[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Supremacy van Hatebreed is echt een super vette hardcore plaat. 5 december ga ik er ook zeker op los moshen in de 013. Live is het namelijk nog veeeeel beter (klinkt cliché dat weet ik, maar het is echt zo).

    @ Marc: Ik heb Bring me the horizon deze zomer live gezien in Utrecht. Ik vond het opzich best een vette band, maar de fans waren echt allemaal kinderachtige ninja's, maargoed de band zelf was best vet.

    Maroon is echt een SUPER band, heb ze 2 maanden terug ofzo live in de melkweg gezien. Snoeiharde hardcore, met super breakdowns en vette teksten. Echt een heel erg vette band, die gozer z'n stem is ook erg cool.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hardcore is er vooral ook voor de live beleving he. Niets in wreder dan pits bij een hardcoreconcert.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, ik sta bij mn favoriete bands er meestal wel in. Regelmatig een circlepit starten is ook lachen, al is dat wel link wanneer mensen vallen.

    [yt]4_kbYoecazg[/yt] deze wall of death van Caliban zat ik in (ff stoer doen met een pit lol). Maargoed ik vond het wel grappig dat ik er een filmpje van vond.
     
  4. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwste vond ik wel aardig, wel 1 van hun betere albums sinds Max weg is gegaan, maar totaal niet in verhouding met hun Max werk. Roots vond ik een prima album, maar hij kan wat mij betreft toch echt niet tippen aan de 3 ervoor.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    @Ellendil: Holy crap8)

    @Vittra: Nee klopt. Sepultura was uiteraard het beste toen de gebroeders Cavalera er nog in zaten. En ja, Roots. Het is een puur experimenteel album. Waar de vorige eigenlijk pure thrash waren, werd Roots dus het Tribalmetal waar Soulfly inmiddels jaren mee doordendert. Waar overigens ''Dark Ages'' het album is wat het beste weer in de buurt komt van het Sepulturagevoel.
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    vond persoonlijk 'Beneath the Remains' hun sterkste album.

    dit is vreselijk offtopic maar heeft iemand hier Kyuss en/of Eyehategod bootlegs in zijn bezit?
     
  7. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Welcome to the Circus en Blues for the Red Sun thuis van Kyuss. Man wat een heerlijke nummers staan daarop :)
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort (30 november) Machine head. De andere bands kunnen me niet echt boeien maar het lijkt me wel grappig om Arch enemy te zien.

    En dan 5 december het hardcore concert der hardcore concerten. Waar ik al tig keer over gepost heb: Hatebreed, agnostic front, ignite en meer in 013.

    Heb in beide avonden echt zin. De 30e wordt vooral relaxed van de muziek genieten met mn vriendin. En de 5e ga ik met een maat dus dat wordt moshen. Gelukkig dat Hatebreed ook aanhang heeft onder metal fans, want daardoor krijgen slam dance ninja's geen kans in de pit.
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nice, zou ook graag willen naar the Black Crusade, maar mn geldboom is niet meer wat het geweest is. Zou vooral gaan voor Machine Head en Arch Enemy. Angela Gossow maakt me elke keer bang als ik er naar luister:+

    God, je zou haar maar als partner hebben en als ze een orgasme krijgt tijdens de seks....Tering, je kan de buren beter waarschuwen!
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hardcore is in mijn beleving ALLEEN live. Tijdens het beluisteren is het toch wat minder alsof je iets fundamenteels mist.

    Black Crusade ga ik ook naar toe. 3 december naar de 013 voor Nile, Six Feet Under, Fintroll, Belphegor. Six Feet under en Fintroll Wohoo :p
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah fuck, Nile wil ik ook vet graag live zien. Maar dat wordt wel erg druk dan. Hmmm ik denk niet dat ik dat ga redden.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    komende paar maanden treden er ook goede bands in Baroeg op. En goedkoop ook :eek: Weet alleen niet of ik de tijd er voor heb.
     
  13. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga vrijdag naar Amorphis, 1 december naar Arnhem Metal Meeting, 3 december naar Nile, 9 december naar Suidakra/ Manegarm en 22 december naar Negura Bunget. Lekker veel concerten is altijd leuk!
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah jammer dat je dit na Soulfly nu ook moet missen. Angela heeft idd een stem waar je u tegen zegt.

    Edit @ Vittra: Wat ik wel heb is dat ik technische muziek live vaak heel moeilijk te horen vind. Het wordt al heel snel een muur van geluid. Daar ben ik bij Nile ook bang voor, maar dat is dan iets voor de volgende keer dat ze ons land aan doen gezien ik 3 december niet ga.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2007
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    het wordt mijn 7e keer dat ik ze ga zien en ze zijn me nog nooit tegen gevallen. Ik ben het wel met je eens dat technische bands live meestal niet tot hun recht komen, maar bij Nile valt dat in elk geval niet zo op, omdat het behoorlijk bruut is. Nile moet je als fan echt live gezien hebben, ik ben een paar keer zo ongeveer verpletterd door hun shows.

    Overigens klinken brute technische bands soms ook live geweldig, Psycroptic en Necrophagist heb ik beiden dit jaar gezien en toen was het geluid perfect!
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Veel bands vind ik live juist tegen vallen. Krijg de indruk dat ze denken dat harder beter is. Op den duur hoor je 1tonig gebrom en de gitaar solo's hoor je nauwelijks.

    de 30e wordt ook kut om daar te komen. Me maat komt uit school en moet eten, ik uit me werk. Dan midden in de file naar A'dam. Mogen we blij zijn er rond 19.00 te zijn terwijl de show om 18.00 begint. Maat stelde voor met de trein te gaan. No way. Dan kom je al later en mot je het einde missen omdat je anders de laatste trein zou missen. En als je later binnen komt valt het niet mee om voor aan bij de pit te komen :mad:
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezeer ik de gemiddelde fan van Bring me the horizon ook veracht. De band is de shit.

    Super vette clip van het nummer "Pray for plagues". Erg vette animaties.

    [yt]AWggPLXeOkU[/yt]
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Goede band.

    Heb gisteren Canadian Pirate Metal geprobeerd. Vage shit is dat :eek:
    Band heet Verbal Deception en staan wat live opnames van op youtube.
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]TtUZFnwRPYg[/yt]

    ik post em hier maar omdat downtunede gitaren toch niemand kan boeien in het luisterdraadje. Kyuss met een geweldige versie van Freedom Run.

    het is stoner rock, geen metal, maar lekker boeien
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm, ik vind Six Feet Under echt drie keer niks. Vooral die coveralbums van ze. Bij TNT en Smoke on the water lig ik eerder helemaal dubbel dan ik het eigenlijk vet vind. Finntroll is daarentegen zeker een must go. Laatste album van die gasten is echt fenomenaal.

    Achja, ik heb vaak de keuze. Of naar concerten of naar mijn cluppie. Het laatste geniet het vaakst de voorkeur. Volgend jaar wil ik in ieder geval een groot festival meemaken. Ik zat aan Wacken of Fields of Rock te denken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina