Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Staat alleen niet bij (ook niet op de site) hoe lang dat ding is, zal wel niet veel langer dan 1.20 zijn.
    Ik heb er iedergeval al 1 bij http://www.benima.nl/ gevonden.
    ze blijken daar trouwens ook shakes te verkopen maa nu hebben ze er 10 verschillende...
    Kheb totaal geen verstand van welke nou goed is of niet dus als iemand met verstand ervan even zou willen helpen op deze link staan ze: http://www.benima.nl/productgroup/171&path=171
    Ga ik er morgen even langs om bokszak te halen + eiwitshake aangezien me voorraad begint op te raken:p

2. Ashavan

Ashavan Guest

Ga naar een winkel en vraag om te testen. Lekker raggen in de winkel ;)

Gisteren ging slecht. Opwarmen met bankdrukken voelde ik weer me rechter bicep spiertje. 3 sets van 5 reps opwarm gewicht en gestopt. Ging voor geen meter. Dan Incline DB Press. 16-18-20kg was pijnlijk. Overhead Press 1 setje niet afgemaakt, even triceps geprobeerd wat ook niet ging. Zelfs met cardio voelde ik hem.

Bah paar weken terug ook al. Kon meteen 2-3 weken niet voluit trainen en werd in de nacht wakker van pijnsteken. Hoop het dit keer niet.

3. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Even goed rust nemen en niet te snel weer belasten..

Ben nu 2 weken 2x per week aan het squatten en merk meteen dat het weer 'terugkomt', gister ging ook wel lekker.

- 4x4 squat met 135kg (zonder kniewraps) 4de set een widowmaker kwam tot de 6
    - 3x5 frontsquat met 92,5kg
    - stiff-legged deadlift beetje rustig setjes gedaan, was helemaal kapot van het squatten en kuiten ook overgeslagen

Doel: over een maand 4x4 met 145 halen ZONDER kniewraps :). Apparaat om ze op te rollen is weggehaald dus moet nu zonder trainen, is wel balen want ik haalde altijd zo'n 15kg winst uit die dingen...

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Das netjes! Ik heb gisteren zelf 3x3 135 gedaan, zit je op de hielen dus ;)

Gisteren met Bench geëindigd op 111kg, maar 3e rep kwam niet zonder hulp omhoog helaas.

Ik ben nu bezig in week negen van 5x5 en ga nu bezig een doggcrapp schema op te stellen

5. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, die bench van je ligt een stuk hoger dan die van mij op het moment. Over een maand vervang ik de benentraining op de vrijdag door bench, hopelijk kan ik je dan inhalen }:]. Ga je hard vooruit met die bench en heb je het idee dat dit door HiT komt?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5x5 he geen HiT ;)

Ligt idd aan die 5x5 trainingen, 3x in de week bankdrukken echter maar 15 setjes in totaal in een week voor borst. Nu zelfs maar 9. :)

7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je doet alleen maar platte bench, en dan deadlift en squat afwisselen? Lijkt me wel zwaar na je net kapot gesquat te hebben nog ff gaan benchen 8), of doe je die altijd als eerste?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  9. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ziet er wel erg zwaar uit die intermediate, denk dat ik toch echt over men nek zou moeten als ik die goed uitvoerde 8).

Doe je trouwens deload and peak of pure deload? Ziet er wel goed uit dat schema, denk dat ik het over een paar maanden ook eens in praktijk ga brengen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    deload and peak

11. Ashavan

Ashavan Guest

deload... als er iets is waar ik een hekel aan heb. ipv thuis zitten ging ik Active Rest doen. Mag je maar op 40-50% trainen. Volgens mij had ik beter thuis kunnen blijven. Het is zo demotiverend. En dat straal je dan ook uit. Toen stond ik te squaten met een verveelde blik, totaal niet geconcentreerd en krijg je commentaar van anderen dat ik me niet zo moet uitsloven :confused:

Qua spiertje...Een maand ofzo geleden toen ik begon met bankdrukken deed ik tot failure. Bij de laatste set tilde me spotter het gewicht niet snel genoeg op en ik zat kracht te zetten. En toen sprong het er in en kon de rest van de oefeningen wel vergeten toen. Weken lang last van gehad en werd gedwongen lichter te trainen. Het werd minder na 2 weken en opeens weer enorme steken. En gister weer last :mad:

Even langs fysio ofzo. Vandaag een full stop rust dag *huilt*

12. HayabusaDOAgamer

HayabusaDOAgamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik wou ook aan fitness doen. Ik ben net 16 geworden en ongeveer 1.7m. Maar nu heb ik gehoord dat je niet meer kunt groeien als je aan fitnisss begint. is dit waar? zo ja dan wacht ik wel een jaar of 3.

In hoeveree geld dit? geld dat alleen voor krachttraing? mag ik elke dag buikspieroefeningen en/of push-upps doen?

alvast bedankt.

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    nah volgens mij kan je gewoon krachttraining doen op je 16e. Ga gewoon even langs bij de sportschool en vraag het daar maar volgens mij is het geen probleem.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Omdat er best vaak iets over gevraagd wordt bij deze een definitief antwoord. Zal het meteen laten opnemen in de eerste pagina door een mod. *kijkt naar KevF* ;)

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    lol, als ze hier ook met karma zouden werken zou jij nu wel de uberpro zijn Ashavan 8)

16. Ashavan

Ashavan Guest

o_O weet niet of je karma krijgt als je een artikel van iemand anders copy/paste

Vanmiddag ipv sporten even 3x20 opdrukken gedaan. Voelde me bicep nog licht steken. Morgen even lichtjes wat rug oefeningen doen en anders even bij Rob de Fysio binnen stappen.

In het donker je gitaar stemmen is niet slim. Duurt veel te lang eer je kan raggen :p

Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2007
  17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    net langs een splinternieuwe sportschool geweest, hebben bijna alle appraten een eigen tv die je zelf op een zender naar keuze kan zetten, niet alleen bij de cardio maar ook bij de kracht apparaten:p Ook genoeg losse gewichten en een te gruwelijk sqaut-rek. Zou je denken dat het een stuk duurder is dan mijn simpele gym, is het nog goedkoper ook... Binnenkort maar is moven naar die gym:p Tis wel 10 minuten verder weg maar dat heb ik er zeker voor over:p
    Allemaal splinternieuwe apparaten gewichten terwijl op me huidige sportschool je eerst bijna het stof eraf moet vegen. tis ook nog is een stuk uitgebreider en groter.

Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  18. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    wil alleen maar zeggen dat je veel uitzoekt voor mensen en je kennis deelt wat uiteraard alleen maar een goeie zaak is :thumbs:

19. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je naast het fitnessen ook boksen? Zit zelf al een tijdje te denken om ook wat bokslessen te nemen naast de fitness aangezien men conditie wel wat beter kan..

20. Ashavan

Ashavan Guest

Kickboksen lijkt me dan wel wat. Vroeger ook gedaan, eventjes, maar wel leuker dan gewoon boksen.. Je leert dat wat een bokser kan + trap bewegingen w00t. Als je als bokser te dicht bij komt zit je vast. Als kickbokser kan je dan nog met je knieen aan de slag of iemand uit evenwicht halen met greep techniek. Maar het beste is natuurlijk free fight stijl ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina