Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het prima dat mensen hun stem laten horen als ze het ergens niet mee eens zijn, ook onder de 18 ;)

    Wat ik dan wel weer sneu vindt is dat het niet wordt aangegrepen als mogelijkheid tot het maken van een standpunt, maar als kans om de politie te sarren, uren te missen en rotzooi te trappen. Erg triest en direct de kop indrukken met hoge boetes.
     
  2. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo is het allemaal zielig etc.?
    wat is er mis mee staken als het daadwerkelijk ook ergens omgaat..
    scholieren willen minder uren dan 1040..
    en als we meer uren krijgen, dat het niet alleen word opgevuld met tussenuren.. ik zelf heb 9 uur per week een tusseuur. Wat wil je in dat uur doen? niks? vrienden van me hebben soms 12 uur zelfs.
    Dus zo zielig vind ik het allemaal niet, als ze die tusseuren opvullen met eventuele andere dingen dan vind ik het best. Maar ik hoef niet 9 uur op school te zitten per week om beetje niks te doen..
    vandaar ook de stakingen. Maargoed dat is mijn mening:+

    edit: @kevf, ja dat is wel weer zo...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    In die tussenuren kun je mooi wat huiswerk maken.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In dat tussenuur kan je mooi al je huiswerk doen en ben je helemaal klaar als je thuiskomt? Of zeg ik nu rare dingen? Ik was drie jaar lang elke dag om 13.50, maar hadn dan thuis nog genoeg te doen.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    De meeste universitaire scripties die ik voorbij heb zien komen voldeden niet aan de opzet. Leerlingen mochten meerdere keren van voor af aan beginnen. Op de Hoge School krijg je op den duur zelfs hulp van de leraar die het op een zilveren schaal aanrijkt. Enige wat jij dan moet doen is eventjes zijn verhaal op papier zetten en klaar.

    Niks met napraten te maken ;)

    Volgens mij weten de meeste vmbo mannetjes niet eens waarom ze staken. Die volgen inderdaad de eerder genoemde hype als excuus om maar niet naar de les te hoeven. Als je het omrekend is die 1040 uur maar 26uurtjes in de week naar school. Zet dat even af tegen een 40+ uurse werkweek wat ze na hun opleiding krijgen.

    Ze houden nog 14 uur + tussen uurtjes over voor o.a. huiswerk, sport, bijbaantje. En dan hebben ze nog tijd zat voor andere dingen waar ze prioriteiten leggen. Kutte is alleen als je 60mins moet reizen..gaat van de kostbare tijd af. Maar dan doe je daar je huiswerk in de trein.

    Niet moeilijk doen :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2007
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je dan staken als je van 9 tot 5 moet? Gaan jullie later als je een baan heb ook tegen je baas zeggen dat je gaat staken omdat je het teveel vind?


    Nu gewoon in het algemeen: staken is idd zinloos. JIJ(of je ouders)betaald de school voor les, dus als je gaat staken gooi je alleen je eigen geld weg. Als de KPN je geen goede dienst levert ga je toch ook niet staken? |:- wat je wel moet doen is klagen, en in het ergste geval demonstreren, maar staken lekker zinloos. Alsof de school het uitmaakt of jij komt of niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Waarna je je uren na school kunt werken om zo geld te verdienen.

    Leerlingen moeten niet zo zeuren over lestijden, waar ze over moeten zeuren is de kwaliteit van de lessen. Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs? Grapje zeker?
    Kijk het verschil met een 1e jaar op een universiteit en de examens van het VWO.
    Waar je het met je examens een weekje van te voren wel even redt is het voor veel flink aanpoten op een universiteit. Hetzelfde geld voor een profielwerkstuk waar veel te makkelijk een goed of voldoende wordt gegeven. In vergelijking met een universiteit is je profielwerkstuk niets meer dan een grote case of een kleine research proposal. (tuurlijk heb je uitzonderingen, maar die even terzijde)
    Laten ze nou maar lekker dat VWO aanpassen, want wat ik heb gehad en wat ik nu op de VU heb is werkelijk een wereld van verschil.

    @Ashavan:

    Het scheren over 1 kam is jou niet verleerd zo te zien......

    Bij mijn opleiding zijn er voor verschillende casussen gewoonweg een 1 gegeven omdat er plagiaat werd gepleegd en het taalgebruik beroerd was.....dat is dan je 1e jaar op de vu, groot verschil met de middenbare school.

    Ow ja en over doen zit er niet bij.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  8. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    ahh ik zie mezelf niet telkens in een tusseuur braaf aan het huiswerk werken.. maarja, zo ben ik misschien. Maar zullen vast wel meerdere leerlinge zijn die dat denken.

    maar ze kunnen toch ook iets anders doen met die uren, weet ik veel wat.. workshops ofso? vind nutteloos om elke week 9 uur geen les te hebben maar wel verplicht op school moet blijven..
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Natuurlijk doen we veel op school alleen je vergeet een paar dingen:

    Je moet de juiste boeken bij hebben, we hebben niet altijd toegang tot de pc's(die we steeds vaker nodig hebben) en het is ontzettend druk in de klas.

    Ik kan me 's middags niet concentreren, mijn gedachte dwaalt dan steeds af :x ...

    Ik heb liever het oude systeem dat je thuis leert.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je moet verplicht op school blijven? Hmm das wel vreemd. Maar wat is er precies mis met huiswerk maken? Moet toch ook gebeuren? :confused:

    edit: @ Avhava: dat zijn dan idd voorzieningen die getroffen moeten worden door de school. Genoeg pc's, genoeg boeken etc. Zodat je om half vijf kan zeggen dat je klaar bent. Echter ik vind het persoonlijk echt belachelijk dat je de school niet uit mag!! Ik banjerde in al mijn tussenuren rond in het centrum van Groningen. Het is toch geen tuchthuis/internaat!?

    Maar nogmaals elk persoon heeft het recht te protesteren, beetje spijtig alleen dat het zo moet.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Raar, ik hoorde op mijn HBO altijd andere verhalen.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het is meer een uitzondering dat een regel dat er wel iets kwalitatiefs wordt geleverd.

    Vind het ook te idioot voor woorden dat er op lager onderwijs met compensatie punten wordt gewerkt. Als je bij een vak 7 punten hebt en elders een 5 dat je het kan verrekenen tot je beiden een 6 staat. Als het aan mij lag zou je gewoon een 6 moeten halen om te slagen. Geen 5.6 wat omhoog wordt afgerond of die verreking qua compensatie punten, maar gewoon puur een 6.

    Ben ook van mening dat de leraren eerst fatsoenlijk opgeleid moeten worden eer de leerlingen aangepakt kunnen worden of dat er nieuwe leerstelsels worden bedacht.

    Dat er iets met die tussenuren gedaan kan worden ben ik het wel eens. Zo zou er voorlichtingen gegeven kunnen worden mbt voeding en een gezonde levensstijl en constante sport activiteiten waar men in kan stappen tijdens tussen uren. Doen de meesten ook eens wat aan hun lichaam en kan de overheid ophouden met zeuren. En het compenseerd ook het enorme gebrek aan Gym/L.O.
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens, vind het heel raar dat je niet weg mag. Toen ik op de middelbareschool zat had ik ook wel minstens 5 tussen uren in de week, maar dan gingen we altijd gezellig naar de stad, of gewoon beetje rondlopen of hangen. Maar als je binnen moet blijven kan ik me voorstellen dat je je dood gaat vervelen.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.855
    Raar dat je bij sommige scholen in een tussenuur niet naar buiten mag. Vooral als je veel tussenuren hebt kan het vervelend zijn.

    Ik heb bijvoorbeeld geen tussenuren, maar wanneer ik er wel een heb gaan we gewoon met een grote groep naar het winkelcentrum bij ons iets eten halen. Huiswerk hebben we toch niet zovaak :)

    Vind het wel vervelend voor die gene die op scholen zitten waar ze tot half 6 moeten zitten werken. Vooral als je dan ook al om half 9 begint, maarja zo is het leven en dat zal als je later gaat werken ook zo zijn.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar het is een heerlijke vrijheid dat je dat nog allemaal niet hoeft als scholier ;)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Op de middelbare school al zeuren over werkdruk... :emo:

    Gaat leuk voor ze worden als die jongeren naar de uni gaan
     
  17. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    in alkmaar ook_O_ was wel lol
     
  18. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag hebben we het met onze school gedaan.

    Ongeveer, mwah wat zal het zijn, 1/4 of 1/3 van de school ging niet naar les na de kleine pauze, het heeft de leraren in iedergeval wel wakker geschud..:)
     
  19. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    bij ons was het meer prullebakken omgooien en schreewen
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Wakker geschud voor wat?
     

Deel Deze Pagina