Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Op veel verschillende tijdstippen gaan eten? Kweet niet hoevaak je nu per dag eet? En ook al zit je vol probeer toch nog die extra boterham etc naar binnen te krijgen. Je moet er toch wat voor over hebben, het gaat niet vanzelf:)
    Train je trouwens?

Laatst bewerkt: 25 nov 2007
  2. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet gewoon 3 maaltijden per dag en nog tussendoortjes, ik train niet bij een sportschool o.i.d. maar ik doe thuis gewoon 1 keer per dag een half uurtje sit-ups en een paar oefeningen met halters.
    Maar ik vind het gewoon fijn om iets dikker te worden, heb nu het idee dat ik zo'n lange slungel ben:+

3. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    zelfde verhaal hier

4. Ashavan

Ashavan Guest

Blijven proppen. Je moet gewoon veel kalorien in de vorm van eiwitten en koolhydraten naar binnen werken. Je kunt dit over 6 maaltijden verspreiden welk zo'n 3 uur uit elkaar liggen. Maar je kan ook 8-9 maaltijden doen op een dag welk 2 uur uit elkaar liggen.

Van relatief weinig eten, naar veel heeft tijd nodig. Goed gebalanceerde maaltijden vullen sneller dan zakken chips zullen we maar zeggen. Elke dag proppen tot je desnoods bijna over je nek gaat. Na 2-3 weken is je lichaam er aan gewend en kan je zonder problemen eten wat je moet eten.

Tussendoortjes moet je dan niet nemen. Je plant die maaltijden in als tussendoortjes zodat je geen snoep e.d. meer hoeft.

Tja en ecto's hebben het nu eenmaal moeilijker om aan te komen. Mijn stelregel is om te berekenen hoeveel Kcal je zou moeten hebben en dan er nog eens 500-600kcal bovenop flikkeren.

http://www.goede-voeding.nl/berekeningenergiebehoefte.htm

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Idd ik had zelfde probleem en ben gewoon 6 maaltijden op een dag gaan eten en nu krijg ik steeds meer per maaltijd naar binnen. Ben ook totaal niet mager meer. Ik heb het gedaan zonder uberhaupt iets uit te rekenen van wat je dagbehoefte is etc was ik te lui voor:p

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beide heren trainen thuis met situps en wat dumbells, met een dergelijke intensiteit lijkt het me niet erg verstandig om te gaan bulken als een hardcore bb-er ;)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Een ecto begint pas te bulken rond de 5000kcal terwijl ik dat al bij 1800 doe. Zal wel los lopen als die 2 rond de 2500-3000 gaan zitten voorlopig.

Trouwens. Even terug te komen op geimproviseerde T-bar Row. Je had het over een handgreep en geen idee wat je bedoelde. Maar na het zien van wat filmpjes doel je op zo'n small-grip stang die ik wel eens bij cable pull downs en pully's zie. Even er af pakken en gebruiken. Of niet?

[yt]XCE32891l2g[/yt]

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die kan je gebruiken, maar ik doelde echt op een stang iets breder dan waar je ook triceps pushdowns mee kan doen met een extra ring er aan om om de barbell te schuiven. Ik zie hierboven trouwens een wit vlak?

9. Ashavan

Ashavan Guest

Ben er nog niet helemaal uit hoe dat youtube hier werkt.

Maar heb je een voorbeeld van zo'n stang? Heb namelijk geen idee wat je bedoeld.

10. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij mischien een simpele maar goeie drie maaltijden per dag schema geven
    ( meer dan 3 red ik het niet want heb te druk )

want alleen maar trainen helpt niet

11. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een simpele V-bar handle gebruiken voor T-bar rows.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Begin met een stevig ontbijt. Veel volkoren brood/havermout en wat eieren/kip filet voor trage eiwitten. Middag wit vis zoals tonijn/kabeljauw of kipfilet met wat sneetjes brood of iets anders voor koolhydraten incl. een stuk fruit. Normaal avondmaal. En dan rond 21.00 250/500gr magere kwark met wat stukjes fruit er door voor de smaak. Even vlug voor 3 maaltijden.

Net beetje ontspannen getrained. Was nog gebroken van het kart toernooi. squat deed ik maar 70/80/90/100/100/80kg. Leg Extention lichtjes met 40kg, leg curl rond de 75. Leg Press deed ik 190kg zoals gewoonlijk, maar ipv met de bal van de voet drukte ik vanuit de hakken voor de kuiten. Dat maakte het gewicht meteen zwaarder.

13. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0
    is het ook slim om dan elke dag nog een weightgainer shake te nemen bij die dieet zodat ik wat sneller aan gewicht kom

14. Ashavan

Ashavan Guest

Weightgainer valt onder het kopje supplementen. Het is een aanvulling op je eet+sport schema. Zorg eerst dat je fatsoenlijk eet en sport en dat die 2 goed in elkaar steekt. Als je na 3-4 maanden van gebruik van een goed schema niet het resultaat boekt wat je wilt kun je supplementen gaan proberen.

Begin eerst maar eens met meer te eten.

15. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0
    oke dus zeg maar
    in ochtend 3 bruine boterhammen met pindakaas en 2 of 3 gekookte eitjes der bij

en middag 3 tot 4 bruine boterhammen met tonijn en veel fruit

en avond gewoon normale avondmaal

en daarna magere kwark met fruit

Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  16. Ashavan

Ashavan Guest

Als jij inderdaad moeilijk aan komt kun je die hoeveelheden beter verdubbelen.

5-6 boterhammen in de ochtend met wat eitjes.
    5-6 boterhammen in de middag met wat tonijn/kipfilet en een stuk fruit
    avondmaal
    voor het slapen magere kwark met 1 stuk fruit er door heen.

Af en toe kun je het ontbijt vervangen door havermout. Elke dag brood is ook niet lekker. En als brood met tonijn in de middag verveeld zou je rijst met kipfilet of macaroni met tonijn kunnen nemen. En dan wat smaak geven met Italiaanse kruiden ofzo.

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Iemand trouwens een idee waar je een fatsoenlijke bokszak kan kopen van max 100- 110 euro? Wel eentje waar je ook tegenaan kan trappen dus moet wel ongeveer 1.50 meter zijn.

Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  18. DuttY_r0cks

Leuk Bevonden:
    0

hey bedankt man
    ga donderdag aan beginnen
    maar kan je gewoon tonijn salade van joma ofzo bij je brood nemen
    of moet het echt een naturel zijn uit een blikje ..??

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Tonijn salade is natuurlijk wel heel anders, zit veel minder tonijn bij dan gewoon een blik tonijn dus zou gewoon voor naturel gaan idd. tenzij je het ech nie te vreten vindt maar ik vind het wel relaxed eerlijk gezegt:)

20. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0

perrysport heeft nu een aanbieding

andere (Betere) bokszakken
    Bokszak

wilde zelf ook zo'n ding maar heb geen zin om hem midden in me kamer te moeten hangen ... :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina