De tien beste albums aller tijden.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 28 nov 2007.

1. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    1. Jay-z - Reasonable Doubt
    2. Dr.Dre - Tha Cronic
    3. Nas - Illmatic
    4. Dr.Dre - 2001
    5. The Game - The Documantary
    6. Busta Rhymes - The Big Bang
    7. Fabolous - From Nothing To Something
    8. Lil Wayne - Carter III
    9. Kanye West - College Dropout
    10. Eminem - Slim Shady LP

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Lijkt erop dat dit toch gaat eindigen als een groot opsomtopic?

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Not te mention dat bijna alle posts over muziek van de laatste 10, 20 jaar gaat. De beste, origineelste en vernieuwende muziek stamt toch uit oudere tijden. =( Ook zie ik bijna geen variate in genre of soort artiest, dus dit lijkt echt nergens op. Ook vraag ik me af of je verstand van muziek hebt als je Jay-Z of Nickleback op nr. 1 plaats. Kijk, is toffe muziek, dat je 't nu zo tof vind is omdat 't nieuw is en de scene groot is, maar over een paar jaar luister je weer iets anders en ben je weer helemaal weg van dat.

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Eerste is pure onzin, maar dat laatste moet ik je wel gelijk in geven. Toch is dat dan wel de muzieksmaak van een persoon en daar kun je wel gewoon respect voor tonen. Wat jij weer mooi vind, vind ik misschien weer pure bagger. Overigens vind ik het in dat lijstje van alisum41 eigenlijk veel kwalijker dat hij The College Dropout en Slim Shady LP onder een album van Lil Wayne zet, maargoed dat moet hij lekker zelf weten.

5. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de mensen het niet kwalijk nemen dat ze 'beste albums' associëren met hun eigen favoriete albums.

Maar als je alsnog je eigen favoriete albums vermeld, onderbouw dan tenminste je mening.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Vind ik niet, want het is een feit dat veel van de nieuwere artiesten kwalitatief mindere muziek maken. Ze kunnen wel heel goed rappen, gitaar spelen of mixen, maar het is niet nieuw. Of wou jij zeggen dat Jay-Z zo'n goede rapper is dat hij in top 10 albums ALLER TIJDEN opduikt? Ik luister geregeld hip-hop, van allerlei genres, maar hij doet niks waardoor hij zich onderscheid van andere hip-hop.

Dat doe ik ook niet, maar ik vraag me af hoe mensen een top 10 van albums kunnen maken als die muziek niet verder dan 10 jaar de geschiedenis in duikt! :eek:

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Kijk, nu formuleer je het anders, ben het er nog steeds niet helemaal mee eens, maar gaat wel de goede kant op.;) En Jay-Z is geen geweldige rapper nee. Z'n teksten zijn over het algemeen niet bijzonder, alleen heeft hij wel een goede flow. Reasonable Doubt vind ik persoonlijk dan ook zeker niet het beste album, en ook absoluut geen top 10 plaat. Een leuk album is het wel. Maar neem eens een voorbeeld aan Mr. Lif of Edan, die 2 maken toch echt wel zeer originele muziek in mijn ogen. Of wat dacht je van een Madlib, toch ook niet bepaald doorsnee. En ondanks dat het misschien niet baanbrekend en grensverleggend is, kunnen nieuwe albums nog steeds wel gewoon van een zeer hoge kwaliteit zijn.

8. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik net, de meesten hier maken een lijstje van hun favoriete albums, terwijl dit topic wil nagaan wat volgens de mensen hier de beste (lees: invloedrijkste) albums zijn. Zoals bv. zo'n top 100 uit dat Rolling Stone magazine.

Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Da's waar. Ik vind Jay-Z wel lekker klinken maar totáál niet bijzonder.

Jep, maar 't probleem met favoriete album is dat het vaak muziek is die je dat moment leuk vind. Als je 't mij 1 jaar geleden had gevraagd zou mijn lijst (die ik niet ga posten) er heel anders uit gezien dan die van mij nu.

10. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    @ Willem

Ben het volledig met je eens,en daarom ben ik de laatste tijden meer bezig de oudere Albums meer te checken zoals The Ramones,de solo albums van Bruce Dickinson,en nog meer van de oudere Punk Bands begin medio jaren 90 enzo.

En zelfs Bands van nog verder terug zoals The Who kun je me altijd voor wakker maken,heerlijke Muziek en kwaliteiteif zoveel beter dan nu gewoon en in mijn ogen tijdloos.:)

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Geen heaven shall burn Mtthz?

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat vinden jullie van S&M van Metallica? Het is misschien geen nieuw werk, maar toch een briljante en unieke opname. _O_

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Funeral, Arcade Fire is echt de nummer #11 bij, of zou er eigenlijk gewoon bij moeten staan maar dat was in een snelle beslissing getypt. Eigenlijk is dit topic meer een 'show je muzieksmaak', echt dieper hierop ingaan is niet echt handig hier, misschien zijn album lijstjes per genre in een genre topic een beter idee? Of post anders meteen je last.fm account / musicmeter account.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in willekeurig volgorde:

Eminem: The Marshall Mathers LP
    Teksten en beats zitten geniaal in elkaar, het beste album van mijn favoriete rapper

Dr. Dre: 2001
    Misschien niet de beste rapper ooit, maar zijn flow en beats zijn echt geweldig en 2001 is naar mening zijn beste album.

Michael Jackson: Thriller
    Echt goede muziek is tijdloos, en dit album blijft zelfs na al die jaren gewoon goed klinken. Geen enkele andere popmuzikant heeft in de afgelopen 20 jaar het niveau van dit album kunnen bereiken.

Robbie Williams- Escapology
    Zijn laatste twee albums waren echt volledig bagger, dit is zijn beste tot nu toe.

Jay Z: The Black Album
    Het had zo mooi kunnen zijn: op zijn hoogtepunt stoppen.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Don't want to burst your bubble, maar Who Wants To Live Forever staat niet op Made in Heaven, maar op het album A Kind Of Magic uit 1986 ;) Wel een mooi nummer, goeie plaat ook, maar als ik moest kiezen koos ik eerder voor Innuendo van Queen op 1; uit 1991, het laatste album dat uitgebracht werd toen Freddie Mercury nog leefde. Verder scoort Greatest Hits 2 van Qeeun ook hoog in mijn lijstje, omdat daar stuk voor stuk steengoeie nummers op staan.

Ik kan denk ik zo geen top 10 verzinnen, maar hoog genoteerde albums voor mij zijn:

Queen - Innuendo (1991)
    Zoals gezegd, voor mij het beste album van Queen. Met voor mij het beste nummer aller tijden, Innuendo, maar ook The Show Must Go On is natuurlijk een geweldig nummer.

Queen - Greatest Hits 2 (1991)
    Een van mijn eerste cd's, van de beste band aller tijden. Alle hits van 1980 tot 1990, en dat zijn er nogal wat. Stuk voor stuk geniale nummers.

Pink Floyd - The Wall (1979)
    Een compleet verhaal in de vorm van een album. Met bijbehorende film. Staan misschien niet de beste pink floyd nummers op, maar het concept is geweldig.

Blof - Umoja (2006)
    Nu ben ik sowieso al fan van Blof, maar wat dit album zo gaaf maakt is de samenwerking met allerlei internationale artiesten uit de hele wereld.

Anouk - Urban Solitude (1999)
    Neerlands enige echte rockchick. De eerste plaat Together Alone is ook erg goed, maar deze heb ik denk ik net iets vaker gedraaid.

Live - Throwing Copper (1994)
    Dit album betekende de doorbraak van Live. Ben er een tijdlang groot fan van geweest, is nu wat minder, maar nummers als I Alone, Lightning Crashes en Selling The Drama blijven geweldig.

Muse - Absolution (2003 )
    Muse is cool, en dit vind ik hun beste album. Vooral Butterflies and Hurricanes vind ik super.

Ik heb nu mijn muziekcollectie niet bij de hand, dus ik weet zo uit mijn hoofd niet meer albums, al zijn er sowieso nog genoeg. Als ik straks thuis ben even kijken of ik niet nog wat vergeten ben.

Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  16. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gewoon mijn 10 favo albums genomen en niet echt gelet wat er nou op nummer 1 moest en wat op 10. Het ging mij er gewoon om de 10 beste albums in een lijstje te zetten, het betekent niet dat nummer 1 beter is dan nummer 10

17. Miem

Miem Up The Boro

Leuk Bevonden:
    3
    1.Fall Out Boy - Infinity on High
    2.Timbaland - Shock value
    3.Justin Timberlake - Futuresex/lovesounds
    4.Linkin park - Minutes To Midnight
    5.Snow patrol - eyes open
    6.Fall out boy - From Under The Cork Tree
    7.Kanye west - Gratuation
    8.Nelly furtado - Loose
    9.Panic at the disco! - A Fever You Can't Sweat
    10.The Fray - How to save a life

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik kan me niet voorstellen dat je bij de beste albums aller tijden alleen maar albums van de laatste 2 jaar weet te bedenken, maar dat kan aan mij liggen...
    En daarnaast is een beetje argumentatie ook niet verkeerd, anders wordt het zo'n loos opsomtopic.

19. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Toch weinig led zeppelin moet ik zeggen.
    die hebben samen met een paar andere bands toch echt alle muziek van tegenwoordig bepaalt.

als je me twee jaar geleden trouwens naar een lijstje voor beste albums zou vragen zouden er ook alleen maar albums van de laatste twee jaar in staan.
    Vanaf toen ben ik eigenlijk begonnen met een muziek collectie.
    Eerst ook geen led Zeppelin, een vriend van me kocht Led 3 op de gok en we werden weggeblazen. sindsdien is Zep mijn favoriet.

20. Miem

Miem Up The Boro

Leuk Bevonden:
    3
    Darkwing, je hebt ook wel één beetje gelijk. allemaal vrij nieuwe albums, maar oudere albums gaan me vaak vervelen vandaar :p

Deel Deze Pagina