Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    We hebben een 50 minuten rooster wat om kwart over 8 begint. Als je kwart voor 4 uit bent heb je dus het 8e uur. 2 pauzes, 1 van een kwartier en 1 van een half uur.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Ik snap dan al helemaal niet het bericht uit de eerste post. Ze zitten te zeuren over meer uren en over de werkdruk, maar eigenlijk krijgen ze geen ene reet les... Bullshit.. altijd maar wat te zeuren, die scholieren.
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Me to! Ik vraag me serieus af hoe vaak jullie tot 2 uur in de nacht zitten om huiswerk te maken etc.? Nou ik wel vaker dan 2 keer per week. Daarnaast moet je ook nog werken, niet om leuke dingen van te kopen maar eten en voor een dak boven je hoofd.

    Waar het op neer komt is dat jullie het gewoon niet eens zijn dat jullie de extra uren op school moeten zitten omdat andere de 1060 uur niet bereik word. Tuff Luck! soms is het leven klote en dan moet je het maar slikken als een man, niet gaan zeuren omdat je anders te weinig tijd hebt met je vrienden. Het is natuurlijk niet leuk dat je die extra uren op school moet zitten, maar je zult er maar mee leren moeten leven.
     
  4. reurminator

    reurminator Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    @AVHAHA:Deze scholieren vergeten dat ze ook plichten hebben.
     
  5. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Aan wie ligt dit? Juist, de docenten. Geef ons dan les in de uren die beschikbaar zijn in plaats van de schooldagen alleen maar langer te maken. BG-uren zijn totaal zinloos.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als je later thuis bent heb je meer uren en meer werkdruk(minder tijd voor huiswerk). :+
     
  7. Mr Hardstylez

    Mr Hardstylez Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school was het flink raak vandaag, kliko's werden opgeblazen en een bus werd gestopt en mensen klommen erop en erin en weet ik veel waar allemaal. Heel veel politie bij ons trouwens.

    Waarschijnlijk is het maandag weer feest!
     
  8. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    hihi, kom ik aan met 6 uur opstaan om vervolgens half negen op mijn stage te zijn, dan 5 uur klaar en half zeven thuis, daarnaast nog een bijbaan bij de appie :emo:
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Tuurlijk willen we dat zo houden. Maar dan moeten ze niet zoveel zeiken over een uurtje teveel of over werkdruk, want dat hebben ze niet.

    Hoezo ligt het nou weer aan de docenten? Alsof die mensen het niet al druk genoeg hebben. Denk jij soms dat zij jullie in een lokaaltje stoppen voor een BG uur zodat zij lekker een paar uurtjes koffie kunnen drinken? Dacht het niet...

    En als je je huiswerk dan tijdens die tussenuren maakt heb je daar helemaal geen last van en heb je meer vrije tijd ;)
     
  10. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Werkdruk ontstaat pas als je werkt...niet als je in een leeg klaslokaal zit...

    @BG, Het is dus de docenten hun schuld dat jullie je uren niet nuttig invullen? Noem de uren dan voortaan zelfstudie uren...probleem opgelost.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Trieste bende.
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Uren niet nuttig invullen? Kom op, man. Elk klaslokaal zit vol met BG'ers, dus moet je maar ergens in de kantine plaatsnemen.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij ons op school hebben ze sinds kort ook een speciaal contact uren programma opgesteld om aan de uren te voldoen. Dus naast je vaste rooster moet je dan nog zelf 3x 50 minuten inplannen. Heb hier zelf geen last van omdat ik het alleen doe als ik de tijd echt nodig heb. Anders vind ik dat ik thuis wel genoeg aan school zit.

    Het geval is denk ik dat door de mierneneukerigheid scholen te weinig vrijheid krijgen. Vorig jaar had onze school nog een 45 minuten rooster met minder uren (en ook minder tussenuren) en meer uren waar je hulp kon zoeken als je dat nodig had. Doordat de school toen een boette kreeg is dat dus allemaal omgegooit en wordt er op de bizarste manieren op papier de 1040 uur geprobeerd te halen.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Lees jij mijn andere posts niet ofzo? Bepaal zelf wel hoe, wanneer, en hoeveel ik studeer.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad, doe ik ook. En wat is de grap nou bij ons op school? Ga je in de mediatheek studeren en verblijf je daar 50 minuten werkend, kan je dat laten noteren. Dan kom je zeker aan je uren.
    Wat ik ook niet snap is dat 't juist de mensen van Kader/Basis zijn die gaan staken omdat ze zoveel last hebben van die 'werkdruk'. Ze voeren thuis geen reet uit en in de lessen is het ook weinig. Ze worden er dagelijks met bosjes uitgestuurd...
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dus moeten scholieren gaan klagen bij het ministerie, en niet de docenten of de school de schuld geven.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Tuurlijk heb ik dat gelezen. Punt is, dat jij in de quote zeurt over laat thuis zijn en dan ook nog huiswerk moeten doen ;) Dan heb je dus eigenlijk geen recht van zeuren ;)
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren, hoop wel dat onze school meewerkt ipv iedereen naait die niet opdaagt.

    @Modder-eter:
    No offence maar als je het niet wilt snappen discucieer ik niet met jou.
     
  19. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jij zeurt toch ook dat het leven na de middelbare school veel zwaarder is? Ik weet zeker dat jij ook niet blij zou zijn met extra uren.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als je niet komt opdagen moet je toch bestraft worden? Of kan er niet overlegd worden over dit met school zonder dat er 'gestaakt' moet worden?
     

Deel Deze Pagina