Don't want to burst your bubble, maar Who Wants To Live Forever staat niet op Made in Heaven, maar op het album A Kind Of Magic uit 1986 Wel een mooi nummer, goeie plaat ook, maar als ik moest kiezen koos ik eerder voor Innuendo van Queen op 1; uit 1991, het laatste album dat uitgebracht werd toen Freddie Mercury nog leefde. Verder scoort Greatest Hits 2 van Qeeun ook hoog in mijn lijstje, omdat daar stuk voor stuk steengoeie nummers op staan.
Ik kan denk ik zo geen top 10 verzinnen, maar hoog genoteerde albums voor mij zijn:
Queen - Innuendo (1991)
Zoals gezegd, voor mij het beste album van Queen. Met voor mij het beste nummer aller tijden, Innuendo, maar ook The Show Must Go On is natuurlijk een geweldig nummer.
Queen - Greatest Hits 2 (1991)
Een van mijn eerste cd's, van de beste band aller tijden. Alle hits van 1980 tot 1990, en dat zijn er nogal wat. Stuk voor stuk geniale nummers.
Pink Floyd - The Wall (1979)
Een compleet verhaal in de vorm van een album. Met bijbehorende film. Staan misschien niet de beste pink floyd nummers op, maar het concept is geweldig.
Blof - Umoja (2006)
Nu ben ik sowieso al fan van Blof, maar wat dit album zo gaaf maakt is de samenwerking met allerlei internationale artiesten uit de hele wereld.
Anouk - Urban Solitude (1999)
Neerlands enige echte rockchick. De eerste plaat Together Alone is ook erg goed, maar deze heb ik denk ik net iets vaker gedraaid.
Live - Throwing Copper (1994)
Dit album betekende de doorbraak van Live. Ben er een tijdlang groot fan van geweest, is nu wat minder, maar nummers als I Alone, Lightning Crashes en Selling The Drama blijven geweldig.
Muse - Absolution (2003 )
Muse is cool, en dit vind ik hun beste album. Vooral Butterflies and Hurricanes vind ik super.
Ik heb nu mijn muziekcollectie niet bij de hand, dus ik weet zo uit mijn hoofd niet meer albums, al zijn er sowieso nog genoeg. Als ik straks thuis ben even kijken of ik niet nog wat vergeten ben.
Laatst bewerkt: 29 nov 2007