Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bij ons wordt weleens de beugel gebruikt van de low row kabel pulley. De achterkant schoof ik altijd tegen een muur of een standaard van de gewichten dat hij niet weg gleed.

Esco'bar' sport altijd in de bar? :D

2. Ashavan

Ashavan Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2007
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Grappig dat lijkt gebasseerd te zijn op een onderzoek van een paar jaar geleden. Daar lieten ze mensen denken aan het scoren met een basketbal. Ze schoten tot 50% meer raak dan de controlegroep. Ik geloof er zeker in trouwens. Mensen die drie keer heen gaan en het dan weer loslaten zullen minder progressie boeken dan mensen die ook buiten die drie keer trainen er in hun hoofd mee bezig zijn. Het wordt niet voor niks een way of life genoemd ;)

edit: lang geleden dat ik op die site ben geweest trouwens. Tnx voor de link :)

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ze boeken progressie, hetzelfde zoals bij tai chi. Maar wereldresultaten lijken mij uitgesloten :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope, maar ik geloof wel in een goede samenwerking tussen lichaam en geest.

6. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Zal binnekort een betere foto plaatsen.

Had eigenlijk ook 130kg moeten proberen toen, met publiek erbij (is niet goed te zien maar rondom zitten behoorlijk wat mensen) presteer je toch net even wat beter vind ik..

alleen in ectobars :b:

lol, kan ik ff wat van jouw voorraad wondermiddelen lenen? :+. Dat artikel zou best weleens kunnen kloppen aangezien je geest een grote invloed heeft op je lichaam (bijv stress, manier van denken), ben nu bezig met een module gezondheidspsychologie waarin dat ook naar voren komt.

Die foto van Diesel is wel een zeer lelijke foto, denk dat er wel betere foto's van em genomen zijn, desondanks geen droomfysiek voor mij..

7. Ashavan

Ashavan Guest

Even iets totaal anders. Maar is wel goed
    http://www.youtube.com/watch?v=4y-waHLz-TU

@Esco
    Sure wat wil je lenen? Wat creatine? Eiwiten? meer heb ik niet :mad:

Moch je maar 1 poging doen? Of kon je later gewoon nog een ander gewicht proberen?

8. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Eiwitten heb ik nog staan, creatine ook (gebruik het alleen niet het hele jaar door ookal kan dat lol):)

Er stonden drie pogingen open om je max gewicht te halen, ik begon met 100 dus had er nog 1tje over..

edit: dat beest met de mic is trouwens Rinus Souisa (tatoeëerder), bekend van o.a. Bokma-reclame. Het waren ook niet allemaal ecto's in die bar ;) Een hoop ging totaan de 170kg mee en ook een gast die 200kg drukte.

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  9. Ashavan

Ashavan Guest

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tja lastig. Vooral omdat we zelf geen wetenschapper zijn. Bij een groep bb-ers vraag ik het me af of het wel fysiek mogelijk is om een complete borsttraining te doen en dan drie keer in de week. Door minder sets te doen maar wel tot failure kan je vaker die spiergroep in de week trainen.

Wat dat betreft zit 5x5 er mooi tussen in ;)

11. Ashavan

Ashavan Guest

1 manier om er achter te komen. Try it in the gym :D

Maar op zich ben ik zo wie zo voorstander van een split als je voor specifieke doelen traint. Een aantal oefeningen 5-6sets piramide stijl staat me dan wel aan.

HiT en 3x in de week FB is voor mijn gevoel...te algemeen. Goed voor een BBér die geen Powerlift aspiraties heeft.

Trouwens. Iemand ervaring met creatine? Heb vanochtend 2 caps genomen en voel sinds 10 uur vanochtend een vage druk op me benen. Vraag me af of het gerelateerd is.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope heeft niks met elkaar te maken. Vergeet niet dat het lichaam zelf creatine aanmaakt (4-6 gram) en dat extra creatine vooral nut heeft omdat het lichaam ongeveer 10 gram effectief kan verwerken.

Full Body niet goed voor een Powerlifter? Dan zit je er toch echt naast. We hebben er 1 op de sportschool rondlopen (een echte uit Rusland :+) en die doet echt ALLEEN maar FB. Deadliften, Squatten, Bankdrukken, Military Press, Chins ed.

13. Ashavan

Ashavan Guest

KevF...je vriendin is toevallig niet sterker in benchpress dan mij of wel? Dan heb ik namelijk een motivatie om in 1x 20kg nog zwaarder te gaan rofl.

Net wel PR op 50kgx6 gezet. Dus er zit vooruitgang in. En ook een lekkere pomp in me triceps :D

14. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Compounds zijn de shit. Zo heb ik ook altijd getraind. Fullbody, Push/Pull, UB/LB.

Begon met 54kg, weeg nu rond de 95kg @ 1.72m (10% BF).
    Train nu sinds 3 maanden isolatie erbij, dus biceps/Z/A-schouders en dergelijke. Hoop ooit de 100kg aan te tikken :)

Je kunt het zien als compound training + assistance.

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  15. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier trouwens serieuze powerlift/podium ambities? :)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Ben ik te laat voor begonnen. Als ik 6-7 jaar eerder zo actief was begonnen...misschien. Maar is ook prijzig. Zonder sponsoren is het bijna niet te doen. Je moet zoveel eten, supplementen, trainings materiaal regelen voor sterkste man e.d.

Voor een amateur was het al 10.000 euro om 1x in een jaar op het podium te staan. Een vriend van me pa deed dat ooit. Moest kuren en alles. Dat is dan weer minder.

17. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    10.000e is overdreven hoor. Juice en alles is ook niet zo duur, of je moet flinke hoeveelheden hgh/slin erbij pakken.

Ik heb er zelf voor gekozen om het niet te doen, aangezien de naturel wedstrijden van tegenwoordig dikke bullshit zijn.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er doen drie jongens bij mij op de sportschool mee aan naturelwedstrijden en ik kan je verzekeren dat ze dat ook zijn! Alledrie scoren zeer flink op wedstrijden trouwens (1e, 1e en 2e als laatste resultaten). Het kost deze jongens alleen maar inschrijfgeld en het aantrekken van hun dieet, dus zeker geen 10.000,- ;)
    Ze worden vantevoren wel ingedeeld op fysiek geloof ik. Ik begin nooit aan een bb-wedstrijd.

We hebben wel een flink aantal jongens rondlopen die wel aan de roids zitten en dan wordt het idd een stuk duurder, helemaal als ze aan het groeihormoon ed gaan. :x

Sorry als ik iemand 'beledig' maar ik vind het echt te wijverig voor woorden. Beetje mijn haar er afscheren, rondlopen in een string me insmeren met bruine verf en dan een vleeskeuring ondergaan op een groot podium. Nee dank je, dat haalt direct al het 'stoere' van sport af. Daarnaast is er gewoon, voor mij iig, niks aan om aan mee te doen.

Tegen het einde van je dieet ben je jezelf praktisch aan het verhongeren, slaap je slecht door koolhydraten tekort, doe je allerlei kunstingrepen om op het einde nog zoveel mogelijk vocht te verliezen......nope niks voor mij :+

Powerliften en sterkste man wedstrijden vind ik wel super, maar daarvoor mis ik toch net iets teveel kracht :)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Die maat van me pa deed niet mee voor een naturel wedstrijd van wat ik begreep. Die 10.000 euro was hij over het hele jaar kwijt allemaal ter voorbereiding voor dat grote podium. Dus professionele begeleiding, veel vreten wat speciaal klaar gemaakt moest worden, roids... voor een heel jaar ter voorbereiding vind ik best een geloofwaardig bedrag.

BB competities zoals het YBF zou ik ook niet aan mee doen. Inderdaad verwijfd in zo'n string op het podium rond huppelen als een geverfde wanna-be neger. Je ziet wel makkelijk wie AS gebruikt. Krijgt er namelijk een kleine zak en alles van. En die gasten hebben allemaal een klein pakket in hun stringetje. Naderhand beweren dat ze niet gebruiken kan dan niet :D

Powerlift/Sterkste Man zou ook meer mijn soort competities zijn om aan deel te nemen. Maar veel te laat begonnen met trainen, dus lukt me never nooit niet meer.

Weet niet of het door mijn uber concentratie/doorzettings vermogen kwam, of door de creatine...maar gister deed ik elke oefening met meer gewicht dan normaal. Waar met Incline DB Press me schouders al gingen verzuren met 10kg per arm zat ik gister op 16kg per arm. Het was dat me 3setjes op waren anders zou de 18 ook nog wel gelukt zijn :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2007
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Netjes en mijn vriendin drukt max 45 kg, dus maak je niet druk. :+

Het hebben van een klein zaakje lijkt vaak alleen maar zo omdat ze verder zo huge zijn. Meestal zit er ten tijde van een wedstrijd echt wel genoeg testo in hun lijf ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina