Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Nee, maar ik ga er ook niet over zeuren. Ik geef het enkel als voorbeeld dat het nou niet zo zwaar is op de middelbare school.

    Als ik meer uurtjes krijg neem ik het maar zoals het is. Als er iets over te regelen valt zou ik dat natuurlijk doen, maar ik zou niet meteen gaan zeiken op de leraren en de school en op alles wat los en vast zit.

    Gelukkig, want het niveau was nou niet bijster hoog. Ik heb jou nog geen enkel goed argument zien gebruiken om je mening te ondersteunen. Ik doe dat wel, dus dit is weer een voorbeeld van die naieve houding die je ook hebt over dat huiswerk.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Liefst zonder staken natuurlijk, maar onze school kan weinig doen. Hun moeten zich aan de regels houden anders zijn ze strafbaar. Staken is ook het verkeerde woord, protest is beter.
     
  3. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad: Mag nu 80 min nakomen.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je klaar bent met de middelbare school, dan piep je wel anders. Zodra je op HBO of Universiteit zit, dan verláng je weer terug naar de middelbare school.

    De kindertjes moeten niet zo zeuren.
     
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik vond toen ik nog gewoon elke dag een paar uur naar school ging, ook dat het allemaal maar veels te veel was. Maar nu ik doordeweeks fulltime stage loop, denk ik daar héel anders over. Na school heb je juist zeeën aan vrije tijd, en daar komt weinig van terecht met een fulltime baan. Hoeveel uur komt er nou per week bij met deze nieuwe norm? 2? Dat is echt belachelijk eigenlijk, om je daar zou druk om te maken.
     
  6. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier deze week ook geweest.

    Gare acties allemaal. Meeste van die leerlingen weten niet eens waarom ze zich zo gedragen en lopen met de rest mee. Die rest is dan behoorlijk klein. En dan de leraren/school de schuld geven heeft al helemaal geen zin. De school krijgt juist op hun donder als bij de inspectie blijkt dat er niet voldaan wordt aan het aantal uren.

    Ach, het maakt het een beetje spannend daar op de middelbare. ;)
     
  7. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Inderdaad, maar ik ben nog niet klaar. Jij verlangt nu naar de middelbare school en wij naar de tijd dat we minder uren hadden.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Nog minder uren? 8)
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    op de basisschool zitten ze ook van 9 tot 4 op school waarom hoor je hun niet klagen? dat is volgens mij nog meer les dan dat middelbare scholieren krijgen.
     
  10. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Jezus, snap jij nu niks? Als de regeling is ingevoerd heb je langere schooldagen, dus de leerlingen die dan nog op de middelbare school zitten verlangen dan weer terug naar de dagen dat zij minder uren hadden. Ik praat dus niet over het "nu", maar over hoe het er in de toekomst aan toe gaat.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Klopt, we zijn anno 2007 20 jaar terug in de tijd geworpen. O-)
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    dan worden de scholieren nog dommer :9

    Ik vind het onzin dat ze staken, als je straks hbo/ universiteit gaat doen maak je veel meer uur met les/projecten/tentamens dan op de middelbare school. Dus die 2 uur maakt niet zoveel uit. Ik kan het wel begrijpen dat er protest is wanneer die 2 uur met kauwgom krabben word opgevuld(stond in nrc next), dat zou ik ook niet pikken. Maar 2 uur extra les zou je blij mee moeten zijn!
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Die kids die 'in actie' zijn, weten soms geen eens waar ze voor 'in actie' zijn alleen maar beetje rommel trappen. Ik schaamde me echt voor wat ik net op de radio hoorde als student zijnde van een school waar ze nog geen 24u per week maken. Zielige lui.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    9 tot 3 en geen huiswerk! Good old times... :+
     
  15. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Precies, dat is zeer triest. Je hebt daarentegen ook scholieren die normaal doen en geen herrie schoppen.
     
  16. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    op mijn school werd er ook gestaakt maar niet heel serieus ofzo.

    maar van 900 naar 1040 uur is egt teveel
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    140 Uur extra les uitgesmeerd over 35 lesweken? Maar goed. Tijdens de tussenuren gewoon aan je huiswerk gaan en het komt helemaal goed, toch?
     
  18. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is maar 2 uur per week extra, wees blij dat je naar school mag ipv te zeuren over een paar uurtjes
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    half 9 tot half 4 was het bij mij, geen huiswerk inderdaad. Maar alsnog was het meer dan wat ik op de middelbare school deed. Ik was vaak voor 2 uur al thuis, en als ik niet om 2 uur thuis was dan begon de les waarschijnlijk pas om een uur of 10-11. En zoveel huiswerk kreeg ik niet, maarja dat is voor iedereen anders. Blijf gewoon vinden dat er enorm wordt overdreven op dit moment, ja ok 2 uren per week meer. Maar moet je dan gelijk de hele boel kapot gaan slaan? Vind het maar triest, maarja ze komen er vanzelf wel achter dat ze blij mogen zijn met de vrije tijd die ze nu hebben.
     
  20. Arend_Glas

    Arend_Glas Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina