus echt niet verwacht. :'-(

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    De IGN review is ook niet echt positief...

Bijvoorbeeld, de game pauzeert soms, in-game, om alles te verwerken. Hihi. Dat faalt wel. :'-(

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Pffft. Ze hadden net zo goed deze game niet kunnen uitbrengen. Wat een slechte port zeg, als ik de reviews zo lees.

19. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Echt jammer!!
    Ik was namelijk echt aan het wachten op deze game.
    Helaas, dan maar wachten op de overige rts games die gaan komen.

Edit: zijn de meeste reviewers niet bevooroordeeld doordat ze de pc versie al hebben gespeeld?

Laatst bewerkt: 27 jun 2008
  20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    De eerste post na mijn startpost. Heeft helemaal gelijk, mits het goed is uitgewerkt. Niet dus. :'-(

Deel Deze Pagina