Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De gameplay van Galaxy staat gewoon als een huis. Qua gameplay vind ik de game eigenlijk het meest next-gen van wat ik tot nu toe heb gespeeld. De gameplay is vernieuwend en innovatief en zet net als Mario 64 een standaard voor platformgames voor de komende generatie. De stijl van de game spreekt je aan of niet, maar ik vind het wel erg kort door de bocht en gemakkelijk om de game op tienjarigen af te schuiven.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar ik vind wel dat het spel een vrij 'gemiddeld' publiek als doelgroep heeft. Ik ben speel vaak games met veel verhaal, strategie, relatief ingewikkelde controls etc kortom games waar je wat tijd in moet steken. Ik kom zelf als 'hardcore-gamer' (kon even geen beter woord verzinnen) niet aan mijn trekken bij Mario.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem het achter elkaar van je aan, maar ben persoonlijk een beetje klaar met de Mario games ;)
     
  4. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mario galaxy niet zelf gespeeld, maar begrijp al die hoge cijfers niet. En natuurlijk is de nieuwe besuring van Nintendo vernieuwend, maar is het spel daarom zo goed? Dat zou ik erg kort door de bocht vinden.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is niet zozeer de besturing, maar de gameplay. Er zitten echt veel nieuwe gameplay elementen in de game.
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar ik ben het wel helemaal eens met wat Biba hier zegt:

    Ik denk dat bij het reviewen van deze game weinig objectiviteit heeft meegespeeld. Begrijp me niet verkeerd, de game zal ongetwijfeld heel tof zijn (dat merk ik wel uit de reacties die ik heb gelezen), maar inderdaad voor die specifieke doelgroep.

    Er zijn heel veel mensen die geen reet (meer) met Mario hebben, waaronder ik. En er zijn mensen die er nog wel wat mee hebben. Deze laatste groep geeft de game dus die hoge scores. Mensen die nauwelijks wat met Mario hebben zullen deze game niet voorzien van cijfers.

    Toegegeven; voor de vernieuwende gameplay elementen verdient de game waarschijnlijk wel die hoge cijfers, maar dat is specifiek voor de gameplay. Uiteindelijk is het toch weer die loodgieter die rond aan het rennen is en Peach moet redden ofzo. "Once again Bowser's back and this time, yet again he wants Peach". Maar goed, iedereen die wél lyrisch is over de game, have fun with it! :)

    Persoonlijk vind ik het niks, te kiddy en vooral die vrolijke disco wereld van rondvliegende kleurtjes overal in je scherm vind ik er niet uitzien. :cool:
     
  7. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit wat hierboven staat.

    Tuurlijk is Mario niet voor een specifieke doelgroep, als dat zo is zouden shooters dat ook zijn, en RTS, RPG en al de rest.
    Ik snap goed dat er een heleboel mensen zijn die er persoonlijk niet van houden, maar om te zeggen dat zo'n grote titel voor een specifieke doelgroep is... Beetje kort. Halo is ook een grote titel, en ik heb er niks mee, dus dan is ie ook meteen voor een specifieke doelgroep? Lijkt me niet, gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar ik kan wel inzien waarom het hoge cijfers krijgt, ook al vind ik de art verschrikkelijk, nog nooit zo'n lelijk en leeg karakter als Master Chief gezien (IMO).

    Ga dus niet zeggen dat Mario, die al vanaf de NES kwaliteit platformers (en een aantal goede spin-offs) geleverd heeft, voor een kleine groep is. Het is juist voor veel mensen te spelen, omdat het er altijd erg uitnodigend uitziet, en nooit complex.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wie zegt dat die specifieke doelgroep klein is? Het aantal huismoeders die nog steeds gek is op Mario is zeker weten groter dan het aantal hardcore-gamers dat wegloopt met Snake ed.
     
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Huismoeders?!
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zeg ook niet dat het voor een kleine groep is, maar wel voor een meer specifieke groep. Maar goed ik dacht al dat er vergelijkingen zouden komen met Halo e.d. Misschien terecht, maar dat is mijn mening erover. Halo vind ik toch meer te plaatsen in een algemeen FPS genre en dat zou ik bij Mario en platformers minder snel doen. Ik zou Mario in het hokje van.. eh .. Mario plaatsen.. Maar goed dat is inderdaad persoonlijk.

    Master Chief een leeg character? XD Haha zeker dat in vergelijking met Mario. Damn.

    Dan nog even over de cijfertjes.. Paar comments van ons eigen XBW:

    Is dit een scheef beeld dan? Of is de game in jou ogen nog steeds dicht bij perfectie zoals het veelal wordt omschreven?
     
  11. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond het gewoon raar dat Biba zegt dat een spel met zo'n specifieke doelgroep (waarin ik niet geloof, het is makkelijker op te pikken dan een Gears of War), eigelijk geen 10 kan krijgen.

    En waarom zou Mario je niet bij de strot kunnen grijpen, ik lees nogal veel berichten her en der van mensen die moeite hebben Mario aan de kant leggen, maar zich er toch toe dwingen omdat ze hem niet te snel uit willen hebben. Lijkt me dat het je dan wel redelijk bij de strot heeft gegrepen.



    Ik heb verder niks tegen de mensen die Mario niet mogen hoor, maar om te zeggen dat je het raar vind dat het zo goed scoort overal... Dan ben je toch wel wat bekrompen denk ik. Net zoals het "het is alleen maar leuk voor 10-jarigen"-argument, slaat ook weer nergens op. Ik heb bij het launch-event in Amsterdam (liep toen net langs de fame) een hoop pubers gelukkig zien spelen, en er daarna mee naar huis lopen.



    @Goiz
    Ok, Halo was een makkelijke vergelijking, maar dat was de eerste titel die in me opkwam die de laatste periode een hoog cijfer gehad heeft, en niet mijn ding is.

    Mario en Master Chief vind ik inderdaad allebij leeg, alleen Mario's speelse vormgeving spreekt mij meer aan.

    "Ik zeg ook niet dat het voor een kleine groep is, maar wel voor een meer specifieke groep." -Goiz
    Ik denk dus juist niet dat het voor een meer specifieke groep is, Mario is altijd iets geweest wat iedereen zonder ervaring makkelijk kan oppakken en spelen. Shooters hebben vaak te ingewikkelde en te veel knoppencombinaties en schrikken daar een aantal mensen mee af. Mario voelt wat dat betreft veel makkelijk aan.


    En over de comments: dat zijn er maar een paar, en er zijn ook genoeg mensen die daar geen last van hebben, alhoewel ik hun geen ongelijk zal geven.



    Ok, einde van de chaos die ik net getypt heb...
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Toen Mario bekend werd waren het allemaal jonge dames, dus onderhand huismoeders idd ;)

    Ik kan rustig uit ervaring spreken als ik zeg dat je het grootste gedeelte van de vrouwen tussen de 20-30 zonder problemen achter een mario game kan zetten. Echter dat kan je bij een GoW doorgaans wel vergeten.
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Een van de commentaren op de game is dat er geen goed verhaal in zou zitten. Maar goed, daar zal ik het met betrekking tot de reviews niet over hebben, want ik weet dat Mario het sowieso niet van een diep uitgewerkt verhaal moet hebben. Maar als een game je bij de strot grijpt heeft dat vaak wél weer iets te maken met een verhaal waar je helemaal wordt ingezogen. Voorbeelden van zulke verhalen zijn wellicht Zelda games, Final Fantasy Games en de Halo reeks (zeker in combinatie met de boeken).

    Hoewel SMG best mensen kan boeien en urenlang achter de Wii kan laten zitten, lijkt het me niet dat het een game is die je in die zin 'bij de strot grijpt'.

    Maar goed.. Dit is mijn visie op dit verhaal en in de quote staat die jouwe die ik hiermee niet als onwaar wil bestempelen. Het is duidelijk een goeie game waar (waarschijnlijk terecht) een heleboel mensen op dit moment gek van zijn. Toch vind ik het niet terecht dat de game op nr. 1 staat als beste game ever oid. Er zijn teveel games die simpelweg groter, mooier, diepgaander en uitgebreider zijn wat mij betreft en om die nr. 1 plek te krijgen vind ik niet dat het zo ongeveer alleen op de gameplay mag slaan. En dat lijkt nu een beetje het geval te zijn.
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar bestaan die fantastische gameplayelementen dan uit? Ik heb de game zelf heel eventjes gespeeld, maar was toen meer aan het kloten met de controls, omdat ik echt nog niet met de wii overweg kan. Maar wat is er zo speciaal, behalve aan de wii besturing? Wat zijn die 10/10 gameplay elementen dan wel niet? Ik zie alleen maar een Mario die over allerlei verschillende planeten heen en weer rent en vliegt, wat is daar zo bijzonder aan? Omdat ik en met mij vele andere gamers daar niet meteen door gegrepen worden, verdient deze game gewoon geen 10/10 score. Misschien in een Nintendo only blad/site, maar als je het vergelijkt met andere games van de laatste tijd, is het gewoon raar dat dit een 10 zou moeten krijgen.

    En het is inderdaad zo dat Halo ook een bepaalde doelgroep aantrekt, maar wel een veel algemenere dan die van Mario Galaxy. Jongens ouder dan 10 houden er over het algemeen wel van om dingen overhoop te schieten, terwijl er veel minder zin hebben om met een gekleurd mannetje over planeten te springen en sterren met gezichtjes te verzamelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  15. Nosferatu111072

    Nosferatu111072 Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb niet de intentie om dit spel af te kraken of letterlijk te zeggen dat het een game is voor 10 jarigen. Ik heb het zelf niet gespeeld en na de ophef over de game heb ik de filmpjes bekeken. Ik spreek voor me zelf en misschien is mijn referentiekader zo dat ik deze game qua looks niet vindt passen bij een game met een meer "volwassener" look. Qua gameplay kan ik er niets van vinden. Heb inderdaad meer gevoel voor COD 4, GOW, GRAW etc.
    Overigens mijn gevoel voor nostalgie is zeker wel aanwezig. Was al vroeg in mn jeugd in het bezit van een C64 en daarna de Amiga 500 en 1200. Het soort games wat ik destijds speelde was meer alien breed, cannon fodder, the last ninja 1,2 en 3, gunship ed. Ik voelde me niet echt aangetrokken tot platformgames zoals mario brothers, giana sisters of iets dergelijks.

    Nogmaals mijn excuses als ik mensen heb gekwetst met mn opmerking het was meer mijn verbazing die ik uitsprak. Zal de volgende keer proberen om meer nuance aan te brengen.
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, hoe je het ook went of keert het bljft voor een groot deel een kwestie van smaak.

    Maar als een game zoals Mario echt overal maximale scores krijgt.........maar dan ook echt overal, dan kan je er toch wel vanuit gaan dat dit een zeer bijzondere game is.

    Een game die geen 10'en krijgt vanwege de hype er om heen, nee gewoon omdat er lekkere leuke en vernieuwende gameplay geboden wordt.

    Voor iedereen die de game niet langer dan een uur heeft gespeeld.........jullie mening is ongefundeerd, en je mist echt wat.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, maar dat was ook juist mijn aanmerking d'r op. Het lijkt bij die game echt alleen om de gameplay te draaien voordat men met cijfers gaat strooien. Zie ook mijn vorige post hierover :)

    Ja, maar jij bent een fanboy, dat telt ook niet! ;) :+ Geintje heur.
     
  18. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal misgelopen vanaf Bioshock. Nu zie ik veel te veel 10'en
     
  19. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn inderdaad wel echt heel veel games met gemiddelden dicht bij de 10 gereleased de laatste tijd. Maar zeg nou zelf, zitten we nu niet ook in een gouden maand qua games? Dit overtreft echt alle novembermaanden van vorige jaren, het is normaal dat de toppers rond deze tijd uitkomen, maar dit jaar zijn het er wel heel veel. Hopelijk zijn de publishers nu niet door al hun goede games heen, over een paar maanden zijn we wel klaar met AC, Halo 3, Bioshock, The Orange Box etc. etc., ik hoop dat er dan wel weer wat nieuws in de winkels ligt :)
     
  20. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    wat dacht je van DMC4, Army Of Two,Alan Wake,Battlefield:bad company,HALO Wars,Splinter Cell:conviction,BurnOut Paradise,Brothers in Arms Hells Highway,
    en dan begin ik nog niet over het 2de kwartaal:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina