Maar waar bestaan die fantastische gameplayelementen dan uit? Ik heb de game zelf heel eventjes gespeeld, maar was toen meer aan het kloten met de controls, omdat ik echt nog niet met de wii overweg kan. Maar wat is er zo speciaal, behalve aan de wii besturing? Wat zijn die 10/10 gameplay elementen dan wel niet? Ik zie alleen maar een Mario die over allerlei verschillende planeten heen en weer rent en vliegt, wat is daar zo bijzonder aan? Omdat ik en met mij vele andere gamers daar niet meteen door gegrepen worden, verdient deze game gewoon geen 10/10 score. Misschien in een Nintendo only blad/site, maar als je het vergelijkt met andere games van de laatste tijd, is het gewoon raar dat dit een 10 zou moeten krijgen.
En het is inderdaad zo dat Halo ook een bepaalde doelgroep aantrekt, maar wel een veel algemenere dan die van Mario Galaxy. Jongens ouder dan 10 houden er over het algemeen wel van om dingen overhoop te schieten, terwijl er veel minder zin hebben om met een gekleurd mannetje over planeten te springen en sterren met gezichtjes te verzamelen.
Laatst bewerkt: 19 nov 2007